  • 1. Data: 2004-07-21 16:07:33
    Temat: Podatek dochodowy
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Kupiłem niedawno pewną rzecz i sprzedałem ją z zyskiem na Allegro. Do tej
    pory nie pracowałem i nie osiągałem dochodów, kilka dni temu dopiero (3 dni
    przed uzyskaniem dochodu) złożyłem wniosek NIP3 o nadanie NIPu, ale jeszcze
    odpowiedź nie nadeszła. Ten dochód jest mniejszy niż kwota wolna od podatku.
    Jak się teraz rozliczyć z US? Czy muszę czekać aż przyjdzie odpowiedź o
    nadaniu NIPu? Czy będę musiał wpłacić te 19% zysku, a US mi je odda dopiero
    w następnym roku, czy do czasu, jak nie przekroczę w sumie kwoty wolnej od
    podatku, nie muszę nic płacić? Czy będę musiał składać PITa za ten rok i
    jaki? I jeszcze jedna rzecz:
    Czy wszytskie prowizje Allegro (ta za wystawienie aukcji, ta za "reklamę"
    aukcji i ta za sprzedaż przedmiotu), mogę wliczyć jako koszty uzyskania tego
    przychodu i odjąć je od tego dochodu?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-07-21 16:49:14
    Temat: Re: Podatek dochodowy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > aukcji i ta za sprzedaż przedmiotu), mogę wliczyć jako koszty uzyskania tego

    Dopóki nie założysz działalności gospodarczej, to się nawet do tego
    dochodu nie przyznawaj!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-21 17:21:51
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Dopóki nie założysz działalności gospodarczej, to się nawet do tego
    > dochodu nie przyznawaj!
    Nie podzielam tej opinii. Opodatkowana jest sprzedaż/dochód (pewnie trza by
    poczytać updf) rzeczy używanych ruchomych posiadanych krócej niż pół roku,
    nie ma mowy o warunku działalności gosp. Myślisz, że wszyscy handlarze
    autami na giełdzie mają działalność?
    Darek

  • 4. Data: 2004-07-22 08:01:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, Julek wrote:
    [...]
    >+ odpowiedź nie nadeszła. Ten dochód jest mniejszy niż kwota wolna od podatku.
    >+ Jak się teraz rozliczyć z US?

    Zastrzegam że nie wiem (jak rozlicza się "okazjonalny PIT") - być może
    paradoksalnie informacje będą leżały w archiwach grupy "samochody"... :)
    Odniosę się tylko do:

    >+ Czy muszę czekać aż przyjdzie odpowiedź o nadaniu NIPu?

    Nie. JEŚLIBYŚ musiał coś złożyć, to po złożeniu wniosku o NIP
    a przed uzyskaniem NIPu możesz posłuzyć się PESELEM (dobrze by było
    napisać na marginesie że "wniosek o NIP złożyłem" :)

    [...]
    >+ Czy wszytskie prowizje Allegro (ta za wystawienie aukcji, ta za "reklamę"
    >+ aukcji i ta za sprzedaż przedmiotu), mogę wliczyć jako koszty uzyskania tego
    >+ przychodu i odjąć je od tego dochodu?

    .... "ja bym oczywiscie odliczył" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-07-22 08:22:27
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Dopóki nie założysz działalności gospodarczej, to się nawet do tego
    > dochodu nie przyznawaj!

    Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wykonywana w sposób
    zorganizowany i ciągły przez przedsiębiorcę. Jak to się ma do JEDNORAZOWEGO
    handlu?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 6. Data: 2004-07-23 22:28:45
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
> [...]
    > poczytać updf) rzeczy używanych ruchomych posiadanych krócej niż pół roku,
    > nie ma mowy o warunku działalności gosp.

    Hmmm. Wlasnie ten termin polroczny mnie "meczy". Co jesli kupie rzecz od
    poczatku majac zamiar ja sprzedac z zyskiem? Z tym ze "przelezakuje" ona
    powiedzmy 7 miesiecy? Podatek odpada?

  • 7. Data: 2004-07-24 06:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, Jaroslaw Soja wrote:
    [...]
    >+ Hmmm. Wlasnie ten termin polroczny mnie "meczy". Co jesli kupie rzecz od
    >+ poczatku majac zamiar ja sprzedac z zyskiem? Z tym ze "przelezakuje" ona
    >+ powiedzmy 7 miesiecy? Podatek odpada?

    IMHO zależy czy da ci się udowodnić ów "zamiar". Pamiętam iż takie
    przypadki bywały: kiedyś (ale poszło o VAT i sprowadzenie zza granicy,
    czyli mało podobne do "przypadku ogólnego") US udowodnił podatnikowi
    "zamiar" za pomocą zeznania świadka - kupującego ("tak, umawialiśmy
    się co do koloru samochodu") :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)