  • 61. Data: 2014-09-24 18:15:31
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2014, Pete wrote:

    > Niezgodzęsię.
    > W sentencji wyroku było opisane, (nie dosłownie) że I.S. została zatrudniona
    > tylko w celu osiągnięcia dofinansowania z UP, bo na czas prac interwencyjnych
    > zastąpiła obowiązki męża swoją pracą, dodatkowo pod jego ścisłym nadzorem.
    >
    > Czyli że generalnie robiła to, co wcześniej i później robił mąż.

    IMVHO, jak napisałem w poście obok, mi wychodzi iż w kontekście
    "współpracy" polega na "współpracy na prowadzeniu działalności", przy
    czym "prowadzeniem działalności budowlanej" jest kopanie rowów
    czy wożenie cegieł, a nie jest rozliczanie księgowości.
    I nie ma znaczenia, czy taką "działalnością uboczną" (jak księgowość)
    zajmował się mąż/prowadzący DG, czy profi księgowa.
    Który element sentencji przemawia przeciw takiemu postawieniu
    sprawy?

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2014-09-24 18:18:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2014, Vasco wrote:

    > Żeby wszystko było legalnie chciałem ją dopisać jako osobę współpracującą
    > i opłacić składkę zdrowotną (ma normalny etat gdzieś indziej). Napisano mi
    > tutaj, że należy opłacać całą składkę ZUS.

    Może ta składowa umknęła, ale właśnie widzę post przypominający, że
    następuje "zbieg ubezpieczeń" :) (Wojciecha)

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2014-09-24 18:34:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-09-24 17:03, Pete wrote:
    > Niezgodzęsię. [...]

    Acałkiemmożliwe. Akcja wartka jak w niejednym kryminale tak więc mogłem
    coś przekleić nie tak.

    Piotrek

  • 64. Data: 2014-09-24 21:40:10
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Może ta składowa umknęła, ale właśnie widzę post przypominający, że
    > następuje "zbieg ubezpieczeń" :) (Wojciecha)

    Ja o tym prawie od samego początku piszę i padło, że trzeba płacić CAŁY
    ZUS... I jestem tym niezmiernie zaskoczony. A więc: cały czy tylko
    zdrowotne?

    Vasco

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 65. Data: 2014-09-24 21:42:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-24 o 18:15, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > zajmował się mąż/prowadzący DG, czy profi księgowa.
    > Który element sentencji przemawia przeciw takiemu postawieniu

    W kontekście sprawy budowlane nie mam (prawie) żadnych wątpliwości.
    Mam je natomiast wobec sytuacji autora wątku, bo opis sytuacji wskazuje,
    że praca jaką miałaby wykonać żona, jest - jakby to nazwać -
    'eksponowalna' - czyli faktu wykonywania pracy przez żonę nie da się
    ukryć. Bo gdyby taka nie była, o wątkotwórca wcale nie zastanawiałby się
    nad tematem :).

    --
    Pete

  • 66. Data: 2014-09-25 10:02:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Policzył kwotę "nieodliczalną" od podatku?

    Dla ścisłości, jest to kwota "z pieniędzy opodatkowanych".
    W kontekście wątku obok (o obliczaniu dochodu netto), wymaga
    więc zarobienia 1,23456790 raza więcej (swoją drogą,
    całkiem fajnie wyglądajaca liczba ;), zero ująłem bo dalej
    jest okresowa), znaczy bliżej 47zł "netto w rozumieniu VAT".
    Jak ktoś zarabia na czynnościach opodatkowanych 23% VAT,
    to klientowi końcowemu musi zabrać prawie <bęben raz>58zł</bęben>

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2014-09-25 10:08:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2014, Vasco wrote:

    > Hej,

    > Ja o tym prawie od samego początku piszę

    Przebij się przez art.9:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,53,348,78
    093,20140913,art-6-14-zasady-podlegania-ubezpieczeni
    om-spolecznym.html
    Na pierwszy rzut oka wychodzi, że osoba współpracująca jest wymieniona
    w 6.1.5 razem z prowadzącym, więc skoro prowadzący podpada pod "zbieg",
    to współpracująca też.

