  • Data: 2008-02-27 09:02:19
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > Nie, no przyjąć musi, ale od samego przyjęcia do wydania decyzji o
    > nadaniu nip jeszcze daleka droga. Rownie dobrze moze to byc odmowa
    > nadania nip
    >
    > A przepraszam o co ci chodzi z tym pkt 2.
    > Ze jak juz masz nip to nie musisz jego aktualizować poprzez płatnika
    > tylko samodzielnie? No to tak to sie zgadzam. Aktualizadcje wysylasz
    > sam. Z tym, że jak nipu jeszcze nie masz a tytulem do uzyskania nip
    > jest rozpoczecie pracy, zlecenia tudziez dziela, to nip-3 sklada sie
    > poprzez płatnika. Znalazłeś jakieś wyjątki od tego?

> [...]

    no czyli reasumując według Ciebie zgodnie z prawem nie mam możliwości
    rozliczania dochodów z zagranicy, czy chociażby z umów z osobą fizyczną
    dopóki wcześniej nie miałem przynajmniej jednego zlecenia, umowy o
    dzieło, umowy o pracy etc.

    Co do punktu 2 to jest tam napisane:
    "Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio
    dokonali zgłoszenia identyfikacyjnego." - wprawdzie nie pisze, że
    samodzielnie, ale nie pisze również, że za pośrednictwem płatnika.