  • 1. Data: 2002-07-08 20:38:55
    Temat: Podatek od odsetek na koncie
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Właśnie zostałem uświadomiony że powinienem takowy płacić. :((
    Jak to zrobić? Wpisać do ewidencji przychodów??? Mogę to samo zrobić z
    kilkoma miesiącami w tył i podpiąć wyciągi bankowe - wszystko płacąc na
    raz? I ostatnie pytanie: ile procent tego podatku na ryczałcie od
    przychodów ewidencjonowanych powinienem oddać Bel... hmm tzn. Kołodce?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 2. Data: 2002-07-08 21:22:46
    Temat: Re: Podatek od odsetek na koncie
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    > raz? I ostatnie pytanie: ile procent tego podatku na ryczałcie od
    > przychodów ewidencjonowanych powinienem oddać Bel... hmm tzn. Kołodce?

    Nie zauważyłeś na swoich wyciągach, że te odsetki potrąca za ciebie twój
    bank?
    Graszka

  • 3. Data: 2002-07-08 22:44:18
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >bank?
    >Graszka

    Na koncie firmowym ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-07-08 22:48:51
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    [...]
    [...]
    > Nie zauważyłeś na swoich wyciągach, że te odsetki potrąca za ciebie twój
    > bank?
    > Graszka

    IMHO z ww.fragmentu wynika, że Budzikowi chodzi o konto "gospodarcze"
    w przypadku opodatkowania ryczałtem, a NIE o konto "osobiste"...

    odp: tak - płacisz jak najbardziej podatek:
    3% od przychodów z tego konta
    patrz art.12 ust.1 pkt.3 lit.e) ustawy o ryczałcie
    w powiązaniu z
    art.14 ust.2 pkt.5 updf
    wykazujesz to również w rocznym PIT-28

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-07-09 06:29:58
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > raz? I ostatnie pytanie: ile procent tego podatku na ryczałcie od
    > przychodów ewidencjonowanych powinienem oddać Bel... hmm tzn. Kołodce?

    Płacisz podatek od otrzymanych odsetek na rachunku firmowym należy to
    uwzględniać w miesiącach otrzymania odsetek .Wpisujesz kwotę naliczonych
    odsetek do ewidencji przychodów w dacie otrzymania w przychód 3%.Jeśli
    płacisz podatek w innych stawkach to przy odliczeniu ZUS stasujesz strukturę
    udziału procentowego.
    Co do zaległych odsetek to jeśli to nie są duże kwoty to ja bym wpisała
    wszystkie razem do ostatniego rozliczenia ale jeśli będą duże kwoty podatku
    to wtedy bym korygowała zapłacony podatek z nalężnymi odstekami.
    Jolka

  • 6. Data: 2002-07-09 11:23:50
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze k...@a...net:

    > [...]
    > [...]
    >
    > IMHO z ww.fragmentu wynika, że Budzikowi chodzi o konto "gospodarcze"
    > w przypadku opodatkowania ryczałtem, a NIE o konto "osobiste"...

    Zgadza się, chodzi o konto gospodarcze, przepraszam za nieścisłość. :(

    > odp: tak - płacisz jak najbardziej podatek:
    > 3% od przychodów z tego konta
    > patrz art.12 ust.1 pkt.3 lit.e) ustawy o ryczałcie
> [...]
    3% od przychodu czyli od odsetek jak rozumiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 7. Data: 2002-07-09 14:54:15
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:agdvq6$95n$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Sorry, faktycznie pomyślałam o koncie pryw. z którego mi bank pobiera
    odsetki sam. Na firmowym ciągle jestem pod kreską (w kredycie).:(((
    Graszka

  • 8. Data: 2002-07-09 15:57:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@p...com.pl:

> [...]
    > uwzględniać w miesiącach otrzymania odsetek .Wpisujesz kwotę
    > naliczonych odsetek do ewidencji przychodów w dacie otrzymania w

    Wyciągi przychodzą na dzień 30 a więc jeszcze w "starym miesiącu'. OK.

    > Jeśli płacisz podatek w innych stawkach to przy odliczeniu
    > ZUS stasujesz strukturę udziału procentowego.

    Normalnie płacę 8,5. Możesz napisać co się teraz zmieni? Jaki udział
    procentowy?

> [...]
    > wpisała wszystkie razem do ostatniego rozliczenia ale jeśli będą duże
    > kwoty podatku to wtedy bym korygowała zapłacony podatek z nalężnymi

    Wpiszę na raz, nie ma dużych kwot. Dzięki za radę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 9. Data: 2002-07-09 17:11:55
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > procentowy?

    > Wpiszę na raz, nie ma dużych kwot. Dzięki za radę.

    Spróbuje podać jakiś zmyślony przykład wyliczenia należnego podatku.
    Wariant bez odsetek z banku:
    np.przychód w m-c 10000.- w stawce 8,5 %
    odliczenie składek ZUS właściciel za 05/2002 472,67
    podstawa do wyliczenia pod.9527,33 zaokr.9527 x 8,5% to podatek 809,80
    Wariant z odstektami z banku
    przychód w m-c dalej 10000 w stawce 8,5%
    + przychód z odsetek np.50- i to w stawce 3 %
    ustalasz proporcje
    10000 99,50% - 470,31= 9529,69 x 8,5%= 810,05
    50 0,50 % - 2,36 = 47,64 x 3 % = 1,44
    10050 100% -ZUS 472,67= 9577,33

    Przy wyliczeniu podatku w pamięci wykonałam zaokrąglenie czyli liczyłam od
    9530 i od 48 -
    Nie odliczam zdrowotnej bo już nic się nie zmienia .
    Nie wiem czy to jasno opisałam.
    Jolka

  • 10. Data: 2002-07-10 14:42:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@p...com.pl:

> [...]
    > odliczenie składek ZUS właściciel za 05/2002 472,67
    > podstawa do wyliczenia pod.9527,33 zaokr.9527 x 8,5% to podatek 809,80

    Hmmm, podstawę zakrągla się do pełnych złotówek czy zrobiłaś to dla
    ułatwienia. (sorry za lamerskie pytanie)?

> [...]
    > liczyłam od 9530 i od 48 -
    > Nie odliczam zdrowotnej bo już nic się nie zmienia .

    Bardzo jasno, ale po co to robić skoro i tak ZUS odlicza się od całej
    kwoty??? Czy chodzi o to że trzeba to późnij osobno wykazać w PIT-28
    (jeszcze nigdy nie wypełniałem PIT-28)? Jeżeli dobrze kombinuję to czy nie
    można w takim razie zrobić takiego zestawienia za cały rok i tam policzyć
    procentowego udziału??? Chociaż chyba nie, ponieważ zmieniają się składki
    ZUS. Dobrze myślę???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal