  • 11. Data: 2005-07-19 19:59:05
    Temat: Re: Pieczątka - jest potrzebna?
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    Paszczak napisał(a):

    > Ciekawe co by powiedzieli, gdybym w takiej sytuacji odpowiedział:
    > 'nie mam pieczątki'...
    >
    > P.
    ja nie mam pieczątki i mówię że nie mam i jest ok
    natomiast w zusie wymagali bym pisał nie posiadam pieczęci firmowej :)

    Pozdrawiam M.

  • 12. Data: 2005-07-20 06:41:50
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 7/19/2005 6:21 PM, Użytkownik Paszczak napisał:

    > Pieczątki osób, a nie pieczątka firmy.

    No sory, faktycznie, czytanie z uwagą się kłania...

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2005-07-20 23:33:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    Pieczątka jest tylko i wyłącznie uproszczeniem pomagającym w szybkim i
    bezbłędnym (z reguły) wpisaniu wszystkich danych firmy. równie dobrze
    możesz to wdrukować na komputerze, maszynie do pisania czy nawet wpisać
    ręcznie.

  • 14. Data: 2005-07-22 18:46:27
    Od: "zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Zaden przepis nie naklada obowiazku posiadania pieczeci, co nie zmienia
    > faktu, ze urzednicy z wlasciwa sobie upierdliwoscia czepiaja sie braku
    > pieczatek.
    > Gdy zapomnialem przystawic stempelka na VAT-7 i CIT-2, to mnie wzywali
    > do US zebym je przystawil.
    >
    > Pawel Niemczuk, Gliwice
    Znam ten ból. Pani inspektor nie napisała o co biega, tylko proszę stawić się w
    US pok.... celem uzupełnienia deklaracji. Pojechałem, a ona mi że należy
    odcisnąć pieczątkę. Ja na to że nie mam gdyż nie ma takiego obowiązku. To
    pokazała mi poprzednią deklarację na której pieczątka była. To ja że zgubiłem.
    A poza tym mówię przecież tam wyraźnie pisze " podpis ( i pieczątka )" czyli o
    czym my mówimy. Ale nie było zmiłuj. Musiałem napisać oświadczenie że zgubiłem.
    Ciekawe co będzie jak będziemy rozliczali się poprzez internet. Też trzeba
    będzie latać z pieczątkami ?

  • 15. Data: 2005-07-23 08:09:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2005, Paszczak wrote:
    [...]
    > Niezależnie od panienek na poczcie - interesowało mnie, czy jest jakikolwiek
    > przepis nakazujący posiadanie pieczątki

    ...AFAIK nie ma...

    > i definiujący jej treść.

    ...AFAIK jest.
    *JEŚLI* masz pieczątkę "firmową" którą przybijasz na urzędowych drukach,
    deklaracjach i oświadczeniach to ma na niej być REGON.
    Firma czy NIP są nieobowiązkowe :)
    Wynika z ustawy o statystyce publicznej :)

    > P.S. Jak już się upewnię, że przepisu nie ma, to nie będę walił z grubej
    > rury - na razie zrobię sobie pieczątkę z nazwą firmy (DG), bez nazwiska,

    wKF: co najmniej nieściśle się wyrażasz: "firma" to w przypadku DG OF
    "imię i nazwisko z opcjonalnym innym określeniem", sama firma jest
    nazwą. Nie ma nazwiska -> nie ma firmy, zaś "nazwą firmy" jest słowo
    "firma" :)

    > adresu i niczego więcej

    ...ale REGON dopisz.

    > i będę wszystko nią podbijał. Zobaczymy, co z tego wyjdzie :)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-07-23 08:23:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jul 2005, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    > Pieczątka jest tylko i wyłącznie uproszczeniem pomagającym w szybkim
    > i bezbłędnym (z reguły) wpisaniu wszystkich danych firmy.

    Stanowczo się sprzeciwiam !! ;)

    Oczywiście że uważam iż firma nie musi mieć pieczątki.
    Krytycznego przykładu "potrzeby pieczątki" też nie znam,
    ale mniej krytyczne... znalazłyby się - paragon chociaż.

    Czym innym jest "obowiązek" a czym innym "zapewnienie klientowi
    pełnego zestawu możliwości".
    Przykładowo par. 14. rozporządzenia ds. KPiR dopuszcza rozliczanie
    wydatków na "materiały pomocnicze" za pomocą paragonów (nabycia
    materiałów podstawowych muszą być dokumentowane rachunkiem lub
    fakturą) ale wyrażnie w punkcie 4 stwierdza że "może być, z zastrzeżeniem
    ust. 2 pkt 4, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel
    (oznaczenie) jednostki wydającej paragon".
    Kwestią sporną może być czy nagłówek paragonu fiskalnego kwalifikuje
    się jako "oznaczenie" - być może tak.
    Jednak o ile stampel zadowala ministra (i do kartki z pieczątką
    nie ma jak się przyczepić !) to w razie braku nadrukowanego
    nagłówka dopisanie długopisem "sprzedawca: XYZ J.Kowalski" może nie
    zadowolić kontrolera z US, choć niby "oznaczenie" jest (ale definicji
    "oznaczenia" w rozumieniu rozp. ds. KPiR nie ma).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-07-23 11:46:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ust. 2 pkt 4, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel
    > (oznaczenie) jednostki wydającej paragon".

    "Stempel (oznaczenie)" może z powodzenim zostać wdrukowane drukarką
    atramentową i nadal pozostanie "stemplem (oznaczeniem)".

  • 18. Data: 2005-07-23 14:20:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2005, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    > "Stempel (oznaczenie)" może z powodzenim zostać wdrukowane drukarką
    > atramentową i nadal pozostanie "stemplem (oznaczeniem)".

    Nie podważam :)
    Zmierzam do tego iż minister hm... "nadał pieczątce pewną moc"
    powodując iż wydruk na kartce lub pieczątka spełniają wymogi
    rozporządzenia, zaś opis ręczny może być podważany.... "Pan
    sobie sam dopisał" ;)
    To że mógł sobie sam przystawić pieczątkę jest "prawidłowe" :),
    w takim przypadku można wsadzić go za podrabianie, podszywanie
    albo firmanctwo - ale raczej nie można dać mandatu za nierzetelną
    księgę :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-07-23 14:51:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > w takim przypadku można wsadzić go za podrabianie, podszywanie
    > albo firmanctwo - ale raczej nie można dać mandatu za nierzetelną

    Minister po prostu nie do końca przemyślał to. Zresztą można się
    zzaastanowić co to znaczy "opatrzony stemplem". Można by się uprzeć, że
    stempel ma być w oryginale dołączony. :-)

  • 20. Data: 2005-07-23 18:19:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2005, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    > Minister po prostu nie do końca przemyślał to.

    Ano racja - ten kawałek rozporządzenia nie był zmieniany od lat
    i pewnie pochodzi z czasów kiedy pieczątka miała "moc magiczną"...

    > zzaastanowić co to znaczy "opatrzony stemplem". Można by się uprzeć, że
    > stempel ma być w oryginale dołączony. :-)

    ROTFL !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd