    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsetki od nieterminowych platnosci
    Date: Mon, 7 May 2007 20:03:24 +0000 (UTC)

    Dnia 07.05.2007 sebastian <g...@o...pl> napisał/a:
    > tylko co mi z tego ze on pozostaje moja wlasnoscia,zakladajac ze klient nie
    > zaplaci przez 100 dni, ja odbiore mu towar i co dalej,towar stracil na
    > wartosci jest juz uzywany a nie nowy i do tego nic z tego nie mam a zaliczke
    > chyba musze zwrocic (a moze i nie?)

    Pomalutku, pomalutku.

    Jeżeli towar pozostaje Twoją własnością, to nie nastąpiła sprzedaż, zatem
    pięknie podkładasz się USowi za dokumentowanie na fakturach nieistniejących
    zdarzeń gospodarczych.

    Albo coś sprzedajesz (sprzedaż polega na przeniesieniu prawa własności,
    więc z definicji wyklucza to, aby towar "pozostał Twoją własnością"), albo
    dokonujesz... no, leasingu, w gruncie rzeczy. Jeśli się upierasz przy tym,
    że towar pozostaje Twoją własnością, to wygląda to tak, że klient płaci, a
    po spłacie ma prawo wziąć sobie rzecz - wypisz wymaluj leasing. :) Tylko
    że wtedy pewne rzeczy musisz traktować inaczej, np. to, że taki leasingowany
    towar musisz ująć w ew. spisie z natury, a nabywca nie może go księgować na
    podstawie tej faktury jako towar albo środek trwały, bo nie nabył przecież
    rzeczy, tylko zapłacił ratę leasingową.

    Mniejsza o te akademickie rozważania. Chodzi o to, że twierdzenie, że towar
    pozostaje Twoją własnością do momentu zapłaty, jest generalnie bzdurą.
    --
    Samotnik