  • 11. Data: 2006-11-20 20:35:27
    Temat: Re: NIP UE a usługi niematerialne
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-11-2006 o 21:30:08 Adam <a...@i...sp.am.pl> napisał(a):

    > Witam

    > Art. 28 ustęp 3, 4, 6, 7...
    > Ogólnie transport towarów po krajach UE.

    > No w naszym prawie nie trzeba. Problem, że bez tego nie ma VIES ;)

    Mylące na VAT-R/UE jest to pole z importem usług, nie doprecyzowali o co
    biega a to
    (chyba tylko) o ten Art. 28
    Więc jakbym miał zaznaczać to właśnie je bym wybrał.

  • 12. Data: 2006-11-20 20:46:13
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    > Mylące na VAT-R/UE jest to pole z importem usług, nie doprecyzowali o co
    > biega a to
    > (chyba tylko) o ten Art. 28
    > Więc jakbym miał zaznaczać to właśnie je bym wybrał.
    Ja jak zaczynałem działalność złożyłem VAT-R/UE i zaznaczyłem te usługi
    kilka dni później doczytałem, że chodzi o usługi transportowe wyłącznie.

    Kilka dni później dostałem wezwanie do US i sie doczepili do VAT-UE ale
    nie do tych usług tylko tego, że wtedy napisałem, że chcę rozpocząć
    usługi wewnątrz wspólnotowe za 3 miesiące, a się okazało, że max
    14 dni od daty złożenia tak mi Pani z US powiedziała i mówi do mnie albo
    pan zmieni datę ;) (na wcześniejszą bo już ponad 20 dni minęło) albo
    wycofuję pan VAT-R/UE więc wycofałem (nie będę stwierdzał nieprawdy w
    dokumentach ;)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-11-20 20:54:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-11-2006 o 21:46:13 Adam <a...@i...sp.am.pl> napisał(a):

    > Witam!

    > Ja jak zaczynałem działalność złożyłem VAT-R/UE i zaznaczyłem te usługi
    > kilka dni później doczytałem, że chodzi o usługi transportowe wyłącznie.

    Pisałeś o tym na grupie? Bo kojarzę taki topic :)

  • 14. Data: 2006-11-20 20:57:26
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > Ja jak zaczynałem działalność złożyłem VAT-R/UE i zaznaczyłem te usługi
    > kilka dni później doczytałem, że chodzi o usługi transportowe wyłącznie.

    Coś nie chce mi anulowanie działać i takie krótkie wysyłam te wiadomości,
    musze się wstrzymywać i grupować :)
    Skoro już wiem że usługi na VAT-R/UE to są tylko odnośnie transportu
    to nie składam - ostatnio zacząłem 'jechać' ze zwrotem VAT,
    bo mam sprzedaż wylącznie 'np' i 180 dni mnie nie urządza.

  • 15. Data: 2006-11-20 21:05:15
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    Tak kiedyś pisałem o tym.

    > Coś nie chce mi anulowanie działać i takie krótkie wysyłam te wiadomości,
    > musze się wstrzymywać i grupować :)
    :)

    > Skoro już wiem że usługi na VAT-R/UE to są tylko odnośnie transportu
    > to nie składam
    OK rozumiem. Ja zobaczę co powiedzą usługodawcy z Niemiec, czy dadzą
    fakturę netto i jeśli nie to sie zastanowię co robić.

    Pozdrawiam Adam

  • 16. Data: 2006-11-21 10:57:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 23:14:06 +0100, Adam napisał(a):
    > W związku z czym mam kilka pytań, na które prosiłbym Szanownych
    > grupowiczów o odpowiedź:
    > - czy nikt się nie doczepi jeśli złoże VAT-R UE (a z tego co wiem trzeba
    > to robić max 14 dni przed planowaną transakcją wewnątrz wspólnotową)
    > i zaznaczę np. nabycie towarów.

    Jak składałem podanie o NIP UE, to pani u której składałem twierdziła że
    mogę już następnego dnia zrobić zakupy.

