  • 11. Data: 2004-06-08 13:50:30
    Temat: Re: Płatnik - jak robić zapasowa kopie
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "antonina" <a...@o...pl> napisał :

    > wersji
    :-).

    > c:\program files\prokom...\płatnik\baza\ tutaj_nazwa_bazy.mdb
    > Jesli mam juz ta ikone to: prawy przycisk myszy, kopiuj, CD - i już?

    Niby tak.

    Ale gdyby takie pytanie zadała osoba, która chce zrobić kopię awaryjną
    programu będącego pod mim nadzorem, to najprawdopodobniej musiałbym
    natychmiast udać się tam, gdzie król piechotą chodzi i mam wątpliwości, czy
    starczyło by papieru :(

    Najlepiej jednak zrobić kopię metodą Maddy, czyli kopię całego katalogu z
    płatnikiem.
    Ja tak robię, ale poszedłem dalej i kopiuję "wszystkie płatniki" czyli cały
    katalog "c:\program files\prokom...", a robię tak od kiedy zauważyłem, że
    aktualna baza nie musi być w podkatalogu "płatnik 6" ale pozostała w
    podkatalogu "płatnik" czyli w poprzedniej wersji płatnika ( w czasie
    upgrade płatnika potwierdzano wszystkie domyślne lokalizacje dla zapisu
    plików ).

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 12. Data: 2004-06-08 20:03:42
    Od: Krzysztof Gołębiak <g...@d...wytnij.to.pl>

    m...@g...pl napisał(a):
    > A jak uzywam SQL Server?

    Podręcznik administratora na płycie z dystrybucją płatnika 6.02.001
    strona 109, rozdział 6.4 Utworzenie kopii bezpiecze6stwa bazy MS SQL Server

    Krzysztof Gołębiak

  • 13. Data: 2004-06-08 20:10:37
    Od: "agif" <a...@p...onet.pl>

    Nowy Platnik 6 ma swoja baze podatnikow w katalogu Baza i jest to plik z
    rozszerzeniem mdb.
    Ten plik trzeba skopiowac a najlepiej to robic tak jak ja robie to jest mam
    plyte przeznaczona tylko do archiwizacji tego programu.
    programem Nero zrobilam kopie calego katalogu Platnika / program z danymi /.
    Teraz po pracy z programem wkladam plyte i aktualizuje zapis. Nero sam
    prawie to zrobi i nadpisze zmiany.

  • 14. Data: 2004-06-09 07:15:13
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 cze o godzinie 15:50, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G.
    napisał(a):

    > Niby tak.

    Co /niby tak/?
    Jeżeli masz system pakietowego zapisu na nośniki CDR/W to może tak zrobić -
    w przeciwnym przypadku nie zapisze w ten sposób żadnego pliku na nośniku.
    Pakietowy zapis jest dostępny w systemach linii WXP wzwyż.

> [...]
    > programu będącego pod mim nadzorem, to najprawdopodobniej musiałbym
    > natychmiast udać się tam, gdzie król piechotą chodzi i mam wątpliwości, czy

    Bezapelacyjnie _wystarcza_ kopia samej bazy *.mdb /w przypadku MSAccess/

> [...]
    > katalog "c:\program files\prokom...", a robię tak od kiedy zauważyłem, że
    > aktualna baza nie musi być w podkatalogu "płatnik 6" ale pozostała w

    To w czym problem by ją /wnieść/ do aktualnego katalogu z Płatnikiem?
    Przy uruchamianiu wskazujesz bazę, podajesz hasło i masz wszystko w jednym.

    Inna sprawa to to że pewnie większość ludzi używających Płatnika, przy
    instalacji nowej/kolejnej wersji/upgrade, instaluje go w domyślnym katalogu
    - wystarczy /przewidzieć/ ewoluację programu i nie instalować go w np.:
    ..../Płatnik 5/ czy też .../Płatnik 6/ - tylko generalnie założyć i
    zainstalować w ..../Płatnik/ - a przy instalacji upgrade tylko /nakładać/
    na tą instalację.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 15. Data: 2004-06-09 11:17:33
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." napisał:

> [...]
    > w przeciwnym przypadku nie zapisze w ten sposób żadnego pliku na nośniku.
    > Pakietowy zapis jest dostępny w systemach linii WXP wzwyż.

