eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u. › Re: Laptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u.
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u.
    Date: Sun, 18 Nov 2007 10:23:19 +0100

    kszyhó wrote:
    > Witam,
    >
    > Zamierzam kupić na Ebay'u w USA używanego laptopa, od osoby prywatnej.
    > Jeżeli kosztowałby on powiedzmy 99$, a za wysyłkę zapłaciłbym 600$,
    > to osoba ta będzie zadowolona, gdyż oczekuje łącznie 700$.
    > Przesyłka - myślę - DHL, UPS, TNT lub coś w tym rodzaju (?).
    >
    > ... no i co dalej? Jaką procedurę celną/podatkową należy przejść?
    >
    > Czy ktoś się zainteresuje moją paczką? Kiedy? W jaki sposób do mnie dotrze?
    > No bo nie wiem, czy oni te paczki na lotnisku jakoś ewidencjonują?
    > i czy potem sprawdzają, co tam było, oceniają wartość celną?
> [...]

    Cła na laptopy nie ma, tak więc jest to tylko kwestia VAT.

    Jeśli prowadzisz działalność i jesteś VAT-owcem to przecież w zasadzie
    jest Ci wszystko jedno czy VAT naliczą Ci od 100$ czy od 600$.

    Ale nawet jeśli nie prowadzisz działalności, to ewidentne podkładanie
    się (przecież cenniki DHL / UPS są do pozyskania w każdej chwili) dla
    1kplz to jest - moim zdaniem - masochizm.

    Natomiast już technicznie to paczki o wartości większej niż
    kilkadziesiąt USD (chyba 40) są ewidencjonowane i poddawane procedurom
    celnym.

    Procedura jet mniej więcej taka:
    1) przychodzi paczka,
    2) dostajesz zawiadomienie,
    3) dostarczasz dokumenty,
    4) paczka + dokumenty są "obrabiane" przez machinę celną,
    5) płacisz VAT + ewentualne cło
    6) odbierasz paczkę
    7) cieszysz się, że spełniłeś obywatelki obowiązek i zapłaciłeś podatki,
    8) (ewentualnie) cieszysz się z zakupu

    Pozdrawiam

    Piotrek