  • 1. Data: 2005-03-24 10:12:10
    Temat: Netto -> brutto PILNE
    Od: "marek" <n...@w...pl>

    Witam
    Mam prośbe czy mógłby mi ktos powiedziec jak obliczyć (dokładnie) ile
    zarabiam brutto mając kwote netto?
    Dziekuje

  • 2. Data: 2005-03-24 10:15:03
    Temat: Re: Netto -> brutto PILNE
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "marek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam prośbe czy mógłby mi ktos powiedziec jak obliczyć (dokładnie) ile
    > zarabiam brutto mając kwote netto?

    zajrzyj do umowy o prace ;-)

    a powaznie: zajrzyj na http://www.pit.pl/pages/i/2504.php liczy wprawdzie od
    brutto, ale
    metoda prob policzysz

  • 3. Data: 2005-03-24 11:33:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    www.infor.pl/kalkulatory

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-03-24 14:52:28
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    On Thu, 24 Mar 2005 11:12:10 +0100, "marek" <n...@w...pl> wrote:

    [...]

    http://tinyurl.com/6yh5a
    --
    ...:::PoZdRaWiAm:::...a Tu JeSt ZaGaDkA http://www.kwamac.prv.pl/
    Stokrotce gratulujemy kierownika: mietła, piepsz, żecz

  • 5. Data: 2005-03-24 23:32:03
    Od: "MarekZ" <zalewski.marek[wytnij]@wp.pl>

    Dzieki ale ja szukam sposobu na dokładne obliczenie a nie kalkulatora.
    Pozdrawiam
    Mimo wszystko dzięki za pomoc.

  • 6. Data: 2005-03-25 07:31:17
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/25/2005 12:32 AM, Użytkownik MarekZ napisał:
    > Dzieki ale ja szukam sposobu na dokładne obliczenie a nie kalkulatora.
    > Pozdrawiam
    > Mimo wszystko dzięki za pomoc.

    W takim razie polecam zapoznanie się z ustawą o podatku dochodowym od
    osób fizycznych, ustawą o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, oraz
    ustawą zusowską (której dokładny tytuł wyleciał mi z pamięci) wraz z
    aktami wykonawczymi.
    Miłej lektury.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-03-25 09:32:20
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <zalewski.marek[wytnij]@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki ale ja szukam sposobu na dokładne obliczenie a nie kalkulatora.

    to wlasnie robia te kalkulatory!

  • 8. Data: 2005-03-25 10:00:07
    Od: "marek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d20m15$5na$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "MarekZ" <zalewski.marek[wytnij]@wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > to wlasnie robia te kalkulatory!

    Tak kalkulatory nie podaja mi sposobu wyliczenia a jedynie wylicają a mnie
    interesuje sosób metoda jak to sie liczy krok po kroku.

  • 9. Data: 2005-03-25 12:08:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/25/2005 11:00 AM, Użytkownik marek napisał:

    > Tak kalkulatory nie podaja mi sposobu wyliczenia a jedynie wylicają a mnie
    > interesuje sosób metoda jak to sie liczy krok po kroku.

    W takim razie nie obędzie się bez lektury ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych, ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym oraz
    ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Prawdopodobnie konieczne
    będzie także zapoznanie się z rozporządzeniami wykonawczymi.

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2005-03-25 14:59:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    marek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Tak kalkulatory nie podaja mi sposobu wyliczenia a jedynie wylicają a
    >mnie
    >interesuje sosób metoda jak to sie liczy krok po kroku.

    Przykład z 2003 roku, teraz zmieniły się stawki!

    BRUTTO = 2000 (brutto)
    -9.76% * BRUTTO (emerytalne)
    -6.50% * BRUTTO (rentowe)
    -2.45% * BRUTTO (chorobowe)

    zostaje:
    X = 1625.80 ("stare brutto" - obecnie podstawa do obliczania
    podatku i zdrowornego)

    zdrowotne:
    ZO 7.75%*X (odliczane od podatku)
    ZN 0.25%*X (z kieszeni podatnika)

    podatek:
    KUP=99.96 (koszta usyskania przychodu - miesięcznie)
    KW=44.17 (ulga podatkowa - miesięcznie)
    podstawa=X-KUP (zaokrąglona do 1zł)
    PODATEK=19%*podstawa-KW-ZO (% wg skali, zaokrąglony do 10gr)

    Nie wiem, jak jest z kolejnością odliczania i zaokrąglania...

    Do wypłaty:
    NETTO=X-PODATEK-ZO-ZN=1625.80

    Dodatkowo pracodawca dopłacał:
    9.76% * BRUTTO (emerytalne)
    6.50% * BRUTTO (rentowe)
    1.47% * BRUTTO (wypadkowe)
    2.45% * BRUTTO (Fundusz Pracy)
    0.15% * BRUTTO (FGSP)
    razem 406.60

    2000 brutto (1625.80 netto) kosztowało pracodawcę 2406.60
    Dla BRUTTO=2000 netto stanowiło ok 57% kosztów poniesionych przez
    pracodawce. Niektórzy podatnicy dożyją emerytury to sobie część
    składek na emerytalne odbiorą.

    Algotytm uproszczony. Dla dochodów >2.5*średnia krajowa (?)
    np. emerytalne już nie rośnie (ograniczenie kwotowe). Dla niskich
    dochodów może nie wystarczyć podatku na odliczenie 7.75% zdrowotnego.
    Dodatkowe komplikacje:
    choroba - inna wysokość, inaczej płacone chorobowe (?)
    niektóre świadczenia niepieniężne - opodatkowane ale nieoskładkowane
    KUP - wyższe dla dwóch etatów, zamieszkanie poza miejscem pracy

    Algorytm można rozpisać zaczynając od pełnych kosztów pracodawcy.
    Od czystego netto wstecz się nie da dokładnie ze względu m.in.
    na zaokrąglenia.