    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Tue, 05 Oct 2004 12:48:52 +0200

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:
> [...]
    zjan.zabrze.pl>,

    > ????? Możesz rozwinąć?
    > "Metoda ta polega na tym, że u małego podatnika obowiązek podatkowy w
    > podatku od towarów i usług powstaje z dniem uregulowania całości lub
    > części należności, nie później jednak niż 90. dnia od dnia wydania
    > towaru lub wykonania usługi (art. 6b ust. 1 ustawy)." - to na temat
    > metody kasowej z http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=5
    350
    > Aha, obecnie art. 21.1 ustawy. Jaką inną metodę kasową masz na myśli?

    Zaraz, zaraz, wiesz na pewno o czym tu mowimy?
    Dlaczego twierdziłeś wczesniej że bycie kasowcem (VATowym, MP, bo
    wlasnie sam przyznałes że o tym przesa cały czas myslałeś) nie ma
    znaczenia jeżeli to on ma rachunek do zapłaty a nie jemu płacą???
    Przecież ma olbrzymie znaczenie. Jak nie zapłaci nie może odliczyć VATu.
    Obowiązek podatkowy powstaje, jezeli nie otrzma się zapłaty, po 90
    dniach ale prawo do odliczenia tylko po zapłacie.

    A ja mówię o podstawowych, istniejących od "hohoho albo i dłużej"
    metodach rozliczania kosztów przy zasadach ogólnych - memoriałowej i
    kasowej.

    Prawdę powiedziawszy nie przypuszcza żeby pytający mogł być małym
    podatnikiem w rozumieniu stawy o VAT. Bo jeżeli jest, i nie ma
    najmniejszego pojęcia jak sie rozliczac, to nieźle wdepnął.
    Zresztą odżegnywał sie od *jakiejkolwiek* kasy a kazdy znany mi MP na
    słowo "rozliczanie kasowe" odpowiada twierdząco (często zresztą
    rozciągając to pojęci na wszystkie rozliczenia podatkowe których
    dokonuje). MP nie mający skojarzeń na słowo 'kasa' to jakiś samobójca.

    > Chyba mówimy o różnych sprawach. Ja mam na myśli kwestie związane z VAT.
    Oj, ja mam wrażenie że masz na myśli wszystko ale nie wiadomo dokładnie
    co konkretnie. Wide Twoja pierwsza wypowiedź o nieistotości zapłaty w
    przypadku zakupów dokonywanych przez MP.

    I ja i Gotfryd (jak mi się wydaje) mówimy o podatku dochodowym i KPiR.
    Oboje mamy te same doświadczenia - nie znalazł sie jeszcze na tej liście
    żaden MP który nie wiedziałby że rozlicza VAT kasowo i że jest Małym
    Podatnikiem (inni sa skazani na wymarcie i to w bólach).
    Nagminnie za to znajdują się osoby które nie wiedza jaka metodę
    ujmowania kosztów wybrały i o istnieniu jakichkolwiek metod nie mają
    pojęcia.
    Kolega wygladał właśnie na taki przypadek.

    I pozostaje otwarte pytanie - jakę metodę ujmowania kosztów przyjął.
    Bez tego NIE MOŻNA określić kiedy powstał koszt, gdy wydatek dotyczy
    innego okresu a zapłata innego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl