  • Data: 2008-02-27 09:04:57
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: "rheed" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wbrew pozorom Jacek Sołtysik nie całkiem bredzi. On tylko pisze równie
    > nieściśle jak ty. NIP-3 składa zawsze podatnik, ale w tym wypadku za
    > *pośtednictwem* płatnika.

    Na NIP-3 widnieja dane pracodawcy, zatem bez pracodawcy nie mozna zlozyc
    tego wniosku o wydanie nipu.

    Kiedy mialem 18 lat rozpoczalem swoja pierwsza prace w znanej sieci
    fastfood'ow. Moje prosby o wydanie NIPu kierowane go manadzerow spotkaly sie
    z zerowym odzewem, wiec sam poszedlem do US wypelnilem wniosek podajac dane
    "restauracji" w ktorej pracowalem. Generalni nikt nie robil problemow - NIP
    przyszedl listem poleconym po tygodniu.

    W zakladzie pracy nikt nie interesowal sie NIPem gdyz firma nie odprowadzala
    za mnie skladek podatku do US gdyz zalozyla ze z moim wynagrodzeniem i
    pierwsza umowa na 1/16 etatu nie przekrocze kwoty wolnej od podatku.

    Po 6 latach w tej samej firmie prace rozpoczela moja siostra i sytucja bylo
    dokladnie identyczna, byc moze nie tylko "pod zlozymi arkadami" jest to
    praktykowane, ze pracodawca nie stara sie o NIP dla pracownika ktory
    rozpoczal prace, zakladajac ze bedzie pracowal np tylko w okresie wakacji.
    pozdr
    rheed