  • Data: 2004-03-28 12:14:23
    Temat: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy do kosztów działalności wpisuję faktury do wysokości limitu
    > wynikającego z kilometrówki narastająco od początku roku ?
    > (t.j. limit jest tylko po to abym więcej nie wpisał, a liczą się tylko
    faktu
    > ry ?)

    W koszty eksploatacji samochodu( a nie dzialalności) wpisujesz wszystkie
    faktury jakie masz zwiazane z eksploatacja i jesli prowadzisz dzialalnosc, a
    nie jestes pracownikiem to nie obowiazuja cie zadne limity kilometrow ( w
    koszty dzialalnosci wpisujesz kwote jaka ci wyjdzie z kilomertowki,
    pogoogluj jest to dokladnie opisane jak to sie liczy).

    > 2. Rozumię że do kosztów wpisuję paliwo brutto, bez odliczenia VAT,
    > i Vatu nie mogę odliczyć, a jak jest z fakturami naprawy, mycia, płynów
    > eksploatacyjnych, -czy traktuję je jak inne faktury w firmie, t.j.
    odpisuję
    > VAT ?,
    > czy też tak samo jak paliwo ?
    W koszty eksploatacji wpisujesz paliwo brutto, reszta netto i od tej reszty
    odliczasz Vat

    > 3. Czy koszt ubezpieczenia samochodu również wpisuję do kosztów
    > (AC, OC itp....)
    Tak do kosztow eksploatacj samochodu

    pozdrawiam
    Baska