  • 31. Data: 2007-08-25 16:53:56
    Temat: Re: [OFF-TOPIC] Sprzedam znaczki skarbowe
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 25 sierpnia 2007 17:28
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.txmfyhv8ipkhj4@unk>):

    > okolice art. 8 ust. 5

    No ale tam jest o kopiach, a ja dostarczę oryginał...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 32. Data: 2007-08-25 16:58:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-08-2007 o 18:53:56 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 25 sierpnia 2007 17:28
    > (autor t...@o...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.txmfyhv8ipkhj4@unk>):

    > No ale tam jest o kopiach, a ja dostarczę oryginał...

    To ustalmy najpierw czym jest świstek który drukujemy sobie w domu
    ze strony internetowej czy pdfa - bo jeśli to jest oryginał, to ja
    już mam oddech śmierci na karku, za niszczenie oryginałów którymi nie mam
    prawa wyłącznie rozporządzać :)

  • 33. Data: 2007-08-25 19:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

    > To ustalmy najpierw czym jest świstek który drukujemy sobie w domu
    > ze strony internetowej czy pdfa

    IMHO - "egzemplarzem".

    > - bo jeśli to jest oryginał,

    Jeśli oryginał jest treścią elektroniczną, to jej utrwalenia
    realizowane są w wyniku czynności nazywanej "powielaniem".

    > to ja
    > już mam oddech śmierci na karku, za niszczenie oryginałów którymi nie mam
    > prawa wyłącznie rozporządzać :)

    A jakie to konkretnie przepisy zabraniają powielania treści, która:
    - nie stanowi zmaterializowanej WNiP (po polsku: na przykład weksel)
    - nie jest chroniona prawem autorskim (mam nadzieję nie chcesz powiedzieć,
    że wydruk przelewu stanowi "przejaw indywidualnej działalności
    twórczej", hę?)
    - nie jest chroniona przepisami o własności przemysłowej
    - nie jest chroniona przepisami o bazach danych
    -...i nie jest chroniona żadnym innym przepisem?

    Zauważ, że wielokroś dyskutowaliśmy to samo w odniesieniu do faktur:
    zmiana przepisów tak, aby obejmowały wydruk EGZEMPLARZY faktury,
    zamiast tych dziwolągów które są dziś.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2007-08-25 19:45:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Mi chodzi tylko o to, że skoro własnoręczną autoryzację ustawa
    przewiduje dla wybrańców, to znaczy że szare myszki nie mogą sobie
    autoryzować wydruku.

  • 35. Data: 2007-08-27 17:43:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.txmruxp9ipkhj4@unk>:

    > Mi chodzi tylko o to, że skoro własnoręczną autoryzację ustawa
    > przewiduje dla wybrańców, to znaczy że szare myszki nie mogą sobie
    > autoryzować wydruku.

    To może ja zacytuję całość i kilka podkreśleń zrobię:

    <q>
    5. Adwokat, radca prawny, doradca podatkowy oraz rzecznik patentowy mogą
    składać w sądzie, organie administracji rządowej lub samorządowej albo
    podmiocie, o którym mowa w art. 1 ust. 2, uwierzytelnioną przez siebie
    kopię dowodu zapłaty opłaty skarbowej od dokumentu stwierdzającego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    udzielenie im pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    kopii.
    ^^^^^^

    Sąd, organ administracji rządowej lub samorządowej albo podmiot, o
    którym mowa w art. 1 ust. 2, może, w razie wątpliwości, żądać przedłożenia
    oryginału dowodu zapłaty.
    </q>

    Czyli jeśli idą ze *swoją* sprawą to już, wg tego co napisałeś, nie mogą?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 36. Data: 2007-08-27 18:41:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-08-2007 o 19:43:18 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > udzielenie im pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub
> [...]
    > </q>
    >
    > Czyli jeśli idą ze *swoją* sprawą to już, wg tego co napisałeś, nie mogą?

    Nie wiem..
    Dla mnie oryginał przelewu jest w systemie bankowym w formie
    elektronicznej.
    Reszta to odpisy/duplikaty i nie wiem o co chodzi z tą kopią - chyba o to,
    że dla tfurcuff tej ustawy oryginał przelewu to to co się na poczcie daje
    i gdzie pieczątke pani przybija..