  • 61. Data: 2009-02-09 21:36:04
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > Na pewno dla kogoś był dobry. Zdefiniuj tylko słowo 'dobry'
    > w tym kontekście.

    pomysł był dobry, bo wtedy mało ludzi dożywało do wieku emerytalnego
    (czyli 65lat)
    dzisiaj przecietna dlugosc zycia dochodzi do 80 lat, wiec ten system
    musi sie zawalic

  • 62. Data: 2009-02-09 21:46:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 22:35:28 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-09, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Osoby bezpłodne do piachu? Osoby z chorobami dziedzicznymi, które z tego
    > powodu też nie chcą mieć dzieci, j/w?

    Ale czemu?? Zwykła lokata daje większe profity niż ZUS+OFE,
    a do tego nikt nie juma kapitału.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 63. Data: 2009-02-09 21:59:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 22:34:27 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-09, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No jasne. A czternastolatki nie potrafią skatować człowieka, bo to
    > jeszcze dzieci. Ech. Naiwne myslenie.

    > Mhm. Jassne. A co z tymi co dzieci nie mają/mieć nie mogą? Do piachu po
    > zwolnieniu, tak?

    Wpadłeś w paradygmat nienormalności (świata z ZUSem).
    Tkwiąc w nim widzisz normalność przez jego pryzmat.

    Poza tym jakoś tak zaleciało "Kapitałem" Marksa,
    tudzież manifestem PKWN, cyt:

    R o d a c y!
    Natychmiast rozpocznie się odbudowa i rozbudowa instytucji Ubezpieczeń Społecznych
    na wypadek choroby, inwalidztwa, bezrobocia oraz ubezpieczenia na starość. Instytucje
    Ubezpieczeń Społecznych oparte będą na zasadach demokratycznego samorządu.
    Wprowadzone zostanie nowoczesne prawodawstwo w dziedzinie ochrony pracy, rozpocznie
    się rozładowywanie nędzy mieszkaniowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 64. Data: 2009-02-09 22:00:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 22:36:04 Garvey <g...@g...pl> napisał(a):

    > pomysł był dobry, bo wtedy mało ludzi dożywało do wieku emerytalnego
    > (czyli 65lat)
    > dzisiaj przecietna dlugosc zycia dochodzi do 80 lat, wiec ten system
    > musi sie zawalic

    Została jeszcze kwestia tego, dla kogo ten pomysł był dobry

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 65. Data: 2009-02-09 22:04:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-09, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ale czemu?? Zwykła lokata daje większe profity niż ZUS+OFE,
    > a do tego nikt nie juma kapitału.

    I Pani Henia z Warzywniaka się na tym zna? Powaznie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2009-02-09 22:15:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 23:04:19 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-09, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I Pani Henia z Warzywniaka się na tym zna? Powaznie?

    Dobra, kończmy tą "przepychankę" bo za daleko
    to odbiegło od tematyki grupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 67. Data: 2009-02-09 22:18:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Osoby bezpłodne do piachu? Osoby z chorobami dziedzicznymi, które z tego
    > powodu też nie chcą mieć dzieci, j/w?

    Nigdy nie miałem aspiracji, ażeby "ratować świat".
    Natomiast zawsze wzbudzało moją irytację "ratowanie świata" na mój koszt.

    Bez względu na sposób rozwiązania problemu, zawsze znajdą się osoby
    nieprzystosowane społecznie lub w jakiś sposób dysfunkcjonalne, które
    będą wymagały dodatkowego wspomagania.

    I to jest rola pomocy społecznej - realizowanej na poziomie lokalnym (a
    nie centralnym)!

    Natomiast należy rozróżnić dodatkowe wspomaganie od prawie całkowitego
    ubezwłasnowolnienia w zakresie zapewnienia sobie takiej przyszłości, za
    jaką bezpośrednio zainteresowany miałby życzenie zapłacić (np.
    inwestując w *dobrowolne* fundusze emerytalne).

    Proste?

    Piotrek

  • 68. Data: 2009-02-10 06:55:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > A co polecasz w zamian?

    Nie dalej jak wczoraj dyskutowaliśmy o ZUS-ie.

    A teraz - kiedy robiłem przelewy - dostałem SMS-a z kodem aktywacyjnym
    zawierającego trzy szóstki obok siebie.

    Tak więc sam widzisz, że ten cały ZUS to jest jakiś szatański pomysł ;-)

    Piotrek

  • 69. Data: 2009-02-10 07:22:34
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > Została jeszcze kwestia tego, dla kogo ten pomysł był dobry

    Dla tych, co przy korycie.

  • 70. Data: 2009-02-10 07:27:37
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > I Pani Henia z Warzywniaka się na tym zna? Powaznie?

    Za malo wierzysz w ludzi. Gdyby pani Henia nie znalaby sie na
    pieniadzach to jej warzywniak dawnoby upadl.

    Kazdy rozsadny czlowiek wie, co jest dla niego dobre. A jak nie wie to
    jego strata - ja nie zamierzam go uszczesliwac na sile za moje pieniadze
    w mysl tzw. solidarnosci spolecznej, czyli komunizmu panoszacego sie w
    Polsce.