    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pojazd do firmiy ...raz jeszcze
    Date: Fri, 31 Aug 2007 22:41:09 +0200

    witaj :)
    Trochę poszatkowałam Twój post, przepraszam ;)

    Dnia Fri, 31 Aug 2007 18:45:07 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

    > ponieważ poprzedni wątek zmienił kierunek więc proszę ponownie o pomoc.

    No to spróbujmy ;)

    > Więc jest tak: DG, VAT, Ryczałt. Zakupiłem samochód ciężarowy. Co mam
    > uczynić aby ten samochód był na firmę? Wpisuję w EŚT?

    Dokładnie tak trzeba zrobić, wpisać do ewidencji

    > skoro jestem
    > ryczałtowcem to nie amortyzuję (dobrze myślę?),

    Może myślisz dobrze, ale nieprawidłowo ;p
    AMORTYZUJESZ, ale nie wpisujesz do kosztów uzyskania, bo w ryczałcie
    takowych nie ma. Wystarczy, że od nowego roku zmienisz sposób opodatkowania
    i co wtedy? Amortyzujesz od początku? ;>
    się nie da...

    > mam zaświadczenie że
    > pojazd odpowiada warunkom VAT-1 i kopie mam zanieść do US. I teraz co
    > mogę odliczyć (myślę tylko o VAT)? Paliwo? Naprawy? Ubezpieczenie?

    Eee.. na podstawie tego zaświadczenia to tylko VAT z zakupu samochodu, bo
    VAT z paliwa to już na podstawie faktur ;)

    Tak poważnie - nie ma żadnych przeciwskazań do odliczania VATu z faktur
    paliwowych, usług naprawczych, części samochodowych.

    Uważaj tylko przy kosztach powypadkowych, jeśli nie masz AC, nie stanowią
    kosztu dla firmy, tym samym VAT naliczony też się nie nadaje do odliczeń.

    Ubezpieczenie nie posiada VATu naliczonego, więc z tym w ryczałcie nic nie
    zrobisz.

    > I w
    > jakiej wysokości? Proszę wybaczyć lamerstwo ale to mój pierwszy raz :)
    W pełnej wysokości :)
    Ograniczenia w odliczeniu VATu z zakupu samochodów mają podatnicy, którzy
    nie posiadają zaświadczenia, którego jesteś szczęśliwym posiadaczem.

    I tyle na pierwszy raz!;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna