    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer osobisto-firmowy
    Date: Fri, 23 Nov 2007 09:13:42 +0100

    SDD wrote:
> [...]
    > fiskalno-licencyjnym ;) nastepujace rozwiazanie.
    >
    > Prowadze sobie DG - przez Internet. Sa to uslugi. Nie mam siedziby, miejsce
    > wykonywania DG "Polska" (czy jakos tak). Kupuje sobie laptopa (cena ponizej
    > 3500). Bedzie on jedynym komputerem w domu. W momencie rozpoczecia
    > eksploatacji stwierdzam, iz w 75% bedzie mi sluzyl do DG (i do generowania
    > przychodu) a w 25% bedzie sluzyl celom prywatnym (czaty i inne takie tam).
    > Takoz i 75% jego wartosci wpisuje w koszty do KPiR (jestem nieVATowcem).
    > Wiec - po pierwsze - czy mozna tak i czy jakis dodatkowy papier trzeba do

    Ja raczej bym się skłaniał do miesiecznego rycałtu za uzywanie firmowego
    sprzętu do celów niezwiązanych z DG. Zwłaszcza, że i tak zapewne jakoś
    rozwiązałeś (a jak nie to powinieneś rozwiązać) problem wykorzystania
    internetowego łącza firmowego do celów niezwiązanych z DG.

    > Nastepnie - jak to ktos na p.s.p wymyslil, zakladam (oprocz konta
    > administratora) osobno konta uzytkownika firmowego i osobno "osobistego". Na
    > koncie uzytkownika "osobistego" instaluje sobie np MS Office z domowa
    > licencja, do ktorego dostep blokuje dla uzytkownika firmowego (ktory ma
    > dostep do Open Office czy Worksa z gazety). Czy tak moge zrobic?

    Przecież od strony KK masz sprawę licencji załatwioną z zgodnie z
    regułami sztuki.

    A od strony KC to generalnie M$ musiałby Ci udowodnić, że używałeś MSO
    niezgodnie z licencją i w związku z tym poniósł jakieś straty.

    Nie przypuszczam, żeby M$ chciał sobie głowę zawracać w przypadku takich
    "małych misiów", jakimi - zapewne w większości - jesteśmy.

    Ta więc po co sobie utrudniać?

    Jak chcesz być super uczciwy to po prostu nie używaj MSO do DG i
    wszystko na ten temat.

    > Czekam na dywagacje :)

    Mówisz i masz ;-)

    Pozdrawiam