  • Data: 2004-10-07 11:20:58
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

> [...]
    > Dla rozliczającego się "kasowo" 'zdarzeniem' jakby nie patrzeć jest
    > 'wydanie z kasy'. No to IMHO dla memoriałowca istotne jest
    > "za jaki okres jest faktura", dla kasowca "a kiedy zapłaciłem".
    > OCZYWIŚCIE jest taki drobiazdg (na który nie mam, a chyba
    > i NIKT nie ma DOBREJ odpowiedzi - o ile pamiętam z dawien dawna
    > panuje pogląd że wystarczy robić "jednolicie" :)) - mianowicie
    > ściśle rzecz biorąc większość faktur "telefonicznych", "gazowych"
    > i za inne media zawiera płatności za DWA okresy, RÓŻNE...
    > - abonament za miesiąc BIEŻĄCY
    > - rozliczenie licznika za miesiąc POPRZEDNI

    Akapit wyżej piszesz o kosztach ogólnych wrzucanych bez związku z
    przychodem. No to w czym problem?

    > Na deser pozostaje nam "pytanie Maddy": a co stoi na przeszkodzie
    > żeby lipcowy koszt wpisać do KPiR w sierpniu ??
    > IMHO - trudno uznać że coś stoi. AFAIR nikt nigdy nie wykazał
    > że "stoi".

    Hm. A par. 17.2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR?
    "Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem
    § 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż
    przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z uwzględnieniem zasad
    określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym."

    > Krótko mówiąc - można sobie dla spokoju sumienia
    > wpisywać "później" i już.
    > Niestety jest haczyk: co zrobić na przełomie roku....

    A tu się nie kłania to, czym mnie szturchałeś?

    --
    pozdrawiam
    Jarek