  • 21. Data: 2011-03-31 16:12:41
    Temat: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    dK w <news:4d947ebd$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > No własnie godność....
    > Poczytaj sobie koleżanko najpierw post rozpoczynający wątek, a potem się
    > .... dop.....j
    > Chodziło o *drobne wynagrodzenie dla PRACOWNIKA*

    Ja przeczytałem i widzę, że autor pisał o *ZLECENIOBIORCY* taki drobiazg z
    punktu widzenia art. 22 ust. 6bb, który kieruje do ust. 6ba, który kieruje
    do art. 12 ust. 1 i 6 ustawy PDoF.

    HTH

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 22. Data: 2011-03-31 16:47:44
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Ja przeczytałem i widzę, że autor pisał o *ZLECENIOBIORCY* taki drobiazg z
    > punktu widzenia art. 22 ust. 6bb, który kieruje do ust. 6ba, który kieruje
    > do art. 12 ust. 1 i 6 ustawy PDoF.

    Nie ma tam słowa "zleceniobiorca" jest natomiast słowo pracownik :)
    Cycat: "Tzn. jeżeli mam jakiś drobny wydatek np. wynagrodzenie pracownika
    (na
    umowie zlecenie) wynoszące 2 zł"

    Przecież mozna mieć umowę o pracę i jednocześnie być zleceniobiorcą swojego
    pracodawcy.
    dK

  • 23. Data: 2011-03-31 18:21:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    dK w <news:4d94b039$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Nie ma tam słowa "zleceniobiorca" jest natomiast słowo pracownik :)

    IMHO powinieneś Maddy za .... przeprosić, zamiast uśmieszki wklejać.

> [...]
    > (na umowie zlecenie) wynoszące 2 zł"
    > Przecież mozna mieć umowę o pracę i jednocześnie być zleceniobiorcą swojego

    Nikt nie zaprzecza, że nie można, tylko dlaczego uciekasz od kwestii
    uznawania za różne koszty składek z dwóch różnych tytułów.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2011-03-31 18:41:36
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    .

    .

    > IMHO powinieneś Maddy za .... przeprosić, zamiast uśmieszki wklejać.

    Chyba żartujesz?
    Za jej impertynencje????
    Można w sposób normalny wyjaśniać róznice w rozumieniu tekstu, a nie robić
    wyjazdy na temat godności i kolejności czytania...
    bo to zwykły brak kulttury.

    > Nikt nie zaprzecza, że nie można, tylko dlaczego uciekasz od kwestii
    > uznawania za różne koszty składek z dwóch różnych tytułów.

    O czym ty piszesz?????
    Wątkotwórca wspomniał o składkach na PRACOWNIKA, a nie zleceniobiorcę! Z
    jego tekstu nie wynika nawet, że tylko pomylił oba pojęcia.
    A, niestety, z niektórych wywodów grupowych "mądrali" wyniakłoby dla słabiej
    obeznanemu, że za pracownika prawidłowe jest wliczanie w koszty w miesiącu
    ich poniesienia, co jest nie tylko bzdurą, ale może kogoś narazić na
    nieprzyjemnosci, jak zapałcone terminowo za styczeń składki za pracowników
    wliczy w koszty nie tego roku co trzeba.

    dK

  • 25. Data: 2011-03-31 19:15:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    dK w <news:4d94cae9$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > O czym ty piszesz?????

    O tym:
    <q>
    Przecież mozna mieć umowę o pracę i jednocześnie być zleceniobiorcą
    swojego pracodawcy.
    </q>

    > Wątkotwórca wspomniał o składkach na PRACOWNIKA, a nie zleceniobiorcę!
    > jego tekstu nie wynika nawet, że tylko pomylił oba pojęcia.

    Możesz zaklinać rzeczywistość na 1001 sposobów -- ja tylko podkreśliłem, to
    co autor wątku napisał, a Ty raczyłeś zacytować...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 26. Data: 2011-03-31 19:22:42
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    .

> [...]
    >
    > Możesz zaklinać rzeczywistość na 1001 sposobów -- ja tylko podkreśliłem,
    > co autor wątku napisał, a Ty raczyłeś zacytować...

