  • Data: 2005-12-03 09:28:01
    Temat: Re: Osoba wspolpracujaca i wynagrodzenie
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Gotfryd może najwyżej zawikłać za pomocą używania porównań :)
    > Już się robi ;)

    :-)

    > IMO tu też tak jest: umowa o pracę umową o pracę i wszystkie wymogi
    > KP muszą być spełnione. Ale jest przepis szczegółowy w ustawie
    > o SUS:
    > 2. Jeżeli pracownik spełnia kryteria określone dla osób
    > współpracujących, o których mowa w ust. 11 - dla celów
    > ubezpieczeń społecznych jest traktowany jako osoba współpracująca.

    Hmm...
    wydaje mi się, że intencją ustawodawcy było raczej wykluczenie
    zatrudniania członków rodziny za minimalną
    i opłacanie od tego składek minimalnych.
    Dlatego wprowadzili barierę, że jak
    rodzina, to traktujemy do zus jako osobę
    współpracującą z wyższymi składkami
    Obawiam się, że jak jest umowa o pracę,
    która wymaga przy wynagrodzeniu 3000zł
    większych składek, to w tym momencie
    warunek "bycia lub nie" osobą współpracującą
    jest zbędny, bo składki większe gwarantuje już umowa o pracę.
    I podejście zusu będzie takie:
    jeśli jest umowa o pracę ze stawką minimalną, to
    oczywiście jest taka osoba traktowana jak współpracująca,
    ale jak mamy umowę o pracę, to przecież sam
    podatnik zadeklarował, że chce płacić większe
    składki.
    Co daje taka umowa o pracę?
    -retryko ma umowę o pracę
    -retryko jest przez ZUS jest traktowany jako osoba współpracująca
    czyli nie ma żadnych praw pracownika.
    Może ktoś podjąć się wyłożenia jakiejkolwiek zalety takiego układu?