  • 31. Data: 2009-02-08 21:02:30
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:

    > To Ty jestes ten Liwiusz? :)

    Nie :)

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-02-08 21:16:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-02-08, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie upadnie. Będzie dotowany z podatków.

    Z każdym rokiem potrzeba dotacji będzie większa, w końcu zabraknie
    pieniędzy nawet i w budżecie, wtedy system upadnie definitywnie.
    Niedawno czytałem, że obecnie jest 5 pracujących na 1 emeryta, a w
    2050r. będzie 2 pracujących na 1 emeryta. Zatem system nawet w swojej
    teorii jest skazany na niepowodzenie.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-02-08 21:51:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Niedawno czytałem, że obecnie jest 5 pracujących na 1 emeryta, a w
    > 2050r. będzie 2 pracujących na 1 emeryta. Zatem system nawet w swojej

    Ale te "prognozy" zakładają niezmienność warunków. Naprawdę wierzysz, że
    ktoś jest w stanie przewidzieć potrzeby budżetowe w roku 2050 _teraz_?
    :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2009-02-08 22:03:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Ale te "prognozy" zakładają niezmienność warunków. Naprawdę wierzysz, że
    > ktoś jest w stanie przewidzieć potrzeby budżetowe w roku 2050 _teraz_?

    Nie potrzeby budżetowe, tylko potrzeby ZUSu. Przewidzieć, jaka będzie
    proporcja pracujących do emerytów za 40 lat jest raczej prosto.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-02-08 22:05:35
    Od: r...@m...com

    > I teraz najważniejsze pytanie, którą ustawę mogę się powołać podając ZUS
    > do sądu i prokuratury?

    W Polsce to "ręka ręke myje" sądy prokuratury i ZUS to jedna brać.
    Jak już to Strasburg, czy cos europejskiego.

  • 36. Data: 2009-02-08 23:37:54
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    ZUS nie zbankrutuje. Jak zabraknie pieniążwów to emerytury będą jednakowe po
    200. A ile to kartofelków można kupić za 200, chyba z 10 worków. Poza tym
    warto brać pod uwagę szereg okoliczności łagodzących. Konserwantowane
    jedzenie kiedyś swoje zrobi. Przeszedłem alejką po cmentarzu chyba ze 150 m
    i znalazłem tylko jednego prawdziwego emeryta, 70 lat miał, reszta to
    poniżej wieku emerytalnego. Ja bym o marmury pretensji nie miał, bo to i tak
    w kraju zostanie, jakby co. Jak się takie skomplikowane obliczenia wprowadza
    to i administracji dużo potrzeba. W małej prywatnej działalności obroty
    systematycznie spadają, a średnia krajowa rośnie, to i dobrze.

  • 37. Data: 2009-02-09 09:16:30
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisa? w wiadomo?ci

    > Zawsze sie mozesz stad wyprowadzic.

    Wyprowadzka na Seszele jest zawsze rozwiazaniem. Tyle tylko, ze ja czuje
    sie Polakiem i chce tutaj mieszkac i nie interesuja mnie przeprowadzki
    za granice. Chce zmieniac tu i teraz i chce miec wplyw na rzeczywistosc
    a nie uciekac jak szczur za granice, jak uczynily miliony Polakow.

  • 38. Data: 2009-02-09 09:19:49
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    SlawcioD wrote:
    > ps. wirtualnyburdel.com.pl ;D

    Buehehehee

  • 39. Data: 2009-02-09 10:00:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    [...]
    > Nie potrzeby budżetowe, tylko potrzeby ZUSu. Przewidzieć, jaka będzie
    > proporcja pracujących do emerytów za 40 lat jest raczej prosto.

    Trzeba najpierw wiedzieć jaki będzie wiek emerytalny za 40 lat, a on może
    się zmieniać.

    p. m.

  • 40. Data: 2009-02-09 10:03:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > [...]
    >>

    > Trzeba najpierw wiedzieć jaki będzie wiek emerytalny za 40 lat, a on może
    > się zmieniać.

    Ach, no tak, zapomniałem. Jednym ze sposobów odwlekania bankructwa
    systemu jest wydłużanie czasu pracy - 65 lat, 70 lat, 75 lat... Idąc tym
    tropem, system faktycznie nigdy nie zbankrutuje. Już teraz pojawiają się
    głosy postulujące zwiększenie twardego wieku przejścia na emeryturę
    (powyżej 65 lat, mówi się o 67 latach). To bardzo źle, ponieważ usuwa
    skutki, a nie przyczynę. Katastrofa zatem pojawi się później, i będzie
    bardziej szkodliwa. Poza tym ludzie będą dłużej okradani...

    --
    Liwiusz