    Ja widzę, że win98 + directCD też to robi bez problemu.
    [ ]
    > Bezapelacyjnie _wystarcza_ kopia samej bazy *.mdb /w przypadku MSAccess/

    Jasne.
    Po padzie dysku i zainstalowaniu programu płatniku na innym dysku, program
    sam z archiwalnej bazy accesa odtworzy sobie pliki potwierdzeń *.ptw,
    wiadomości przesyłanych do zus ( ksi mail) oraz do cc i certyfikaty
    płatnika ?
    A może nie trzeba tych plików przechowywac ?
    A czy na pewno jest tylko jeden plik *.mdb ? Nie ma jakiegoś archiwum w
    kolejnych plikach mdb ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 16. Data: 2004-06-09 15:16:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 cze o godzinie 13:17, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G.
    napisał(a):

    > zrobić -
    >
    > Ja widzę, że win98 + directCD też to robi bez problemu.

    Przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałem w poprzednim poście? Nie wydaje
    mi się. Napisałem wyrażnie żę od WinXP wzwyż pakietowe zapisywanie jest
    dostępne wraz z systemem - inaczej trzeba stosować _dodatkowe_
    oprogramowanie.

> [...]
    > sam z archiwalnej bazy accesa odtworzy sobie pliki potwierdzeń *.ptw,
    > wiadomości przesyłanych do zus ( ksi mail) oraz do cc i certyfikaty

    Tak - do tego służy tak zwana baza danych?
    Jeżeli nie wierzysz - przeprowadź mały eksperyment - zainstaluj sobie
    /czystego/ Płatnika i /podepnij/ pod niego swoją bazę - i co - są wszystkie
    wiadomości do PR, CA i potwierdzenia? :)
    No widzisz - jednak działa ;)

    > A czy na pewno jest tylko jeden plik *.mdb ? Nie ma jakiegoś archiwum w
    > kolejnych plikach mdb ?

    Możesz ustawić archiwum - wtedy będziesz miał kopię swojej bazy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 17. Data: 2004-06-09 23:02:01
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > /czystego/ Płatnika i /podepnij/ pod niego swoją bazę - i co - są
    wszystkie
    > wiadomości do PR, CA i potwierdzenia? :)

    Fakt, działa. Można dalej tworzyć i wysyłać dokumenty do ZUS praktycznie z
    marszu po padzie dysku, instalacji płatnika i wgraniu kopii bazy.
    Niewątpliwie masz rację.

    Jednak uważam, że dla celów dowodowych ta baza to jest za mało.
    Dowodem dostarczenia dokumentów do ZUS są właśnie pliki:
    zestawy zaszyfrowane kluczem publicznym ZUS do postaci KSI-MAIL
    (*.kdu.szyfr) oraz pliki potwierdzeń (*.ptw) zaszyfrowane przez ZUS kluczem
    publicznym wysyłającego.
    Komplet takich plików jest nie do podważenia a nie dane zapisane w bazie.
    Chociaż w instrukcjach, czy to ZUS czy to Prokomu, nie zwraca się jakiejś
    _wielkiej_ uwagi na te pliki, to jednak zalecają, aby je archiwizować.
    Uważam, że doprowadzenie do ich utraty byłoby dużym błędem płatnika ( osoby
    odpowiedzialnej ).

    Pisze o tym dlatego, że kilkukrotnie byłem zmuszany by udowodnić w zus, że
    nie jestem wielbłądem i na zimne dmucham.
    Przykład ? Proszę.
    Zostałem zobowiązany do skorygowania ( w czasach dla mnie
    "przedelektronicznych", sprowadzającego się do ponownego wydrukowania bez
    żadnych zmian oprócz aktualnej daty ) zestawów dokumentów za kilka miesięcy,
    ponieważ w zestawach nie było raportów dla osoby o nazwisku "KUŚ" a
    brakowało raportów dla zgłoszonej osoby o nazwisku "KLIŚ". Fakt, że osoby te
    miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
    "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

