    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba wspolpracujaca i wynagrodzenie
    Date: Fri, 2 Dec 2005 16:11:18 +0100

    On Thu, 1 Dec 2005, retryko wrote:

    > Jestem zatrudniony w firmie u ojca jako os. wpolpracujaca.
    > Otrzymuje pensje brutto 3000 zl.
    > Zus mam placony jako tyllko min. 670,81 zl , a od 3000 odejmuje tylko
    > podatek, to co zostanie idzie na konto.
    > W zusie dowidzialem sie ze jako os. wspolpracujaca place tylko min. zus

    E, chyba nie.
    Osoba współpracująca płaci tak jak sam prowadzący DG - czyli
    dowolną zadeklarowaną kwotę *nie mniejszą* od wartości którą
    podajesz i *nie większą* niż roczny limit :)
    "Mogę płacić min. ZUS" i "płacę min. ZUS" (albo "muszę płacić
    min.") to dwa różne zdania.

    > a to na ile mam umowe o prace nie jest wazne.

    Moment. Piszesz że tak płacisz, o co chodzi ?
    Jedyne co dla mnie jest niejasne - to jak ten ZUS jest płacony,
    bo literalnie piszesz że otrzymujesz zarobek brutto minus
    podatek... czyli WIĘCEJ niż się należy (no bo ZUS też by
    wypadało zapłacić).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)