  • 1. Data: 2004-04-09 23:31:47
    Temat: Początki z płatnikiem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Hej
    Dzis 3 godziny siedziałem (po raz pierwszy w życiu) nad płatnikiem. Problem
    polegał na tym iż chciałem zrobić deklarację ZUS DRA dla firmy.
    Firma to osoba prowadząca DG + 1 osoba zatrudniona umowę zlecenie. Cały
    czas był problem z niezgadzającymi się składkami ponieważ nie byłem świadom
    tego iż płatnika należy dodać również jako osobę ubezpieczoną i dla niej
    również zrobić ZUS RCA. Dotąd wszystko fajnie - moja wina.
    Dzowniłem na zmianę do ZUS i na infolinię płatnika i niestety nikt nie
    potrafił mi pomóc. Dopiero chyba 15 osoba powiedziała o co chodzi. I teraz
    nasuwają się 2 pytania - jak oni radzą sobie z badziej skomplikowanymi
    problemami - przecież ten był banalny?
    I drugie - czy jest tak możliwość aby płatnik nie był osobą ubezpieczoną???
    (oczywiście w przypadku jednoosobowej DG)???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 2. Data: 2004-04-10 00:32:35
    Temat: Re: Początki z płatnikiem
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 10. kwietnia 2004 01:31 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Budzik:

    > I drugie - czy jest tak możliwość aby płatnik nie był osobą
    > ubezpieczoną??? (oczywiście w przypadku jednoosobowej DG)???

    ubezpieczoną w czym? Ubezpieczenie zdrowote musi płacić, ale społecznie już
    niekoniecznie. To zależy od różnych aspektów, jeden z nich to przypadek,
    gdy pracujesz gdzieś na umowę o pracę z pensją >= minimalnej krajowej.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-04-10 06:05:58
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > nasuwają się 2 pytania - jak oni radzą sobie z badziej skomplikowanymi
    > problemami - przecież ten był banalny?
    Jacy oni? To przecież był Twój problem a nie ich. I gdybyś sobie nie
    poradził to też jest Twoje zmartwienie a nie ich.
    Kiedyś przez godzinę gadałem z ludźmi z prokomu. Pytanie też było proste.
    Chodziło o zrobienie kopii bazy na sql. Nikt mi nie pomógł. No może poza
    jednym gościem, który podał mi link z darmowymi programami do obsługi sql.
    Tyle, że po włosku. No cóż, kazał się domysleć o co tam chodzi.
    Ot i cały prokom.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-04-10 08:11:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Tristan Alder s...@p...onet.pl ...

> [...]
    > społecznie już niekoniecznie. To zależy od różnych aspektów, jeden z
    > nich to przypadek, gdy pracujesz gdzieś na umowę o pracę z pensją >=

    OK, ale jakby na to nie patrzeć po rozpoczęciu pracy z progrmame musmy
    wprowadzić dane płatnika, a następnie te same dane do rejestru
    ubezpieczonych, prawda? A po co - nie może program robić tego sam? I
    dlaczego nikt nie umiał mi tego pwiedzieć? Wierzcie mi że probelm
    opisywałem bardzo dokładnie!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2004-04-10 08:11:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik PawełJ p...@w...poczta.onet.pl ...

> [...]
    > może poza jednym gościem, który podał mi link z darmowymi programami
    > do obsługi sql. Tyle, że po włosku. No cóż, kazał się domysleć o co

    Mam nadzieję że pisząc iż jest to ich problem zapomniałeś dodać ";)" na
    końcu zdania. Bo jeżeli to jest na prawdę twoje zdanie na ten temat to
    powiedz mi prosze, po co ci ludzie odbierają telefony na "dezinfolinii"
    płatnika? Może wystarczyło by nagrać tam komunikat: "przepraszamy, i tak ci
    w niczym nie pomożemy więc jesteśmy w salonie peugeota - RADŹ SOBIE SAM -
    TO JEST TWÓJ PROBLEM!!!"
    :(

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-04-10 11:46:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 10. kwietnia 2004 10:11 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Budzik:

    > OK, ale jakby na to nie patrzeć po rozpoczęciu pracy z progrmame musmy
    > wprowadzić dane płatnika, a następnie te same dane do rejestru
    > ubezpieczonych, prawda?

