  • 21. Data: 2014-02-02 22:10:30
    Temat: Re: Jeszcze więcej cud podatków od premiera Tuska (PO)
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 20:59:05 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > A wiesz, jak poprawiłaby się sytuacja funduszu emerytalnego po objęciu
    > rolników normalną składką ZUS...

    Ale nie o to chodzi, żeby się funduszowi poprawiło, tylko ludziom. Dlatego lepszym
    wariantem byłoby, gdyby wszyscy przepisali się do KRUSu (a nie rolnicy do ZUSu)

    Stefan Jaziński

  • 22. Data: 2014-02-02 22:25:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-02 21:42, adam wrote:

    > Zgadza się nikt nie wie gdzie jest optimum. Ale mamy już własne
    > spostrzeżenia. Kilka (kilkanaście?) lat temu, nie pamiętam już jaki to
    > był rząd, ale gdy obniżono akcyzę na papierosy wpływy do budżetu
    > wzrosły, a spadł przemyt ze wschodu. Obniżono akcyzę na alkohol -
    > produkcja na Słowacji drastycznie spadła tak drastycznie, że mieli
    > problem z dopięciem budżetu. Warto by z tych doświadczeń skorzystać.

    Nie przeczę, że tak może być. Jednak powoływanie się na krzywą Laffera
    jest dziecinne. Nikt chyba nawet nie próbuje udawać, że jest ona oparta
    na jakiś empirycznych badaniach.

    A co do obniżania podatków - pomysł jest dobry, tylko problem nie jest
    po stronie podatków a wydatków - budżet trzeba dopiąc tu i teraz. Trzeba
    najpierw ciąć wydatki, a potem można się bawić w dywagację na temat
    obniżki podatków - nie na odwrót.

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-02-02 23:11:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello stefan,

    Sunday, February 2, 2014, 10:10:30 PM, you wrote:

    > Ale nie o to chodzi, żeby się funduszowi poprawiło, tylko ludziom.
    > Dlatego lepszym wariantem byłoby, gdyby wszyscy przepisali się do
    > KRUSu (a nie rolnicy do ZUSu)

    Znaczy chcesz obecnych emerytów na bacutil?

    --
    Best regards,
    RoMan