    Drugi ?
    panienka w zus: skorygować zestawy z powodu braku raportów dla ucznia XXX,
    ja: ależ on został wyrejestrowany dużo wcześniej,
    panienka: w systemie NIE MA
    ja: jak to, wysłałem elektronicznie i mam potwierdzenie a wszystko jest
    wydrukowane :)
    panienka: przecież mówię, że nie ma
    ja: to OK, idę do biura po wydruki
    w biurze telefon
    panienka z zus: wie pan, jest to wyrejestrowanie, ale jest w dokumentach
    odrzuconych przez system,
    ja: prawidłowe ?
    ona: właściwie tak, ale system odrzucił ? :(
    Po dłuższej debacie udało nam się ustalić przyczynę. Sposób korekty znowu
    polegał na przesłaniu tego dokument bez zmian ale z aktualną datą.

    Dlatego oprócz pliku bazy mam zarchiwizowane _wszystkie_ pliki i wydruki
    wytworzone przez programy prokomowskie i jakoś pewniej się z tym czuję :)

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 18. Data: 2004-06-09 23:12:47
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

> [...]

    żadnych zmian oprócz aktualnej daty ) zestawów dokumentów za kilka miesięcy,
    ponieważ w zestawach były raporty dla osoby o nazwisku "KUŚ" bez zgłoszenia
    a zgłoszona osoby o nazwisku "KLIŚ" raportów nie miała. Fakt, że osoby te

  • 19. Data: 2004-06-10 01:16:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ryszard,

    Thursday, June 10, 2004, 1:12:47 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
    > "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

    Dokładnie. Jeden z najpowszechniejszych błędów skanowania w ZUSie -
    zamiana U na LI. Ja miałem u jednego klienta BOGLISŁAW zamiast
    BOGUSŁAW i taki błąd powinien być wychwycony metodą słownikową gdyby
    komukolwiek przyszło do głowy jej użyć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2004-06-10 06:37:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 cze o godzinie 01:12, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G
    napisał(a):

> [...]
    > zestawy zaszyfrowane kluczem publicznym ZUS do postaci KSI-MAIL
    > (*.kdu.szyfr) oraz pliki potwierdzeń (*.ptw) zaszyfrowane przez ZUS kluczem

    Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by ZUS dla /dowodów/ żądał plików
    zaszyfrowanych. Masz wydruk danego dokumentu i wydruk potwierdzenia?
    Przesyłka jest poprawna? Niech Prokom wraz z ZUSem i kim tam jeszcze chce
    pocałuje się w ......
    To że /system/ ich nie działa/działa błędnie nie jest winą płatnika ani
    podatnika z którego funduszy to jest finansowane. Ty, jako płatnik
    sporządziłeś raport/dokument, wysłałeś go na co masz potwierdzenie które
    możesz im przedstawić do wglądu.

    > Komplet takich plików jest nie do podważenia a nie dane zapisane w bazie.

    Co Ty chcesz podważać?
    Przecież w obecnej bazie masz_wszystkie_ dokumenty, certyfikaty wraz z
    potwierdzeniami.
    W przypadku błędów o których wspominasz poniżej, możesz śmiało zrobić
    korektę.

> [...]
    > miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
    > "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

    Jakoś nie widzę związku tego problemu z Płatnikiem i bazą danych. Jedno z
    drugim nie ma nic wspólnego.

> [...]
    > panienka: w systemie NIE MA
    > ja: jak to, wysłałem elektronicznie i mam potwierdzenie a wszystko jest

    W takim przypadku przedstawiam wydruk z potwierdzeniem, jeżeli panienka
    dalej ma problem, proszę o rozmowę z kimś bardziej kompetentnym.

> [...]
    > odrzuconych przez system,
    > ja: prawidłowe ?
    > ona: właściwie tak, ale system odrzucił ? :(

    W takim przypadku ZUS powinien Cię powiadomić pisemnie o błędach w
    dokumentach rozliczeniowych, zgłoszeniowych. Bo na potwierdzeniu które
    otrzymujesz po wysłaniu nie jest stan dokumentów /czy są błędy
    merytoryczne, literowe, w numeracji itp/ tylko stan _przesłania_ ich do
    ZUSu.

    > Dlatego oprócz pliku bazy mam zarchiwizowane _wszystkie_ pliki i wydruki
    > wytworzone przez programy prokomowskie i jakoś pewniej się z tym czuję :)

    Grunt to dobry sen ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423