  • 1. Data: 2009-01-27 20:11:21
    Temat: NIP bez kresek.
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    po długiej przerwie zarejestrowaliśmy stowarzyszenie. Kiedyś mieliśmy numer
    NIP z kreskami, a obecnie dostaliśmy nadany numer bez kresek.
    Czy to oznacza, że teraz na fakturach musi być nasz NIP bez kresek?

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2009-01-27 20:13:14
    Temat: Re: NIP bez kresek.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 21:11:21 Piter S. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > NIP z kreskami, a obecnie dostaliśmy nadany numer bez kresek.
    > Czy to oznacza, że teraz na fakturach musi być nasz NIP bez kresek?

    To nie ma żadnego znaczenia, NIP to ciąg cyfr, podział
    na sekcje jest tylko dla wygody (i taka też jest jednolita
    intepretacja US-ów z całego kraju)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-27 21:02:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 styczeń 2009 21:11
    (autor Piter S.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <glnpsp$6gp$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > numer NIP z kreskami, a obecnie dostaliśmy nadany numer bez kresek.
    > Czy to oznacza, że teraz na fakturach musi być nasz NIP bez kresek?

    O ja pierdzielę, to wy jesteście te co korekty z powodu inaksiejszych kresek
    składają?

    ostatnio w Makro Na Chuj Komu Płacić Kartami (tm) gość usilnie maglował
    potencjalnego klienta na okoliczność kresek w nipie. I na protest, że to
    nie ma znaczenia, mówił, że ma znaczenie i potem korekty cza wystawiać.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 4. Data: 2009-01-27 22:10:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > To nie ma żadnego znaczenia, NIP to ciąg cyfr, podział
    > na sekcje jest tylko dla wygody (i taka też jest jednolita
    > intepretacja US-ów z całego kraju)

    Taak? No to powiedz to ludziom, ktorym w latach 1993 i 1994
    wpieprzano solidne kary za niewlasciwe postawienie kresek.
    Usmieja sie po pachy z tego, jak ich w bambuko zrobila
    skarbowa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-27 22:27:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 23:10:41 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Taak? No to powiedz to ludziom, ktorym w latach 1993 i 1994
    > wpieprzano solidne kary za niewlasciwe postawienie kresek.
    > Usmieja sie po pachy z tego, jak ich w bambuko zrobila
    > skarbowa.

    Słyszałem o tym - nawet sam Modzelewski pisał listy pasterskie żeby tak
    nie łupić - ale to była inna ustawa, zdaje się odliczenie VATu nie przysługiwało
    za najmniejszy błąd w danych.

    Teraz sposób zapisania NIPu jest co najwyżej delikatną
    wadą faktury, bez konsekwencji, nie ma wpływu na odliczenie VAT-u.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-27 22:34:32
    Od: <s...@a...pl>

    > Teraz sposób zapisania NIPu jest co najwyżej delikatną
    > wadą faktury, bez konsekwencji, nie ma wpływu na odliczenie VAT-u.

    Jaką wadą, skoro w rozporządzeniu nie ma nic o kreskach, w samych formularzach w
    jednych jest pole na kreski, w innych nie. W ustawie o nip nie ma też nic o
    kreskach. Dostajesz jakieś pismo z US, w jednym są kreski, w innym nie... Panier
    o nadaniu NIP mam z kreskami, potwierdzenie VAT nie wiedzieć czemu bez. To jaki
    mam poprawny NIP? :)

  • 7. Data: 2009-01-27 22:40:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 23:34:32 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > o nadaniu NIP mam z kreskami, potwierdzenie VAT nie wiedzieć czemu bez. To jaki

    Ja mam tak samo, trzeba by pójść do prokuratora na którym papierze
    jest poświadczenie nieprawdy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-28 00:36:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, Jacek_P wrote:

    > Taak? No to powiedz to ludziom, ktorym w latach 1993 i 1994
    > wpieprzano solidne kary za niewlasciwe postawienie kresek.

    Ale przepisy były inne.
    Dość bezsensownie restrykcyjne, wspominany tu prof. Modzelewski najpierw
    brał udział w takiej ich konstrukcji, aby potem (jak się okazało że
    urzędy stosują LITERĘ prawa, do czego są powołanie) publicznie się
    użalać że to nieżyciowe jest.
    Polecam posty Maddy z archiwum :]

    > Usmieja sie po pachy z tego, jak ich w bambuko zrobila
    > skarbowa.

    Nie "skarbówa" tylko Wysoki Sejm. Ewentualnie Minister Finansów
    (jak w rozporządzeniu było).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-28 00:57:04
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    > o nadaniu NIP mam z kreskami, potwierdzenie VAT nie wiedzieć czemu bez. To jaki

    NIP to jest _Numer_ Identyfikacji Podatkowej.

    sjp.pwn.pl: "Numer
    1. liczba umieszczana na czymś lub na kimś, oznaczająca kolejne miejsce
    rzeczy lub osoby, określająca wielkość, rozmiar, gatunek czegoś itp."

    "Liczba
    1. podstawowe pojęcie matematyczne, którego treścią jest wynik liczenia,
    wyrażane najczęściej za pomocą cyfr"

    ('najczęściej za pomocą cyfr' - bo np. liczba szesnastkowa będzie wyrażana
    również za pomocą liter)

    Tak więc NIP z definicji jest liczbą składającą się z cyfr. A myślniki,
    spacje, podkreślniki i kratki są tylko pomocą w czytaniu / pisaniu /
    zapamiętywaniu.

    P.

  • 10. Data: 2009-01-28 07:34:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 styczeń 2009 23:27
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.uofsnmzwl60ql1@unk>):

    > Teraz sposób zapisania NIPu jest co najwyżej delikatną
    > wadą faktury, bez konsekwencji, nie ma wpływu na odliczenie VAT-u.

    Ale jaką wadą? Ja mam na zaświadczeniu NIP-4 z kreskami, a na VAT-5 bez
    kresek.