    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    <6...@p...pl> <ikg8im$bo$1@news.onet.pl>
    <6...@p...pl> <ikg942$337$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    <4d6c40e5$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@p...pl>
    <4d6cac45$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d6cb38b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Koszta pracy
    Date: Tue, 1 Mar 2011 11:04:24 +0100

    news:4d6cb38b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...

    > To jest zupełnie inny fundusz, z innymi kryteriami przyznawania świadczeń
    > DLA OSÓB KTÓRE NIE SĄ EMERYTAMI.
    > Nie można pobierać jednocześnie renty i emerytury. Emeryt nie dostanie
    > renty z funduszu rentowego. Nigdy.
    > Rencista w momencie kiedy przekracza wiek emerytalny zostaje "przesunięty"
    > do funduszu emerytalnego i dostaje emeryturę.

    No właśnie. Takie sytuacje miałem w rodzinie. W praktyce nie różni się to
    niczym. ZUS jest podatkiem, a z niego po straceniu ok 11% na pensje i
    marmury ZUS reszta jest przy użyciu zagmatwanego algorytmu wypłacana
    nierobom i emerytom.

> [...]
    > okoliczności.
    >
    > RoMan nie wymienił jeszcze składki chorobowej, która jest dobrowolna, ale
    > jest najbardziej opłacalną częścią całej składki ZUS (chociaż trzeba
    > pilnować terminów płatności jak oka w głowie). Ona też z emerytami ma
    > zbieżność przypadkową.
    >
    > Jak dla mnie różnice są kolosalne.
    > No ale ja taka dziwna jestem, że chciało mi się kiedyś dowiedzieć na co
    > faktycznie idą moje pieniądze, w jakich kawałkach i co z tego mogę mieć,
    > zamiast sobie wymyślać i się tym niezdrowo podniecać.
    > Fantazjować to ja sobie wole na temat Christiana Bale'a.

    Pieniądze są rozkradane przez urzędników (11% składek ginie jako koszt
    funkcjonowania ZUS), pozostałe są wypłacane emerytowanym nauczycielkom 50
    lat, które mają chrypkę, emerytowanym żołnierzom 37lat, którzy jednocześnie
    pracują jako najemnicy w obcych armiach i na pokrycie składek emerytów,
    których nie płacą solidarnie rolnicy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/