    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Date: Sat, 12 Jul 2003 16:54:19 +0200

    Użytkownik Krzysztof A. Ziembik napisał:
    > Witam.
    >
    > Dnia 11 lipca 2003 o godzinie (14:51:48) napisano:
    >
    > (...)
    > (...)
    >
    > (OT) Dosc czesto slysze o tym, ze biura rachunkowe maja ubezpieczenie
    > oc, ale to chyba tylko jakas plotka. Po pierwsze - znam wiele biur,
    > ktore tak twierdza, a w rzeczywistosci nie maja zadnego ubezpieczenia
    A ja znam sporo ludzi którzy twierdza że widzieli UFO i co z tego?
    Przeciętnie rozgranięty człowiek nie wierzy na gebe tylko prosi o
    pokazanie polisy.

    Niestety, jeżeli idzie o księgowośc przeciętnie rozgarnięty
    przedsiębiorca potrafi sie wykazać niesamowitym kretynizmem zlecając
    poradzenie ksiąg Pani Hani bez jakichkolwiek uprawnien bo robi to tanio
    a poza tym to znajoma Cioci Jadzi.
    Jak przejrzysz archiwum tutaj i na prawie to znajdziesz sporo lamentów
    "księgowa naknociła a potem się zmyła i co teraz jak nie miałem umowy na
    piśmie?" albo "biuro miało mieć OC a okazało sie że nie ma, miało miec
    uprawnienia a okazało się..." itp itd.

    > na swoje dzialania (sprawdzilem), ale po drugie - ubezpieczalnie nie
    > oferuja takiego produktu jak ubezpieczanie biur rachunkowych od ich
    > dzialalnosci.

    Oczywiście że nie.
    Biuro rachunkowe działające na podstawie świadectwa kwalifikacji MF
    ubezpiecza sie od OC jak każdy inny przedsiębiorca - kontraktowo i
    deliktowo.
    Nie ma SPECJALNEGO ubezpieczenia dla biur tak jak nie ma specjalnego
    ubezpieczenia wiekszości zawodów i działalności.
    Specjalne ubezpieczenia są dla tych zawodów dla których OC jest
    obowiązkowe, np. dla doradców podatkowych i biegłych rewidentów.
    Co dziwne, te ubezpieczenia sa sporo tańsze niz dobrowolne.
    Ale to dalej jest po prostu kontrakt i delikt, tylko nagłówek jest
    ładniejszy i składki niższe. Po prostu ubezpieczyciele dla takich
    pewnych klientów maja przygotowane standardowe pakiety.

    Zna ktos biuro, ktore naprawde jest ubezpieczone i co
    > wazne - gdzie jest ubezpieczone i z jakiego tytulu? Bo cos mi sie
    > zdaje, ze to mit...

    W ilu biurach pytałeś? 100? 1000?

    Czy były to biura z uprawnieniami? Bo żadne ubezpieczyciel nie
    ubezpieczy biura która działa bez uprawnien, a takich jest na pęczki.
    Sama znam przynajmniej 3 "Panie Hanie" które pracowały w dużych
    państwowych zakładach przez 25 lat księgując np. płace a jak je
    zwolniono to załozyły biura. Oczywiście bez uprawnień bo wiedzy na
    zdanie egzaminu nie mają, a żeby iśc na studia podyplomowe to najpierw
    trzeba mieć jakis dyplom.

    Druga sprawa że jeżeli biuro prowadzi doradca podatkowy lub biegły
    rewident to oni ubezpieczac sie muszą obowiązkowo - tak im nakazują
    "branżowe" ustawy.
    A więc widzimy juz że w swoim "badaniu" pominąłeś znaczna grupę biur
    rachunkowych.

    Ja jestem ubezpieczona w PZu od dwóch lat.
    Nikt sie nie dziwił ani nie mówił że nie ma dla mnie ubezpieczenia.
    Oczywiście ubezpieczyciel nie odpowiada za moje błędy będące wynikiem
    rażącego zaniedbania (np. nieskładanie deklaracji) czy złej woli.
    Ale od tego NIKT sie nie może ubepieczyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl