  • Data: 2019-08-12 13:54:42
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-08-12 o 13:10, J.F. pisze:

    >ale jak będzie coraz więcej dzieci, to będzie coraz ciaśniej i mniej
    >wygodnie. Trochę bezsensu.

    Na razie wystarczy, ze ich bedzie tyle samo.

    > Tym bardziej, że przypominam, mamy coraz większą automatyzację. Na
    > razie załatwiane jest to tym, że możemy mniej pracować niż te 100
    > lat temu, ale tu też w pewnym momencie się zatrzyma.

    Limes Inferior ? :-)

    >Właśnie w okresie wychodzenia z biedy zarobić można najwięcej to
    >właśnie takie wyrównanie pomiędzy słabszymi zarobkami w przeszłości,
    >a dociąganiu do średniej.

    Tylko w co zainwestowac ? W stara fabryke na granicy bankructwa ?
    W nowoczesne roboty, ktore jeszcze byly drogie ?
    W ziemie w srodku miasta ... i galerie handlowe ?

    >ale zarobek to jest coś co jest teraz, a nie to co zostało odłożone,
    >to 2 różne rzeczy jakby nie było

    Ale ten niezdrowy system ZUS przy stalej demografii mialby do
    dyspozycji srednie aktualne zarobki.

    >1) ZUS robi to za opłatą, bo koszt funkcjonowania instytucji jest
    >niezerowy

    Koszt jest owszem, spory, ale ma tez wiecej zadan.
    No i niby robi to za procentową opłatą, dość dużą zresztą, ale te
    procent nadaje mu sie ustawowo, tak zeby starczylo.

    >2) ZUS też pobierał prowizję od tych pieniędzy co przekazywał do
    >OFE....

    Ale tez dostawaly wszystko na tacy, nie musialy pisac swojego Płatnika
    itp ..

    >3) konkurencja jest dobra i wolę, by pieniędzmi zarządzał ktoś, komu
    >zależy na tym by pomnażać moje pieniędze, niż ktoś z nadania
    >politycznego...

    Taa ... a jemu bedzie zalezalo na jego premii, a nie na twoich
    pieniadzach.
    I gdzie pojdziesz, jak to p* ?

    >No właśnie ustawa wchodzi w przyspieszonym czasie w zasadzie bez
    >możliwości zaskarżenia przed trybunałem

    Ale kogo chcesz przed TS - 460 poslow, czy tylko tych, co glosowali za
    ?
    Taka byla wola suwerena :-P

    >tia, coś co dziedziczysz,

    a nie calkiem

    >jest na Twoim imiennym koncie i dodatkowo musiałeś podpisać umowę z
    >prywatną firmą o prowadzenie rachunku.
    >Ktos tu zrobił kobietę lekkich obyczajów z logiki, aby tylko nie
    >zmuszać do karania polityków.

    Ale wyplacic nie mozesz, wiec od poczatkiu takie twoje, jak w ruskim
    banku :-)

    >Tak, ale gdyby były instytucjonalne zabezpieczenia, jak choćby
    >vacatio legis o odpowiednio długim czasie, to głupich ustaw byłoby
    >mniej, bo nie byłoby 'wyścigu z czasem' by uchwalić i odnieść
    >korzyści z takich rozwiązań prawnych, nawet jeśli są nie do końca
    >zgodne z czymkolwiek.

    A jak suweren zechce szybko i skutecznie ?
    Poza tym to nie byl PiS i ta ustawa nie powstala w czasie jednej nocy.

    A co by zmienilo dluzsze vacatio legis ? Musialoby sie chyba do
    nastepnej kadencji przedluzyc :-)

    >Tak, ale zatrudnianie tylko do mocowania detali to strata pieniędzy,
    >chce się zazwyczaj kogoś, kto zaprogramuje taką maszynę pod aktualnie
    >potrzebny wzór. A tu już trzeba zazwyczaj wiedzy.

    Owszem, tylko taki czlowiek jest potrzebny co pewien czas, to
    zaprogramowania maszyny.
    A produkcja seryjna leci caly czas i obsluga durna na trzy zmiany
    potrzebna ...

    >raczej brakuje ludzi z odpowiednimi kompetencjami.

    W zaleznosci od tego co sie chce.
    Trudno w Polsce np o projektanta samolotow czy np specjaliste od
    technologii radiowej LTE ...

    J.