    > - jak rozumiem, "posiadanie NIP UE" wiąże się z kwartalnymi raportami
    > jak będę wpisywać "obrót" 0 (na razie nie planuje sprzedaży/nabywania
    > towarów wewnątrzwspólnotowo - działam tylko w usługach) to się US nie
    > zainteresuje po co mi ten NIP UE?

    A tu pani przeprowadzająca kontrolę stwierdziła, że te kwartalne zeznania
    obejmują tylko zakup towarów - i jeśli na kwartalnym zeznaniu miałoby być
    0, to nie trzeba go składać.

    Tyle, że nie wiem czy można uznać to za pewnik - w końcu taka informacja nie
    jest pewnie wiążąca...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 17. Data: 2006-11-21 11:26:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Czy ktoś wie czy invoisy usługowe z zagranicy mogą
    być dowolne, czy muszą spełniać jakieś nasze regulacje.
    Z tego co czytam to po to jets faqtura wewnetrzna zeby móc
    pod nią podpiąc co tylko sie ma choby w jezyku zulusów,
    ale wole sie upewnic ?

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-11-21 12:00:23
    Temat: Re: NIP UE a us?ugi niematerialne
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 13:02:20 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nie tylko transport wdt/wnt
    > s? jeszcze:
    > - us?ugi "oko?otransportowe" :), np. za?adunek, prze?adunek i im podobne
    > - po?rednictwo w w/w us?ugach
    > - posrednictwo inne niz "oko?otransportowe" i inne ni? w zakresie us?ug
    > niematerialnych
    > - wycena rzeczowego maj?tku ruchomego
    > - us?ugi na ruchomym maj?tku rzeczowym

    > je?li masz na mysli us?ugi, o których pisze Adam, to imho nie ma takiej
    > potrzeby

    Mam na myśli usługi z Art 27 ust 3., jęsli czegoś nieprzoczyłem to chodzi
    tylko o usługi z Art. 28 czyli pośrednio też z 27 ust 2(ale nie 27 ust 3).

    pozdrawiamt

  • 19. Data: 2006-11-21 12:02:20
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązek rejestracji na VAT-R/UE, ale jesli dbrze rozumiem ust 3
    > chodzi tylko o tych co transportują przy WDT/WNT?

    są jeszcze:
    - usługi "okołotransportowe" :), np. załadunek, przeładunek i im podobne
    - pośrednictwo w w/w usługach
    - posrednictwo inne niz "okołotransportowe" i inne niż w zakresie usług
    niematerialnych
    - wycena rzeczowego majątku ruchomego
    - usługi na ruchomym majątku rzeczowym

    > Czyli jeśli nabywa się uslugi niematerialne to nie trzeba się rejestrować
    > i posługiwać NIP-UE. Ktoś przeciw?

    jeśli masz na mysli usługi, o których pisze Adam, to imho nie ma takiej
    potrzeby

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-11-21 13:08:10
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    > Jak składałem podanie o NIP UE, to pani u której składałem twierdziła że
    > mogę już następnego dnia zrobić zakupy.
    Tak to się zgadza minimum 1 dzień przed transakcją. Mi chodziło o mój
    przypadek, że rozpoczynając firmę składałem VAT-R/UE (który później
    wycofałem) dałem "planowaną datę świadczenia" usług na +3 miesiące od
    daty złożenia, a ponoć jest przepis, że ta data planowana nie może
    wybiegać więcej niż 14 dni w przyszłość...

    (ale nie to jest problemem ;)

    > A tu pani przeprowadzająca kontrolę stwierdziła, że te kwartalne zeznania
    > obejmują tylko zakup towarów - i jeśli na kwartalnym zeznaniu miałoby być
    > 0, to nie trzeba go składać.
    Rozumiem dzięki za informacje.

    Na razie raczej składanie NIP UE sobie podaruje, czekam jeszcze na
    opinię kontrahenta od którego chciałem kupić usługi (czy nie będzie mu
    przeszkadzać brak wpisu w VIES).

    Pozdrawiam.