  • 41. Data: 2011-03-01 10:29:15
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 11:15, Mario pisze:

    > A jak to rozumieć:

    Nie każdy musi mieć podstawę do składki jako 60% średniej pensji, czy
    ile tam jest.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2011-03-01 10:29:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kto nap[isał "bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele
    > mniejszym kosztem."? Święty Mikołaj czy krasnoludki?

    Ech...

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2011-03-01 10:30:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, March 1, 2011, 11:29:15 AM, you wrote:

    > Nie każdy musi mieć podstawę do składki jako 60% średniej pensji, czy
    > ile tam jest.

    Jasne - można pracować na fikcyjnym etacie za najniższą krajową i
    siedzieć na lewiznach. A potem narzekać, że służba zdrowia do dupy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2011-03-01 10:31:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > On 2011-03-01, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nieprawda. Z chorobowego można często korzystać.

    > No to dajesz.
    > Składka zdrowotna: 243,39 zł / mc, którą ubezpieczam 3 osoby.
    >
    > Zakres:
    >
    > * pełny koszyk świadczeń NFZ

    No trochę bym polemizował. Świadczenia są limitowane wiec je dostaniesz
    jedynie gdy masz szczęście, cierpliwość lub rodzinę/znajomego
    pracującego w szpitalu

    MD

  • 45. Data: 2011-03-01 10:33:50
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Kolejny. Kto mówi o prywatnych. Chodzi o to, że takie samo
    > ubezpieczenie zdrowotne można mieć - jeśli ktoś chce - taniej.

    W jaki sposób?
    yamma

  • 46. Data: 2011-03-01 10:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jasne - można pracować na fikcyjnym etacie za najniższą krajową i
    > siedzieć na lewiznach. A potem narzekać, że służba zdrowia do dupy.

    Nic nie musi być fikcyjnego. Raz w miesiącu można do realnej pracy iść.

    A że służba zdrowia do dupy? Nic nowego i nic dziwnego, jak wszystko, za
    co się wezmą urzędnicy. Kolejny argument, aby jak najmniej w ten system
    wkładać.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2011-03-01 10:37:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 11:31, Mario pisze:

    > No trochę bym polemizował. Świadczenia są limitowane wiec je dostaniesz
    > jedynie gdy masz szczęście, cierpliwość lub rodzinę/znajomego
    > pracującego w szpitalu

    Smucą mnie takie argumenty od młodych zdrowych, jaka to państwowa służba
    zdrowia jest niezbędna do życia i jak to bez niej byśmy umierali pod
    płotem. A jak przyjdzie co do czego, to okazuje się, że albo płacisz
    prywatnie, albo umierasz. Oczywiście nie zawsze, ale sam w bliższej lub
    dalszej rodzinie słyszałem o 3 takich przypadkach, więc z pewnością
    rzadkim zjawiskiem to nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2011-03-01 10:45:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Rzadko choruje i byłbym stratny.

    A co mnie Ty? Podajesz na publicznej grupie rozwiązanie, to niech
    ono jest dobre dla wszystkich.

    > Kolejny. Kto mówi o prywatnych.

    Bo z nie-prywatnych nie mam wyboru.

    > Chodzi o to, że takie samo ubezpieczenie zdrowotne można
    > mieć - jeśli ktoś chce - taniej.

    Chyba nie myślisz o szemranych sposobach typu "weź zlecenie za 1 zł"?
    I nie, nie mogę tak zrobić, bo mam pracowników i prowadzić działalność
    muszę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2011-03-01 10:48:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No trochę bym polemizował.

    Polemizuj. Pokaż *lepszą* ofertę za *dużo mniej*.

    > Świadczenia są limitowane wiec je dostaniesz jedynie gdy masz
    > szczęście, cierpliwość lub rodzinę/znajomego pracującego
    > w szpitalu

    Prywatne ubezpieczenia też są limitowane. Im tańsze tym bardziej.
    A nie przypominam sobie, żebym jakoś specjalnie długo czekał na operację
    wyrostka. Ba, nawet papiery musiałem donosić potem, takie było tempo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2011-03-01 10:49:11
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Ale jak to jest, że za takie samo leczenie zarabiający więcej płaci dużo
    większą składkę zdrowotną? Gdzie tu sens?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/