    Nieprawda. Tylko w ograniczonych przypadkach.

    > A po co - nie może program robić tego sam? I
    > dlaczego nikt nie umiał mi tego pwiedzieć?

    Bo pytałeś w niewłaściwym miejscu?

  • 7. Data: 2004-04-10 12:11:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Tristan Alder s...@p...onet.pl ...

    > Nieprawda. Tylko w ograniczonych przypadkach.

    Jak ju z pisałem jestem początkującym użytkownikiem płatnika, możesz zatem
    napisać, w jakich przypadkach nie trzeba wprowadzać płatnika do rejestru
    ubezpieczonych, zamiast odpowiadać na kazde pytanie półsłówkami?

    > Bo pytałeś w niewłaściwym miejscu?

    I znowu brak konkretnej odpowiedzi. To gdzie powinienem pytać? I dlaczego
    infoliniaprogramu płatnik oraz oddział ZUS to nie są odpowiednie miejsca?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 8. Data: 2004-04-10 15:38:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 10. kwietnia 2004 14:11 opublikowane na
> [...]

    > napisać, w jakich przypadkach nie trzeba wprowadzać płatnika do rejestru
    > ubezpieczonych, zamiast odpowiadać na kazde pytanie półsłówkami?

    Przypadek jednoosobowej firmy-właściciela to jeden z wielu przypadków. Weź
    pod uwagę, że w przypadku chociażby spółki cywilnej, płatnikiem stanie się
    s.c. i ją dodajesz do rejestru płatników oraz zgłaszasz drukiem ZPA, zaś do
    rejestru ubezpieczonych dodajesz wspólników.

    Generalnie, owszem, mogłaby być opcja ,,O! Płatnik to osoba fizyczna, czy
    mam przenieść dane do rejestru ubezpieczonych''. Ale nie ma takiej opcji i
    wierzaj mi, że nie jest to jakaś wielka wada Płatnika, zaś sam Płatnik od
    wersji 5 to cudo nieziemskie w porównaniu z linią 4.x która przez wiele lat
    dawała pracę milionom serwisantów w całej Polsce.

    > I znowu brak konkretnej odpowiedzi. To gdzie powinienem pytać?

    a) Tu. :)
    b) U osób związanych z Płatnikiem, księgowością, etc.

    > I dlaczego
    > infoliniaprogramu płatnik

    Infolinia rzadko kiedy jest właściwym miejscem, a zwłaszca infolinia
    pierwszego rażenia. Zatrudnia się tam lamerów, tanich lamerów. W niektórych
    firmach (patrz TPSA) w dodatku chamskich lamerów. Choć przymilność lamera
    niewiele tu daje poza komfortem psychicznym.

    Z moich badań, największe kompetencje mają linie pierwszego rażenia w
    bankach takich jak mBank, bo tam jest to główny front kontaktu z klientem
    kapitalistycznego przedsiębiorstwa. A Prokom? Co im zależy?

    > oraz oddział ZUS to nie są odpowiednie miejsca?

    Nie. Pracownicy państwowego zakładu, nienastawionego na kapitalistyczny
    zysk, których pozycja zawodowa zależy od układów, a nie jakości pracy, nie
    są właściwym miejscem niestety.

  • 9. Data: 2004-04-10 20:11:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > stanie się s.c. i ją dodajesz do rejestru płatników oraz zgłaszasz
    > drukiem ZPA, zaś do rejestru ubezpieczonych dodajesz wspólników.

