  • 1. Data: 2005-03-12 14:37:19
    Temat: Nagroda sprzedana na allegro
    Od: ".:pio1:." <p...@w...pl>

    Witam,

    W zeszłym roku dostałem dwie nagrody rzeczowe w pracy:
    telefon komórkowy i odtwarzacz mp3. Obie sprzedałem od razu na
    dwóch aukcjach allegro w sumie za ponad 1000zł (800+400).
    Znalazłem info, że muszę od tego zapłacić 2% podatku.
    I moje pytanie gdzie wpisać tą kwotę 22zł - wydaje mi się, że w PIT 37
    w części E pozycja 100 doliczenie do podatku.

    Pozdrawiam,
    Pio1

  • 2. Data: 2005-03-12 17:20:20
    Temat: Re: Nagroda sprzedana na allegro
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 12 Mar 2005 15:37:19 +0100, ".:pio1:." <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >dwóch aukcjach allegro w sumie za ponad 1000zł (800+400).
    >Znalazłem info, że muszę od tego zapłacić 2% podatku.
    Teraz sie zacznie, wczoraj w radio podawali ze US sie bierze za alegro
    :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 3. Data: 2005-03-12 17:28:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 12 Mar 2005 18:30:19 +0100, PawełJ

    >Choć równie dobrze może to być człowiek, który chce być uczciwy wobec us.
    >Aż trudno to sobie wyobrazić :)
    Ja nie twierdze ze on jest nieuczciwy. Ja mysle ze jest wielu
    nieswiadomych. Tzn bylo wielu. Do wczoraj. :)

    WAM

  • 4. Data: 2005-03-12 17:30:19
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

  • 5. Data: 2005-03-13 09:53:18
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>

    .:pio1:. wrote:
> [...]
    > I moje pytanie gdzie wpisać tą kwotę 22zł - wydaje mi się, że w PIT 37
    > w części E pozycja 100 doliczenie do podatku.

    Owszem 2% podatku, ale nie dochodowego tylko od czynności cywilno-prawnych.
    To po pierwsze. Po drugie ten podatek ciązy solidarnie na obu stronach
    transakcji. A po trzecie i tak go nie musisz płacić, bo jak sam napisałeś to
    były dwie transakcje i obie magicznego 1000 zł nie przekroczyły.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.

  • 6. Data: 2005-03-13 13:56:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrew wrote:

> [...]
    > transakcji. A po trzecie i tak go nie musisz płacić, bo jak sam napisałeś to
    > były dwie transakcje i obie magicznego 1000 zł nie przekroczyły.

    i tak i nie, bo nie ma pół roku posiadania, czyli powinien to formalnie
    doliczyć do dochodu.

  • 7. Data: 2005-03-15 06:44:20
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz sie zacznie, wczoraj w radio podawali ze US sie bierze za alegro
    > :)

    Też mi się taka myśl cisnęła już od rana. A nie tylko w radio. Onet też
    grzmiał o tym.
    No to jest już źle - jak firma ogranicza koszty na długopisach i ołówka
    (ptrzy rozbuchanych pozostałych wydatkach) to jest już źle.