    From: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Date: Tue, 30 Mar 2004 00:45:29 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pd158.stalowa-wola.sdi.tpnet.pl

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0403312251020.-497157@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Oczywiście w sprawie amortyzacji trzeba zacząć od pytania czy
    > to jest "ST na stanie". Ja tylko do jednej kwestii:

    Pisałem wyżej - samochód prywatny nie wprowadzony do EŚT

    > A z jakiego dokumentu ? Co jest podstawą wpisu ?

    Na wszystko są faktury VAT - "piszę niewiem co z VATem"
    bo nie doszedłem czy odpisany w zeznaniach --> na fakturze jest,
    a do ksiązki kilometrówki wpisana kwota netto.
    (oczywiście na "amortyzację" nie ma nic - uznanie księgowej)

    > Konkretnie to rozp. o KPiR dopuszcza wystawianie DW do zakupów
    > pod pewnymi warunkami:
    > - że zakup jest "w jednostce handlu detalicznego"
    > - że dotyczy "materiałów pomocniczych" lub BHP/biurowych
    > - ew. ze udokumentowany jest paragonem

    To dotyczy faktur VAT które posiadam...

    > Jeśli przekładnia była na f-rę zaś klocki na paragon+DW - to
    > bym księgowej w czambuł nie potępiał przed wysłuchaniem opinii,
    > najlepiej cytatów z Wysokiego Sądu :) (ma ktoś wyrok w takiej sprawie ?)

    I klocki i przekładnia na fakturze VAT.
    To co piszę piszę z dokumentów które posiadam - (faktur i zapisków
    księgowej - bodajże DW-
    to chyba dowód wewnętrzny jak się nie mylę.

    Oj. coś mi się zdaje że rzeczywiście mam w papierach burdel ;(
    Tylko ja naprawdę nie jestem temu winien (patrz - nie znam się ->
    zatrudniłem księgową)
    Muszę szukać jednak dobrego księgowego teraz do wyprowadzenia tego
    wszystkiego.
    Tylko tak sobie myślę - ja to już trudno - ale jak ustrzec innych przed taką
    wynaturzoną
    księgową - po prostu co jej zrobić żeby innych nie wpędziła w taki kanał,
    Jak to załatwić ładnie i elegancko, aczkolwiek skutecznie coby się
    poduczyła,
    nie jestem rządny krwi a jedynie profesjonalizmu. (ja z jej usług już nie
    skorzystam
    ale szkoda mi innych)

    Pozdrawiam
    Rysiek S.