    > i padło, że trzeba płacić CAŁY
    > ZUS... I jestem tym niezmiernie zaskoczony. A więc: cały czy tylko
    > zdrowotne?
    >
    > Vasco

    Możesz podać kiedy "padło" o konieczności płacenia całego ZUSu?
    msgid albo link.
    Bo przejrzałem cały wątek i widzę, że raz "prawie padło".
    Autorem tego "prawie" był niejaki Vasco ;>
    Jest jeszcze jakiś post którego nie widzę? (to się zdarza)
    Sugerowanie że "padło na grupie" coś, co "gdzieś słyszałeś", jest
    khem... niebezpieczne ;)

    Zdrowotne... hm...:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,52,370,16
    095,20140919,art-65-95-zasady-podlegania-ubezpieczen
    iu-zdrowotnemu.html
    ...chyba faktycznie "podlega".

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2014-09-25 10:33:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-24, Vasco <v...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Ja o tym prawie od samego początku piszę i padło, że trzeba płacić CAŁY
    > ZUS... I jestem tym niezmiernie zaskoczony. A więc: cały czy tylko
    > zdrowotne?

    Dwie sprawy. Osoba współpracująca nie ma prawa do "małego" ZUSu, czyli
    do ulgowego ZUS w ramach prowadzonej DG. W tym kontekście osoba współpracująca
    płaci cały ZUS.

    Natomiast z tego co wiem podlega pod te same przepisy dot. zbiegu tytułów ubezpieczeń
    co osoba prowadząca DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 69. Data: 2014-09-25 11:03:31
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

> [...]
    > Na pierwszy rzut oka wychodzi, że osoba współpracująca jest wymieniona
    > w 6.1.5 razem z prowadzącym, więc skoro prowadzący podpada pod "zbieg",

    Dzięki za linki, spróbuję się "przebić".

> [...]
    > Jest jeszcze jakiś post którego nie widzę? (to się zdarza)
    > Sugerowanie że "padło na grupie" coś, co "gdzieś słyszałeś", jest

    Mogą być cytaty? Wszelkie podkreślenia moje.

    Na początku napisał Jacek:
    "Oświećcie mnie, czy z samego faktu bycia w związku małżeńskim wynika
    obowiązek płacenia ZUS od małżonka? __Nawet, jak równolegle pracuje na
    etacie__ i też ma tam płacone składki? Z tego co czytam "uważa się za osoby
    współpracujące: małżonków itd." ZUS od takiej osoby jest na tyle wysoki, że
    sens prowadzenia takiej działalności jest pod znakiem zapytania."

    Dopytałem:
    "To nie jest tak, że jeżeli osoba współpracująca __jest zatrudniona__ itp.,
    to płaci tylko zdrowotne? Bo jeśli płaci cały ZUS, to właśnie uratowaliście
    mi tyłek, bo zamierzałem właśnie żonę "wkręcić" w dzialalność..."

    Na to Maciek:
    "Kto bogatemu zabroni? :->"

    Odebrałem to jako potwierdzenie, żeby płacić całe składki.

    i Pete:
    "__No i__ o ile dobrze pamiętam, wynagrodzenie osoby współpracującej nie
    jest KUP."

    "No i" = a także, poza tym - to też odebrałem jako potwierdzenie.

    Rzeczywiście może nie padło wprost ("jak krowie na rowie"), ale wyraźnie
    napisałem, że jest umowa o pracę i pytałem czy tylko zdrowotna czy całość.
    Można było inaczej zrozumieć te odpowiedzi? :)

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---

  • 70. Data: 2014-09-25 16:57:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-25 o 11:03, Vasco pisze:
> [...]
    > Na to Maciek:
    > "Kto bogatemu zabroni? :->"
    > Odebrałem to jako potwierdzenie, żeby płacić całe składki.
    Źle odebrałeś. Chodziło mi o to, że płacenie jakiejkolwiek składki ZUS,
    tylko po to, żeby żonę, zwłaszcza już gdzieś pracującą, wkręcać w swoją
    działalność jest hmmm ... rozrzutnością :-)

    Maciek