eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMożna sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami? › Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
    Subject: Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało
    etapami?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Date: Tue, 29 Dec 2015 22:22:36 +0100

    W dniu 29.12.2015 o 21:58, Kviat pisze:

    > I możesz to sprzedać _dowolnemu_ klientowi?

    Zależy które. KIS tak. KIS jest kodem i klient go rejestruje na swojego
    mejla z pierwszym użyciem i od tego czasu liczy się czas. Kiedyś kupiłem
    omyłkowo 3 licencje po 3 stanowiska zamiast 1 na 3, bo wpisałem z
    pośpiechu 3. I miałem 3 kody. 1 sprzedałem od razu, a dwa kisiły się
    przez pewien czasu.

    > Czy może kupując 1 szt od razu wprowadzasz dane (do licencji) klienta
    > docelowego? (Tak to zrozumiałem z przykładu tego panelu, do którego
    > linka podałeś)

    Ten panel to do KES jest.

    Kasperski ma dwa panele B2B i B2C. W B2B podaję dane końcowego klienta i
    dostaję dla niego klucz licencyjny. W B2C kupuję kody uniwersalne, mogę
    je sprzedać komukolwiek.

> [...]
    >
    > 2) Tak samo, gdybym kupił 1 szt i nie wiedziałbym kiedy i komu to sprzedam.
    >
    > 3) Jeżeli kupiłbym 1 szt (czy 100 szt) ale
    > _dla_jednego_konkretnego_klienta_, gdzie w momencie zakupu (w tym twoim
    > przykładowym panelu) podaję dane do tej (tych) licencji klienta
    > docelowego - to potraktowałbym to jako usługę. Bo w tym przypadku jest
    > jasne i oczywiste, że zakupu dokonujesz w imieniu tego klienta.
    > W momencie zakupu te konkretne licencje są zarejestrowane na konkretnego
    > odbiorcę.
    > Wykonujesz dla niego (za niego) "brudną robotę" za opłatą (to twoja marża).

    No dobra, w kolumnę to ja se mogę cokolwiek. Ale co wpiszę na fakturze
    dla klienta? Od Kasperskiego na fakturze dostałem PRODUKT, TOWAR.
    Licencję na 1 rok na KES na 100 stanowisk:

    KES Select PL 100-Node 1Y Edu LP PK 1 szt.

    > analogicznie:
    > 1) jeżeli kupisz samochód "na siebie" i nie wiesz komu go sprzedasz ->
    > towar
    > 2) Jeżeli kupisz samochód dla kogoś -> usługa (załatwiasz za opłatą
    > tylko formalności z tym związane)

    No ale wtedy co, samochód do siebie w KUP wpiszę, ok, ale co na
    fakturze? Skoro nie towar, to klient nie dostanie faktury
    potwierdzającej manie samochodu, słabe....

    > Jeżeli w przypadku pośrednictwa w sprzedaży programów jest taka
    > praktyka, że wpisuje się to samo co dostałeś od swojego dostawcy, to tak
    > bym wpisał, czyli:
    > KIS MD PL 2Dt 1Y Bs LP 1 szt.

    Ale to słabe. Moi klienci tak nie chcą. Nie wiedzą co to. Chcą jednak
    mieć Kaspersky Internet Security a nie KIS. I nie 2Dt a ,,2 stanowiska" i
    nie 1Y a 1 rok.

    Ja zazwyczaj wklejam to co wyżej i dopisuję rozwinięcie linijka niżej,
    do tego doklejam jeszcze kod aktywacyjny, żeby wszystko mieli na 1
    papierze. Albo tylko rozwinięcie piszę.