    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Początki z płatnikiem
    Date: 10 Apr 2004 20:11:57 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@host-ip74-219.crowley.pl

    Użytkownik Tristan Alder s...@p...onet.pl ...

    > Przypadek jednoosobowej firmy-właściciela to jeden z wielu przypadków.
    > Weź pod uwagę, że w przypadku chociażby spółki cywilnej, płatnikiem
    > stanie się s.c. i ją dodajesz do rejestru płatników oraz zgłaszasz
    > drukiem ZPA, zaś do rejestru ubezpieczonych dodajesz wspólników.

    OK, w przypadku sc rozumiem, ale ja wyrażnie kilka razy zaznaczałem iż
    chodzi o jednoosobową DG. Zresztą jak rozumiem, gdy w płatniku wprowadzę
    płatnika jako osoba fizyczna to progrma chyba wie że to DG jednoosobowa a
    nie sc??? Rozumiem że sc wprowadzam jako osobę prawną? Czy tez jako
    fizyczną, bo w sumie sc to osobowości prawnej nie ma?

    > Generalnie, owszem, mogłaby być opcja ,,O! Płatnik to osoba fizyczna,
    > czy mam przenieść dane do rejestru ubezpieczonych''. Ale nie ma takiej
    > opcji i wierzaj mi, że nie jest to jakaś wielka wada Płatnika, zaś sam
    > Płatnik od wersji 5 to cudo nieziemskie w porównaniu z linią 4.x która
    > przez wiele lat dawała pracę milionom serwisantów w całej Polsce.

    Zgadza się, nie jest to wielka przypadłość, ale dla mnie jako dla osoby
    która nie jest obeznana w temacie, była to wielka trudność, a brak takiej
    informacji w płatniku i na infolinii przysporzył mi niepotrzebnej pracy :(
    Ale na razie sam program zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
    BTW wydrukowałem dokument ZUS RCA i ZUS DRA. Ten pierwszy na dole ma jakiś
    dziwny kod paskowo-kropkowy, a drugi ma tylko jedną stronę - tak ma być?

    > a) Tu. :)
    > b) U osób związanych z Płatnikiem, księgowością, etc.

    Zgadza się, byłem w mylnym błędzie że tam dostanę szybciej odpowiedź, ale w
    zanadrzu miałem już telefon do dwóch koleżanek znających ten program i
    oczywiście Was, drodzy czytelnicy.

    > Infolinia rzadko kiedy jest właściwym miejscem, a zwłaszca infolinia
    > pierwszego rażenia. Zatrudnia się tam lamerów, tanich lamerów. W
    > niektórych firmach (patrz TPSA) w dodatku chamskich lamerów. Choć
    > przymilność lamera niewiele tu daje poza komfortem psychicznym.

    No cóż, rozumiem to, ale nigdy się z tym nie pogodzę, i dlatego we wtorek
    stracę te kilka złotych i minut, ale mają jak w banku mój telefon, i jeżeli
    od pierwszej osoby sięwszystkiego nie dowiem, to zastanowię się nad
    pisemną, imienną skargą.

    > Z moich badań, największe kompetencje mają linie pierwszego rażenia w
    > bankach takich jak mBank, bo tam jest to główny front kontaktu z
    > klientem kapitalistycznego przedsiębiorstwa. A Prokom? Co im zależy?

    Tu się zgodzę, też mam raczej pozytywne kontakty z bankami, zwłaszcza
    mBankiem, choć też zdarzało się że czegoś nie wiedzieli, ale przynajmniej
    dowiedzą się i oddzwonią.

    > Nie. Pracownicy państwowego zakładu, nienastawionego na
    > kapitalistyczny zysk, których pozycja zawodowa zależy od układów, a
    > nie jakości pracy, nie są właściwym miejscem niestety.

    Gdyby nie to, ze rozwiązanie otrzymałem właśnie od pani w ZUS to chyba bym
    przeklnął i splunął 3 razy a tak życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT i (a co
    tam) BARDZO MOKREGO DYNGUSA.

    p.s. O ile oczywiście ktoś do tego miejsca doczytał! :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")