  • Data: 2019-08-09 00:32:38
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5d4abb84$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > -ta inflacja to tak nie calkiem od Panstwa zalezy, nawet
    > wrecz bym powiedzial, ze obecnie rzad ma ograniczone mozliwosci
    > wywolania. ale na pewno sie PiS spodoba - beda mogli oglosic 600+
    > i to nie bedzie nic kosztowalo ...

    Przeciwnicy 500+ twierdzili w 2015 r., że skutkiem 500+ będzie
    wzmożona inflacja. Jak myślisz -- zgadli, mieli dobre wróżki,
    zazwyczaj takie coś daje inflację, gospodarka polska nie była
    gotowa na takie coś, są zbyt niskie stopy procentowe, inflacja
    nadciągała i 500+ ma na nią nikły wpływ, podwyższono podatki za
    sprawą sztucznie wyznaczanych ,,minimalnych pensji'' itp. zabiegów?...

    Dlaczego Kiszczak, Jaruzelski, Urban i im podobni złożyli broń?
    Skończyła się amunicja? Zestarzeli się? Pokochali naród?...
    Padł ZSRR?

    Wg oficjalnych danych ci, którym wówczas po prostu należało się,
    po prostu zbankrutowali. Dorzucali wciąż forsę do rynku, ale za
    tą forsą nie nadążała gospodarka, przez co forsa była stale
    rozcieńczania. Aby jakoś ;) funkcjonować, władcy (którym się po
    prostu należy) musieli zaciągać nowe kredyty, ale że gospodarka
    była coraz mniej pewna, te kredyty były coraz droższe...

    Czy aby nasz Dobrodziej nie proponował rzutu na taśmę
    w zamian za usunięcie jednego z tych, którym się po
    prostu należało?

    Czy na Węgrzech lub Zimbabwe była inflacja niezależna od polityki rządu?
    Przedwojenna marka polska zamieniona została na stabilną złotówkę bez
    ingerencji państwowych władz?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolar_Zimbabwe#/media/
    Plik:Zimbabwe_100_TRILLION_przód.jpg
    (jeszcze nie jest to qpa kamieni)

    Może raczej zastanówmy się nad tym, czy kiedykolwiek inflacja nie zależy od polityki
    państwa?

    Wojna może [raczej musi] spowodować inflację ale i wojna jest
    efektem polityki państwa, choćby katastrofalnej polaryzacji
    stanowisk Rosja-Iran-Syria kontra NATO-i-na-tamto... ;)

    -=-

    600+? Jeśli już włożone pieniądze w 500+ nie mają pójść na
    marne -- trzeba waloryzować 500+, przez co za jakiś czas
    trzeba będzie dawać nie tylko 600+, ale i kilka tysięcy plus...

    Słuszna jest (jak już pisałem) waloryzacja podobna do waloryzacji
    składek ZUS dla prowadzących działalność gospodarczą. Pytaniem
    zostaje -- czy Polskę stać na uczciwą waloryzację? [jeśli nie
    stać -- być może Wincenty miał rację, mówiąc, że nie ma
    pieniędzy na 500+]

    Niemal w 100% można być pewnym tego, że 500+ bez waloryzacji
    przy obecnej inflacji i zachodnich trendach wzrostowych nie
    zachęci Polaków (raczej Polek) do zwiększania liczby urodzeń
    a jedynie użyte zostanie do doraźnego łatania dziur
    w rodzinnych budżetach...

    -=-

    IMO

    - albo trzeba zarzucić 500+ (szkoda już włożonego szmalu
    i wiary Polaków w tak zwaną lepszą przyszłość),

    - albo trzeba wprowadzić prawnie_stabilną waloryzację
    i automagizację, której efektem będzie ograniczanie
    kosztów 500+.

    -=-

    Jak obniżyć inflację? Oczywiście podnoszeniem stóp procentowych
    i zwiększaniem rzeczywistego PKB. Ale akurat rzeczywisty przyrost
    PKB zależy też od inwestycji, te zaś od kosztu pieniądza, czyli
    od stóp procentowych...

    Gdyby panowanie nad inflacją było proste -- poprzedni władcy,
    którym się po prostu należało -- spod znaku WRONy, nie
    zbankrutowaliby, lecz wdrożyliby skutecznie swe reformy...

    Ktoś nie pamięta referendum Urbana, z którego nabijał się Pietrzak?

    - czy jesteś za tym, by było lepiej, ale będzie gorzej?

    zmierzającego do wyraźnego poprawienia warunków życia,
    wiedząc, że wymaga to przejścia przez trudny dwu-trzyletni
    okres szybkich zmian?

    https://nowahistoria.interia.pl/kartka-z-kalendarza/
    news-29-listopada-1987-r-wladze-prl-przeprowadzily-r
    eferendum,nId,1565182#utm_source=paste&utm_medium=pa
    ste&utm_campaign=chrome

    Urban postulował coś przeciwnego do tego, co teraz czyni PiS
    a co było konieczne po latach polityki podobnej do obecnej
    polityki PiS... Niestety (czy raczej -- na szczęście) ludzie
    nie mieli już cierpliwości.

    -=-

    IMO dobra reforma gospodarcza to ograniczenie marnotrawienia
    podatków i upraszczanie prawa gospodarczego...

    -=-

    Ktoś tu (na grupie) pisał o wzroście cen żywności i braku wzrostu
    cen ubrań? Jedzenie trzeba kupować stale -- nie można zaczekać,
    aż stanieje... Każdy zazwyczaj ma jakieś zapasy ubrań...

    Wzrost cen ubrań może wyglądać jak mebel jedzony przez
    termity. Na oko OK, ale w pewnym momencie mebel zapada się...

    Tak też wygląda ogólnie sytuacja tak zwanego narodu -- można jakiś
    czas zwlekać z: remontem mieszkania, kupnem samochodu, kupnem ubrań,
    ale nie można zwlekać nieskończenie długo... W pewnym momencie ceny
    mogą po prostu wystrzelić w górę...

    -=-

    40 stopni Celsjusza, bawełna czesana, sztuczne dodatki, bambus... ;)

    -=-

    Pod koniec ubiegłego lata qpiłem spodnie krótkie, za które
    płaciłem mniej niż 8 złotych, ale gdyby nie błąd, zapłaciłbym
    chyba mniej niż 7 złotych...

    Spodnie bawełniane, białe, z wieloma (dwie na górze i dwie na
    dole, dwie z tyłu i chyba malutka z przodu) kieszeniami, ale
    część z tak makabrycznie zapinanymi guzikami, że aż nie chce
    się tych kieszeni zapinać... Niestety tylko część spodni była
    z zatrzaskami... Można niby poobrywać to i owo, aby zapinanie
    na guziki było normalniejsze, ale ukryte guziki fajnie wyglądają...

    Zanim rozpoczęło się tegoroczne lato, wypróbowałem te spodnie
    na rowerze... Bardzo fajne!!! Wszystko (telefon, klucze, karty,
    dokumenty, portfel, chustki papierowe) w nich mieści się bezproblemowo...
    Zakładam na rower czyste -- może i nawet wyprasowane, kilkadziesiąt
    minut później odkładam do prania... Lubię to...

    Już po wprowadzeniu 500+ qpiłem masę ubrań bardzo tanio, ale
    (jak widzę) ceny ubrań szybują w górę niemiłosiernie!

    Dookoła zaś słyszę pomruk niezadowolonej gawiedzi -- ,,500+''...

    https://www.youtube.com/watch?v=qUkZv_d8DP4
    że tylko szept z nimi szedł słów jak liści: ,,500+, 500+''...

    --