  • 21. Data: 2005-07-23 20:33:05
    Temat: Re: Pieczątka - jest potrzebna? (dlugie)
    Od: magda szczygieł <m...@n...lubie.spamu.szczygiel.info>

    Użytkownik "M." <m...@g...com.nospam> napisał w wiadomości
    news:dbjm1k$jqm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ja nie mam pieczątki i mówię że nie mam i jest ok
    > natomiast w zusie wymagali bym pisał nie posiadam pieczęci firmowej :)

    Witam Grupe,

    To moj pierwszy post u Was, bo jak zwykle ZUS dostarcza masy ciekawostek ;-D

    ZUS generalnie przepada za pieczatkami.

    Ja zostalam upowazniona przez szefowa do podpisywania dokumentow kierowanych
    do ZUS-u. Zdarzylo sie, ze musialam zlozyc druk Z-3 (zasilkowy dla
    pracownika). Na koncu znajduje sie oczywiscie miejsce na pieczec firmowa,
    podpis i pieczatke osoby upowaznionej. Z racji tego, ze nie mam pieczatki
    osobistej podpisalam sie czytelnie. Maszyna poszla w ruch (zalatwiala
    zainteresowana zasilkiem kolezanka):

    1-sza wizyta w ZUS - podpisy ok, brak "czegos tam"
    2-ga wizyta w ZUS - tresc ok, ale BRAK pieczatki osoby podpisujacej. Wg
    pracownika ZUS nalezy przystawic po raz drugi pieczec firmowa
    3-cia wizyta w ZUS - skuces, druk przyjeto

    Zeby nie bylo za milo, to po ok. tygodniu telefon z ZUS i rozpacz w glosie
    telefonujacej Pani: brak pieczatki osobistej osoby upowaznionej :-)

    No wiec po raz kolejny stracilysmy czas tym razem na telefoniczne
    wyjasnienie, ze pieczatka taka nie istnieje i ze to wlasnie pracownik ZUS
    polecil ponowne podstemplowanie pieczecia firmowa. Pani sobie zapisala i
    zaznaczyla, ze ona przekaze wyzszym czynnikom... Chyba jednak przelkneli, bo
    zasilek zostal wyplacony ;-)

    --
    pozdrawiam
    Magda_Sz

  • 22. Data: 2005-07-23 20:46:48
    Temat: Re: Pieczątka - jest potrzebna?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > *JEŚLI* masz pieczątkę "firmową" którą przybijasz na urzędowych drukach,
    > deklaracjach i oświadczeniach to ma na niej być REGON.
    > Firma czy NIP są nieobowiązkowe :)
    > Wynika z ustawy o statystyce publicznej :)

    Aha, czyli moja pieczątka oprócz wielkiej zielonej kropy będzie miała
    numer Regon. OK, jakoś przeżyję :)

    > wKF: co najmniej nieściśle się wyrażasz: "firma" to w przypadku DG OF
    > "imię i nazwisko z opcjonalnym innym określeniem", sama firma jest
    > nazwą. Nie ma nazwiska -> nie ma firmy, zaś "nazwą firmy" jest słowo
    > "firma" :)

    Tak, tak, wiem. Miałem na myśli to, co jest przed imieniem i nazwiskiem :)

    P.

  • 23. Data: 2005-07-24 06:27:27
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "magda szczygieł" <m...@n...lubie.spamu.szczygiel.info> napisał
    w wiadomości news:dbu9hj$jnq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "M." <m...@g...com.nospam> napisał w wiadomości
    [...]
    > Ja zostalam upowazniona przez szefowa do podpisywania dokumentow
    kierowanych
    > do ZUS-u. [...]
    Z racji tego, ze nie mam pieczatki
    > osobistej podpisalam sie czytelnie. [...]
    Przy okazji.
    Powszechnie wymagany jest _czytelny podpis_.
    Nie istnieje nic takiego w prawie - istnieje jedynie _własnoręczny podpis_
    (KC). Podpis ma mieć cechy identyfikujące osobę podpisującą się, więc
    "czytelny podpis" jest jedynie wstawieniem tekstu imienia i nazwiska tej
    osoby i może być wpisany ręcznie przez dowolną osobę (np. literami
    "drukowanymi") lub przez przystawienie pieczątki imiennej. I nie jest w
    żadnym przypadku _podpisem_ tej osoby, której nazwisko wyraża. Wystarczy ten
    fakt odnieść do podpisu bankowego - czy "czytelny" podpis umożliwi wykonanie
    operacji bankowej? Nie. Jedynie "autentyczny", własnoręczny podpis zgodny z
    tym na karcie podpisów. Tak więc żądanie "czytelnego podpisu" sprowadza się
    do otrzymania dokumentu _bez podpisu_ osoby zainetersowanej! Czego, jak na
    razie, nikt nie widzi.
    Jako przykład tego absurdu.
    Pismo do pewnej szacownej instytucji zostało podbite pieczęciami: urzędową i
    imienną wójta gminy i jego własnoręcznym podpisem (identycznym, jakim
    podpisuje dokumenty bankowe i inne pisma). Pismo zostało zwrócone z
    adnotacją, że "podpis wójta jest nieczytelny" i z żądaniem czytelnego
    podpisu. I argumentacja, że ten "nieczytelny" podpis umożliwia wójtowi
    operacje finansowe wartości milionów, także z UE - długo nie znajdowała
    zrozumienia. Mimo to - nasze stanowisko było nieugięte i przeciwna strona
    musiała w końcu te argumenty uznać.
    WSm

  • 24. Data: 2005-07-24 21:58:32
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od zlodziej podatkow -----###
    > Ciekawe co będzie jak będziemy rozliczali się poprzez internet. Też trzeba
    > będzie latać z pieczątkami ?

    Nie - co jakis czas wysyłać wersję podsumowująca na papierze - z
    pieczątkami oczywiście...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...