    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Tue, 05 Oct 2004 13:35:08 +0200

    In article <cjtu7h$afh$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    zjan.zabrze.pl>,

    > Zaraz, zaraz, wiesz na pewno o czym tu mowimy?
    > Dlaczego twierdziłeś wczesniej że bycie kasowcem (VATowym, MP, bo
    > wlasnie sam przyznałes że o tym przesa cały czas myslałeś) nie ma
    > znaczenia jeżeli to on ma rachunek do zapłaty a nie jemu płacą???

    Bo pytanie było o miesiące, w których należy ten rachunek ujmować (za
    telefon on jest, co też istotne). I odpowiedź nawet jedna konkretna też
    była.

    > Przecież ma olbrzymie znaczenie. Jak nie zapłaci nie może odliczyć VATu.

    Zaraz - a jak nie jest kasowcem, to może odliczyć nawet jeśli nie
    zapłaci?

    > Obowiązek podatkowy powstaje, jezeli nie otrzma się zapłaty, po 90
    > dniach ale prawo do odliczenia tylko po zapłacie.

    W tym konkretnym przypadku również dopiero z upływem terminu zapłaty.

    > A ja mówię o podstawowych, istniejących od "hohoho albo i dłużej"
    > metodach rozliczania kosztów przy zasadach ogólnych - memoriałowej i
    > kasowej.

    No to już trochę w bok odjechałaś. I na tym polu nie zamierzam się z
    Tobą kłócić :)

    > Prawdę powiedziawszy nie przypuszcza żeby pytający mogł być małym
    > podatnikiem w rozumieniu stawy o VAT.
    Rozumiem, że masz na myśli MP zadeklarowanego.

    > Bo jeżeli jest, i nie ma
    > najmniejszego pojęcia jak sie rozliczac, to nieźle wdepnął.

    Jak nie jest i nie ma najmniejszego pojęcia, to też :D

    > Zresztą odżegnywał sie od *jakiejkolwiek* kasy a kazdy znany mi MP na
    > słowo "rozliczanie kasowe" odpowiada twierdząco (często zresztą
    > rozciągając to pojęci na wszystkie rozliczenia podatkowe których
    > dokonuje). MP nie mający skojarzeń na słowo 'kasa' to jakiś samobójca.

    Mam. Uffff... ;)

    > Oj, ja mam wrażenie że masz na myśli wszystko ale nie wiadomo dokładnie
    > co konkretnie. Wide Twoja pierwsza wypowiedź o nieistotości zapłaty w
    > przypadku zakupów dokonywanych przez MP.

    Mam prośbę - nie przerabiaj tego, co napisałem.

    > I ja i Gotfryd (jak mi się wydaje)

    Mnie się wydaje, że on akurat uprawia nauczanie metodą ciągnioną (za
    ucho).

    > mówimy o podatku dochodowym i KPiR.
    > Oboje mamy te same doświadczenia - nie znalazł sie jeszcze na tej liście
    > żaden MP który nie wiedziałby że rozlicza VAT kasowo i że jest Małym
    > Podatnikiem (inni sa skazani na wymarcie i to w bólach).

    Ups. To chciałbym uściślić. MP ze względu na obrót (tak pojmuję "w
    rozumieniu ustawy" - Ty chyba inaczej?) to ja jestem (dokładnie - żona
    jest), nie wybrałem rozliczania kwartalnego ani "metody kasowej". Jeśli
    sposób, w jaki rozliczam VAT, nazywa się "kasowy", to się właśnie o tym
    dowiaduję. Jestem skazany na wymarcie? Jeśli tak, to dlaczego?

    > Nagminnie za to znajdują się osoby które nie wiedza jaka metodę
    > ujmowania kosztów wybrały i o istnieniu jakichkolwiek metod nie mają
    > pojęcia.
    > Kolega wygladał właśnie na taki przypadek.

    Tu też nie będę się sprzeczał :)

    > I pozostaje otwarte pytanie - jakę metodę ujmowania kosztów przyjął.
    > Bez tego NIE MOŻNA określić kiedy powstał koszt, gdy wydatek dotyczy
    > innego okresu a zapłata innego.

    Tu się przyznam, że nie rozumiem. Możesz mnie odesłać w okolice, gdzie
    sobie doczytam?

    --
    pozdrawiam
    Jarek