    OK, w przypadku sc rozumiem, ale ja wyrażnie kilka razy zaznaczałem iż
    chodzi o jednoosobową DG. Zresztą jak rozumiem, gdy w płatniku wprowadzę
    płatnika jako osoba fizyczna to progrma chyba wie że to DG jednoosobowa a
    nie sc??? Rozumiem że sc wprowadzam jako osobę prawną? Czy tez jako
    fizyczną, bo w sumie sc to osobowości prawnej nie ma?

> [...]
    > Płatnik od wersji 5 to cudo nieziemskie w porównaniu z linią 4.x która
    > przez wiele lat dawała pracę milionom serwisantów w całej Polsce.

    Zgadza się, nie jest to wielka przypadłość, ale dla mnie jako dla osoby
    która nie jest obeznana w temacie, była to wielka trudność, a brak takiej
    informacji w płatniku i na infolinii przysporzył mi niepotrzebnej pracy :(
    Ale na razie sam program zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
    BTW wydrukowałem dokument ZUS RCA i ZUS DRA. Ten pierwszy na dole ma jakiś
    dziwny kod paskowo-kropkowy, a drugi ma tylko jedną stronę - tak ma być?

    > a) Tu. :)
    > b) U osób związanych z Płatnikiem, księgowością, etc.

    Zgadza się, byłem w mylnym błędzie że tam dostanę szybciej odpowiedź, ale w
    zanadrzu miałem już telefon do dwóch koleżanek znających ten program i
    oczywiście Was, drodzy czytelnicy.

> [...]
    > niektórych firmach (patrz TPSA) w dodatku chamskich lamerów. Choć
    > przymilność lamera niewiele tu daje poza komfortem psychicznym.

    No cóż, rozumiem to, ale nigdy się z tym nie pogodzę, i dlatego we wtorek
    stracę te kilka złotych i minut, ale mają jak w banku mój telefon, i jeżeli
    od pierwszej osoby sięwszystkiego nie dowiem, to zastanowię się nad
    pisemną, imienną skargą.

    > Z moich badań, największe kompetencje mają linie pierwszego rażenia w
    > bankach takich jak mBank, bo tam jest to główny front kontaktu z
    > klientem kapitalistycznego przedsiębiorstwa. A Prokom? Co im zależy?

    Tu się zgodzę, też mam raczej pozytywne kontakty z bankami, zwłaszcza
    mBankiem, choć też zdarzało się że czegoś nie wiedzieli, ale przynajmniej
    dowiedzą się i oddzwonią.

    > Nie. Pracownicy państwowego zakładu, nienastawionego na
    > kapitalistyczny zysk, których pozycja zawodowa zależy od układów, a
    > nie jakości pracy, nie są właściwym miejscem niestety.

    Gdyby nie to, ze rozwiązanie otrzymałem właśnie od pani w ZUS to chyba bym
    przeklnął i splunął 3 razy a tak życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT i (a co
    tam) BARDZO MOKREGO DYNGUSA.

    p.s. O ile oczywiście ktoś do tego miejsca doczytał! :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 10. Data: 2004-04-10 20:26:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 10. kwietnia 2004 22:11 opublikowane na
> [...]

    > nie sc??? Rozumiem że sc wprowadzam jako osobę prawną? Czy tez jako
    > fizyczną, bo w sumie sc to osobowości prawnej nie ma?

    Dla zusu ma. ZUS ma podział ,,osoba fizyczna / cała reszta''

> [...]
    > informacji w płatniku i na infolinii przysporzył mi niepotrzebnej pracy :(

    Byś ty sięgnął po starego Płatnika albo inne wymysły władz.... Pokochałbyś
    obecnego Płatnika w 3 minuty :)

    > Ale na razie sam program zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
    > BTW wydrukowałem dokument ZUS RCA i ZUS DRA. Ten pierwszy na dole ma jakiś
    > dziwny kod paskowo-kropkowy, a drugi ma tylko jedną stronę - tak ma być?

    Tak. To jest kod zabezpieczający przed fałszowaniem, ale szczegółów nie
    znam. Zaś DRA jest jednokartkowe, bo się mieści.