  • Data: 2019-08-09 16:55:04
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d4ca320$0$17359$6...@n...neostrad
    a.pl...
    "J.F." 5d4abb84$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    >Przeciwnicy 500+ twierdzili w 2015 r., że skutkiem 500+ będzie
    >wzmożona inflacja. Jak myślisz -- zgadli, mieli dobre wróżki,
    >zazwyczaj takie coś daje inflację,

    Zgadli, bo zazwyczaj takie cos daje inflacje.
    Tylko ze zazwyczaj nie ma na to pieniedzy :-)

    >gospodarka polska nie była gotowa na takie coś,

    Jak widac - byla gotowa, tylko "wystarczylo przestac krasc" :-)

    >są zbyt niskie stopy procentowe,

    IMO nie - to czesto z rynku sie bierze, a nie ze chciejstwa.
    500+ tym niskim stopom tez pomaga ... choc mogloby tez pomoc
    podwyzkom - teraz obywateli stac na kredyt :-)

    >inflacja nadciągała i 500+ ma na nią nikły wpływ,

    Inflacja nadciagala i tak. Zobacz na srednie zarobki.

    >podwyższono podatki za
    >sprawą sztucznie wyznaczanych ,,minimalnych pensji'' itp.
    >zabiegów?...

    No ... czesciowo.
    Zakladajac, ze sporo ludzi pracowalo za "minimalna" a reszte dostawali
    bez papierow ...

    >Dlaczego Kiszczak, Jaruzelski, Urban i im podobni złożyli broń?
    >Skończyła się amunicja? Zestarzeli się? Pokochali naród?...
    >Padł ZSRR?

    Trudno powiedziec. Na pewno padl ZSRR.

    >Wg oficjalnych danych ci, którym wówczas po prostu należało się,
    >po prostu zbankrutowali. Dorzucali wciąż forsę do rynku, ale za
    >tą forsą nie nadążała gospodarka, przez co forsa była stale
    >rozcieńczania. Aby jakoś ;) funkcjonować, władcy (którym się po
    >prostu należy) musieli zaciągać nowe kredyty, ale że gospodarka
    >była coraz mniej pewna, te kredyty były coraz droższe...

    Jaruzelski ? Nie zaciagal nowych kredytow, bo jemu juz nikt nie dal,
    no moze ZSRR.

    To Gierek doprowadzil kraj do tego, ze raty kredytow przewyzszyly
    roczny eksport.
    Swoja droga ciekawe jak, bo czesto te kredyty mialy byc splacane
    towarami...

    >Czy na Węgrzech lub Zimbabwe była inflacja niezależna od polityki
    >rządu?
    >Przedwojenna marka polska zamieniona została na stabilną złotówkę bez
    >ingerencji państwowych władz?

    Nie o to chodzi - Grabski, Jaruzelski, Gierek - mogli sobie wydrukowac
    tyle zlotowek, ile chcieli.
    A teraz rzad ma zakaz - chce pieniedzy, to musi pozyczyc.

    Może raczej zastanówmy się nad tym, czy kiedykolwiek inflacja nie
    zależy od polityki państwa?

    >600+? Jeśli już włożone pieniądze w 500+ nie mają pójść na
    >marne -- trzeba waloryzować 500+, przez co za jakiś czas
    >trzeba będzie dawać nie tylko 600+, ale i kilka tysięcy plus...

    Przy odpowiedniej polityce - to za 100 lat :-)

    >Słuszna jest (jak już pisałem) waloryzacja podobna do waloryzacji
    >składek ZUS dla prowadzących działalność gospodarczą. Pytaniem
    >zostaje -- czy Polskę stać na uczciwą waloryzację? [jeśli nie
    >stać -- być może Wincenty miał rację, mówiąc, że nie ma
    >pieniędzy na 500+]

    Wincenty mowil bez zastrzezenia czemu. U niego w budzecie jakos nie
    bylo.
    A Morawiecki wyplacil, a dziury w budzecie nie ma duzej. Pogratulowac.
    Tylko rodza sie pytania, skad te pieniadze ?
    -wystarczy nie krasc ... i dobrze wiedzieli ile sie kradnie ?
    -popatrzyl na wzrost koniunktury i doskonale wyliczyl na ile starczy
    wzrostu,
    -zaoszczedzili na wydatkach ... np dla wojska.

    >Niemal w 100% można być pewnym tego, że 500+ bez waloryzacji
    >przy obecnej inflacji i zachodnich trendach wzrostowych nie
    >zachęci Polaków (raczej Polek) do zwiększania liczby urodzeń
    >a jedynie użyte zostanie do doraźnego łatania dziur
    >w rodzinnych budżetach...

    A zachecilo do tej pory ?
    Bo mozesz miec racje ... ale co z tego - na nastepna kadencje starczy.
    Tzn poparcia spolecznego starczy, pieniedzy niekoniecznie :-)

    >Jak obniżyć inflację? Oczywiście podnoszeniem stóp procentowych

    Hm, podnoszenie stop to raczej podniesie inflacje.

    >i zwiększaniem rzeczywistego PKB. Ale akurat rzeczywisty przyrost
    >PKB zależy też od inwestycji, te zaś od kosztu pieniądza, czyli
    >od stóp procentowych...

    I co gorsza - tez moze zwiekszyc inflacje.

    >Gdyby panowanie nad inflacją było proste -- poprzedni władcy,
    >którym się po prostu należało -- spod znaku WRONy, nie
    >zbankrutowaliby, lecz wdrożyliby skutecznie swe reformy...

    No przeciez Jaruzelski wyraznie mowil o likwidacji nawisu
    inflacyjnego - wlasnie przez wysoką inflacje.
    W to mu graj.
    A walka z bogatymi spekulantami ma sie dobrze :-)

    >Ktoś nie pamięta referendum Urbana, z którego nabijał się Pietrzak?

    Chyba juz malo kto pamieta.

    > - czy jesteś za tym, by było lepiej, ale będzie gorzej?
    > zmierzającego do wyraźnego poprawienia warunków życia,
    > wiedząc, że wymaga to przejścia przez trudny dwu-trzyletni
    > okres szybkich zmian?

    A ja na to - z wami nie :-P

    > https://nowahistoria.interia.pl/kartka-z-kalendarza/
    news-29-listopada-1987-r-wladze-prl-przeprowadzily-r
    eferendum,nId,1565182#utm_source=paste&utm_medium=pa
    ste&utm_campaign=chrome

    >IMO dobra reforma gospodarcza to ograniczenie marnotrawienia
    >podatków i upraszczanie prawa gospodarczego...

    Teoretycznie. A w praktyce jak widzisz.

    Przy czym ... jesli dzietnosc sie podniesie, to potem bedzie duzo
    pozytywow, wiec czy to marnotrawienie ...

    J.