  • Data: 2015-01-13 23:48:40
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Jan 2015, adam wrote:

    > A jak dokładnie rozliczyć ciepło, wodę, gaz?
    > Odczyty tych mediów są rzadko.
    > Można co prawda uśredniać, ale i tak po roku może
    > wyjść, że wziąłeś parędziesiąt zł więcej, a podatku nie opłaciłeś.

    Hola.
    Primo, wynajem "nie-DG" rozliczany jest kasowo.
    Czyli przychodem jest to, co najemca ZAPŁACIŁ, zaś kosztem to, co
    zostało "poniesione". Nie gra roli, czy od najemcy zażądano
    "prawidłowej" kwoty i czy zapłacono "prawidłową" kwotę za media!

    A nawet jakby było rozliczane jak w DG, "wg należności" (memoriałowo),
    to przecież nie widać przeszkód, aby te rozliczenia były *w umowie*
    oparte o zaliczki i rozliczenia z dostawcami - a tym samym przychód
    i koszt powstawałyby w momencie wystawienia i otrzymania faktur
    (lub rachunków) w "przepisowych" terminach.

    Przecież mechanizm korygowania należności nie jest niczym niezwykłym
    ani nieprawidłowym, przesadzasz :]

    pzdr, Gotfryd