  • 1. Data: 2010-12-01 16:45:51
    Temat: Jak sformułować umowę zlecenie, żeby nie została uznana za umowę o pracę?
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    Czy reklamowanie/pozycjonowanie strony może być uznane za umowę
    zlecenie?
    Moim zdaniem tak, bo przecież takie zlecenie może być dokonane w
    dowolnym miejscu (w przeciwieństwie np. do sprzątania w siedzibie
    firmy) i może być wykonane bez nadzoru/kierownictwa zleceniobiorcy,
    który zwykle o tym nie ma zielone pojęcia.
    Ale jak sformułować taką umowę, żeby nie została uznana za umowę o
    pracę?
    Oczywiście dobrym pomysłem jest zapis w umowie zlecenie, że może być
    ona świadczona przez zastępcę, ale co jeszcze poza tym?
    Czy macie może jakieś przykłady umów zlecenie? Szukałem w Internecie,
    ale jest mnóstwo pustych wzorów, a przykładów jak na lekarstwo.

  • 2. Data: 2010-12-01 16:57:56
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Madej" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Ale jak sformułować taką umowę, żeby nie została uznana

    Nie ma takiej możliwości, bo o uznaniu umowy zlecenia za pracę etatową decyduje
    faktycznie wykonywana czynność a nie nazwa lub treść umowy. Artykuł 22 KP o tym
    mówi.

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 3. Data: 2010-12-01 16:59:16
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 1 Gru, 17:45, Michał Madej <r...@o...eu> wrote:
> [...]
    > Czy macie może jakieś przykłady umów zlecenie? Szukałem w Internecie,
    > ale jest mnóstwo pustych wzorów, a przykładów jak na lekarstwo.

    Poprawka:
    Chodziło naturalnie o "może być wykonane bez nadzoru/kierownictwa
    ZLECENIODAWCY".

  • 4. Data: 2010-12-01 17:42:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Madej" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Czy reklamowanie/pozycjonowanie strony może być uznane za umowę
    zlecenie?

    A to ma byc dluzsza wspolpraca, czy tez tylko jednorazowa optymalizacja kodu
    z nastawieniem na efekt - bo wtedy, to moze lepsza bylaby umowa o dzielo?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-12-01 17:44:38
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 1 Gru, 18:42, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > z nastawieniem na efekt - bo wtedy, to moze lepsza bylaby umowa o dzielo?

    Dłuższa, na kilka lat, wynagrodzenie byłoby wypłacana co miesiąc.

  • 6. Data: 2010-12-01 17:46:07
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 1 Gru, 17:57, "andrzej" <n...@o...pl> wrote:
    > U ytkownik "Micha Madej" <r...@o...eu> napisa w wiadomo
    cinews:444241b6-191e-4a34-b3f5-e3c50b9ea2f8@p1g2000y
    qm.googlegroups.com...

    > Nie ma takiej mo liwo ci, bo o uznaniu umowy zlecenia za prac etatow decyduje
    > faktycznie wykonywana czynno a nie nazwa lub tre umowy. Artyku 22 KP o tym
    > m wi.
    >
    > --
    > andrzej
    >
    > Renowacja schod wwww.nowe-schody.prv.pl

    "Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje
    się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod
    jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez
    pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem."

    Faktycznie praca nie będzie wykonywana pod kierownictwem pracodawcy
    oraz miejsce pracy nie będzie wyznaczone przez pracodawcę. Inna sprawa
    to jak to udowodnić przed sądem?

    Tylko nie wiem co to znaczy "czas wyznaczony przez pracodawcę"? Jeżeli
    np. w umowie zlecenie będą podane tylko daty graniczy - usługa ma być
    wykonana w terminie od 01.01.2011 do 31.12.2014", ale nie będzie
    podane kiedy i w jakich godzinach, to chyba nie można tego uznać za
    "czas wyznaczony przez pracodawcę"

  • 7. Data: 2010-12-01 18:16:22
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/1/2010 10:45 AM, Michał Madej wrote:
> [...]
    > Czy macie może jakieś przykłady umów zlecenie? Szukałem w Internecie,
    > ale jest mnóstwo pustych wzorów, a przykładów jak na lekarstwo.

    nie zawieraj w umowie zwrotow gdzie to ma byc robione, w jakim czasie
    ma byc robione pod czyim nadozrem na byc robione.

    napisz tylko jaki efekt ma byc osiągniety do kiedy i za ile.

  • 8. Data: 2010-12-01 19:32:12
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 01-12-2010 18:46, Michał Madej pisze:

> [...]
    > wykonana w terminie od 01.01.2011 do 31.12.2014", ale nie będzie
    > podane kiedy i w jakich godzinach, to chyba nie można tego uznać za

    Oczywiscie, ze nie. Chyba jest logiczne, ze strony ustalaja jakis
    przedzial czasowy na wykonanie zlecenia.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2010-12-02 09:58:18
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 1 Gru, 18:42, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > z nastawieniem na efekt - bo wtedy, to moze lepsza bylaby umowa o dzielo?

    Poza tym umowa o dzielo nie jest zazwyczaj ozusowana, a je pisze juz
    troche z perspektywy przyszlego zleceniobiorcy, który nie bedzie
    posiadal DG i któremu zalezy na tanim ubezpieczeniu zdrowotnym :)
    Dlatego bardzie sklanialbym sie w kierunku mowy zlecenie.

  • 10. Data: 2010-12-02 09:59:42
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 1 Gru, 18:42, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > z nastawieniem na efekt - bo wtedy, to moze lepsza bylaby umowa o dzielo?

    Poza tym umowa o dzielo nie jest zazwyczaj ozusowana, a ja pisze juz