    A pokaż mi chociaż JEDNEGO pracownika w Polsce co ma *wyłączne* umowę -
    zlecenie.
    Taka osoba to tylko i wyłącznie zleceniobiorca, ale nigdy pracownik.
    Art 2. Kodeksu Pracy.
    Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania,
    wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.

    dK

  • 27. Data: 2011-03-31 20:15:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    dK w <news:4d94d48b$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A pokaż mi chociaż JEDNEGO pracownika w Polsce co ma *wyłączne* umowę -
    > zlecenie.

    W ten sposób sam wróciłeś do mojego pytania:

    dlaczego uciekasz od kwestii
    uznawania za różne koszty składek z dwóch różnych tytułów.

    Odpowiesz?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2011-03-31 21:48:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma tam słowa "zleceniobiorca" jest natomiast słowo pracownik :)

    Na pl. soc.prawo, podobnie jak w prawie i procedurze prawnej jest jeszcze
    zasada, ze liczy sie stan faktyczny a nie nazwanie czegos w taki a nie inny
    spsoob.

    *Dobrze wiesz*, ze Pawel Szostek mial na mysli zleceniobiorce - czyli osobe,
    z ktorym wiaze go *wylacznie* umowa zlecenie a nie pracownika z *dodatkowa*
    umowa zleceniem.

    Dobrze wiesz, ze wlasnie to mial na mysli, a jednak trollujesz wmawiajac co
    innego.

    Gdyby mial na mysli dodatkowa umowe zlecenie, to pojawiloby sie tam slowo
    "dodatkowo" albo inne o podobnym znaczeniu. Tymczasem sformulowanie
    "wynagrodzenie pracownika (na umowie zlecenie)" jest pewnym zwrotem
    potocznym (ktory stosuja takze panie w ZUS-ie) i nie ma co wmawiac wszem i
    wobec, ze Slonce jest kwadratowe i czarne.

    To jezyk jest dla ludzi a nie ludzie dla jezyka - jesli coraz wiecej osob
    zacznie uzywac sformulowania "pracownik na umowe zlecenie" to nie pzoostanie
    nic innego, jak skorygowac slowniki. Nawet Miodek z Bralczykiem tu nie
    pomoga.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2011-04-01 06:30:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2011, SDD wrote:

    [...do dK...]

    > *Dobrze wiesz*, ze Pawel Szostek mial na mysli zleceniobiorce - czyli osobe,
    > z ktorym wiaze go *wylacznie* umowa zlecenie a nie pracownika z *dodatkowa*
    > umowa zleceniem.

    Ekhm... "grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, niekoniecznie
    do tego o czym myślał"
    "Zlecenie dla pracownika" to jest zlecenie dla pracownika, jednak.

    > Dobrze wiesz, ze wlasnie to mial na mysli

    Akurat w przypadku jak wyżej tak nie zakładam.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-04-01 06:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2011, dK wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > O czym ty piszesz?????

    Proste jak drut kolczasty: o konieczności wyjaśnienia, czy fakt
    bycia pracownikiem cokolwiek zmienia w zakresie składek *z umowy
    zlecenia*.
    Przyroda zna takie przypadki (np. przy umowie o dzieło, przy
    której fakt bycia pracownikiem lub nie przesądza o istnieniu
    składek - lub nie), ale *w tym przypadku* takiej różnicy nie widać.
    Jaki jest więc sens różnicowania przypadku zleceniobiorcy
    i zleceniobiorcy będącego pracownikiem *w zakresie składek
    z umowy zlecenia*?
    Jaki jest sens powoływania się na zasady nt składek z umowy
    o pracę wobec składek ze zlecenia?

    > Wątkotwórca wspomniał o składkach na PRACOWNIKA, a nie zleceniobiorcę!

    Wątkotwórca wspomniał o składkach *z umowy zlecenie*, prawda?
    Dla pracownika.
    Pracownik wykonuje zlecenie, trzeba zapłacić składki.
    Przyjmujemy tę wersję.

    > Z jego tekstu nie wynika nawet, że tylko pomylił oba pojęcia.

    Zgoda, nie ma podstaw do przyjmowanie że pomylił.

    Co z tymi składkami *od zlecenia*, o których była mowa?

    pzdr, Gotfryd