  • Data: 2019-08-12 14:22:43
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-12 o 13:54, J.F. pisze:

    > Tylko w co zainwestowac ? W stara fabryke na granicy bankructwa ?
    > W nowoczesne roboty, ktore jeszcze byly drogie ?
    > W ziemie w srodku miasta ... i galerie handlowe ?

    Najlepiej dywersyfikować. A inwestować w to co może przynieść zysk.
    Podaję często przykład jednej z większych fabryk, których upadek
    oglądałem. Co ciekawe, pracownicy, którzy wykupili maszyny z tej
    fabryki, która upadała, zarobili na tym samym wyrobie kupę kasy. Część
    tych firm przetrwało do dziś i sa dużo większe niz początkowo. Cóż
    zarobić można na wielu rzeczach, pod warunkiem, że widzi się jak na tym
    zarobić.

    > Ale ten niezdrowy system ZUS przy stalej demografii mialby do dyspozycji
    > srednie aktualne zarobki.

    ale to jest niewykonalne, a jak chcesz w to pakować kolejne plusy, okaże
    się, ze nie dość że niewykonalne, to same próby uzyskania tego bardzo
    drogie.

    > Koszt jest owszem, spory, ale ma tez wiecej zadan.
    > No i niby robi to za procentową opłatą, dość dużą zresztą, ale te
    > procent nadaje mu sie ustawowo, tak zeby starczylo.

    'tak żeby starczyło' doprowadziło albo do bankructwa wiele firm, albo
    ich klientów do płacenia niewspółmiernie dużo.

    > Ale tez dostawaly wszystko na tacy, nie musialy pisac swojego Płatnika
    > itp ..

    a po co pisac im płatnika, skoro zajmują się zupełnie innymi rzeczami,
    dodatkowo każda z tych firm posiada niezbędny system.

    > Taa ... a jemu bedzie zalezalo na jego premii, a nie na twoich pieniadzach.
    > I gdzie pojdziesz, jak to p* ?

    widzisz od tego jest właśnie system zabezpieczeń, aby nie pierdyknęło,
    dodatkowo system powinien pozwalać na dywersyfikację swoich oszczędności
    emerytalnych.
    A to, że premia będzie zależała od wyników, to bedzo dobrze, warto tylko
    zadbać o to, że musiałyby byc to wyniki długoterminowe.

    > a nie calkiem

    > Ale wyplacic nie mozesz, wiec od poczatkiu takie twoje, jak w ruskim
    > banku :-)

    wypłacić często nie możesz też wielu innych pieniędzy, jeśli sa to
    jakieś oszczędności celowe.

    > A jak suweren zechce szybko i skutecznie ?
    > Poza tym to nie byl PiS i ta ustawa nie powstala w czasie jednej nocy.

    w ciągu jednej nocy nie, ale najpierw było, że protesty sa bezcelowe, bo
    ustawy nie ma w sejmie, a później przeszła szybką ścieżką, bo inaczej
    budżet by się zawalił...

    > A co by zmienilo dluzsze vacatio legis ? Musialoby sie chyba do
    > nastepnej kadencji przedluzyc :-)

    może nie do następnej kadencji, ale sądzę, że ustawy dotyczace
    niektórych sfer powinny mieć nawet 2 letnie. To pozwoliłoby na
    odpowiednie oprotestowanie, ew przygotowanie się do zmian. Zaletą byłoby
    tez to, że nie tworzone byłoby prawo na potrzebę chwili, które później
    wprowadza więcej bałaganu niż porządku, kolejna rzecz to, że nie było by
    sensu w łamaniu procedur i pośpiesznym uchwalaniu, bo to i tak coś co
    musi swoje odczekać, więc 1 miesiąc w tę czy we w tę nie robi już takiej
    różnicy.

    --
    http://zrzeda.pl