  • 31. Data: 2011-03-01 10:00:10
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zanim zaczniesz dalsze pienia na temat prywatnych ubezpieczeń
    > zdrowotnych, to wczytaj się _dokładnie_ w umowę.

    Nie ma to jak wymyślić sobie argument i potem z nim samemu dyskutować.
    Nic nie pisałem o prywatnych ubezpieczeniach.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2011-03-01 10:00:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Hello Jan,
    >
    > Tuesday, March 1, 2011, 9:20:10 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Widzę różnicę pomiędzy ubezpieczeniem emerytalnym a pozostałymi.
    >
    > Przeproś!

    Ja nie widzę różnicy, ale przepraszam że użyłem ostrego sformułowania.

    > Nie.

    Idą. To jest wspólny worek.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2011-03-01 10:01:06
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Feb 28, 10:10 pm, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Rodziny nie pozwol pa z g odu wszystkim...

    Dzięki czemu dochodzimy do tradycyjnej i słusznej zasady, że naszym
    utrzymaniem na starość powinniśmy się zająć sami, a w dalszym rzędzie
    - rodzina, w żadnym razie nie państwo.

    > BTW: po co popsu e pi kne polskie literki, skoro Tw j czytnik obs uguje
    > ISO-8859-2?

    Google popsuło.

    --
    mihau

  • 34. Data: 2011-03-01 10:03:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tak samo jak herbata nie staje się słodka od mieszania, tak samo
    > żonglowania nazwami składek nie zmienia faktu, że są to pieniądze
    > wyrzucone w błoto.

    Nieprawda. Z chorobowego można często korzystać.

    > Jedynie składka zdrowotna do czegoś się przydaje, ale też jest
    > przepłacona, bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele
    > mniejszym kosztem.

    No to dajesz.
    Składka zdrowotna: 243,39 zł / mc, którą ubezpieczam 3 osoby.

    Zakres:

    * pełny koszyk świadczeń NFZ
    * nagłe przypadki (karetka)
    * wizyty domowa
    * opieką pielęgniarki/położnej (w domu)
    * hospitalizacją (wyrostek, itp)

    (z wszystkiego korzystałem w ostatnich 3 latach, więc to nie jakieś s-f).
    Poproszę o oferty prywatnych ubezpieczycieli z *o wiele* mniejszym kosztem
    dostępną dla każdego, a nie dla pracownika dużej firmy. Tym, że większość
    składki sobie od podatku PIT odliczę, to już Cię zamęczał nie będę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2011-03-01 10:04:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > To jest zupełnie inny fundusz, z innymi kryteriami przyznawania świadczeń
    > DLA OSÓB KTÓRE NIE SĄ EMERYTAMI.
    > Nie można pobierać jednocześnie renty i emerytury. Emeryt nie dostanie
    > renty z funduszu rentowego. Nigdy.
    > Rencista w momencie kiedy przekracza wiek emerytalny zostaje "przesunięty"
    > do funduszu emerytalnego i dostaje emeryturę.

    No właśnie. Takie sytuacje miałem w rodzinie. W praktyce nie różni się to
    niczym. ZUS jest podatkiem, a z niego po straceniu ok 11% na pensje i
    marmury ZUS reszta jest przy użyciu zagmatwanego algorytmu wypłacana
    nierobom i emerytom.

> [...]
    > okoliczności.
    >
    > RoMan nie wymienił jeszcze składki chorobowej, która jest dobrowolna, ale
    > jest najbardziej opłacalną częścią całej składki ZUS (chociaż trzeba
    > pilnować terminów płatności jak oka w głowie). Ona też z emerytami ma
    > zbieżność przypadkową.
    >
    > Jak dla mnie różnice są kolosalne.
    > No ale ja taka dziwna jestem, że chciało mi się kiedyś dowiedzieć na co
    > faktycznie idą moje pieniądze, w jakich kawałkach i co z tego mogę mieć,
    > zamiast sobie wymyślać i się tym niezdrowo podniecać.
    > Fantazjować to ja sobie wole na temat Christiana Bale'a.

    Pieniądze są rozkradane przez urzędników (11% składek ginie jako koszt
    funkcjonowania ZUS), pozostałe są wypłacane emerytowanym nauczycielkom 50
    lat, które mają chrypkę, emerytowanym żołnierzom 37lat, którzy jednocześnie
    pracują jako najemnicy w obcych armiach i na pokrycie składek emerytów,
    których nie płacą solidarnie rolnicy.

  • 36. Data: 2011-03-01 10:13:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nieprawda. Z chorobowego można często korzystać.

    Rzadko choruje i byłbym stratny. Dlatego nie korzystam. I chciałbym,
    abym tak samo mógł nie korzystać z innych ubezpieczeń.

    > (z wszystkiego korzystałem w ostatnich 3 latach, więc to nie jakieś s-f).
    > Poproszę o oferty prywatnych ubezpieczycieli z *o wiele* mniejszym kosztem

    Kolejny. Kto mówi o prywatnych. Chodzi o to, że takie samo ubezpieczenie
    zdrowotne można mieć - jeśli ktoś chce - taniej.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2011-03-01 10:15:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 11:00, Liwiusz pisze:

    > Nie ma to jak wymyślić sobie argument i potem z nim samemu dyskutować.
    > Nic nie pisałem o prywatnych ubezpieczeniach.

    A jak to rozumieć:
    > bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele mniejszym kosztem.

    MD

  • 38. Data: 2011-03-01 10:18:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, March 1, 2011, 11:00:10 AM, you wrote:

    > Nie ma to jak wymyślić sobie argument i potem z nim samemu dyskutować.
    > Nic nie pisałem o prywatnych ubezpieczeniach.

    Kto nap[isał "bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele
    mniejszym kosztem."? Święty Mikołaj czy krasnoludki?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2011-03-01 10:20:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    Tuesday, March 1, 2011, 11:00:43 AM, you wrote:

    [...]

    > Ja nie widzę różnicy, ale przepraszam że użyłem ostrego sformułowania.
    > Idą. To jest wspólny worek.

    Nieprawda. Do tej bzdury usiłują nas przekonać socjalisci i obecnie Tusk
    i jego kompania w kampanii na rzecz uwalenia OFE. To są odrębne fundusze
    i środki nie są mieszane.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-03-01 10:24:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mihau,

    Tuesday, March 1, 2011, 11:01:06 AM, you wrote:

    > Dzięki czemu dochodzimy do tradycyjnej i słusznej zasady, że naszym
    > utrzymaniem na starość powinniśmy się zająć sami, a w dalszym rzędzie
    > - rodzina, w żadnym razie nie państwo.

    Jasne. Pod warunkiem, że obecnych emerytów i kończących pracę przez
    najbliższych kilkadziesiąt lat przeznaczysz od razu na bacutil.

    Wysiadanie z pędzącego pociągu, to wyjątkowo głupi pomysł.

    Wyjściem z sytuacji mogłyby być zreformowane OFE (uwolnione z absurdu
    wspomagania budżetu) ale obecna ekipa, w imię doraźnych celów
    budżetowych, postanowiła rozpieprzyć nawet tę namiastkę swobody.

    > Google popsuło.

    To nie używaj badziewia. Albo poprawnie skonfiguruj.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl