  • 1. Data: 2002-10-11 14:13:00
    Temat: Proszę o pomoc - kupno-sprzedaż samochodu
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc.
    Kupiłam samochód w komisie. Dostałam wszystkie papiery samochodu. Poszłam
    więc zarejestrować auto. I okazało się, że nie została uiszczona opłata
    skarbowa za umowę kupna-sprzedaży między Kupującym a Sprzedający, czyli
    między poprzednimi właścicielami. Niby nic się nie stało, bo facet ma
    jeszcze czas na zapłacenie. Problem polega na tym, że mieszkam w Opolu, a
    samochód kupiłam w Katowicach. Jak teraz zapłacić ten podatek?
    1. Czy mam jechać do Katowic z oryginałem umowy i tam wraz z poprzednim
    właścicielem pójść do urzędu skarbowego?
    2. Czy konieczna jest obecność poprzedniego właściciela? Mogę zapłacić sama.
    Później się rozliczymy. Interesuje mnie kwestia, czy on ma podpisać jakiś
    kwitek, a nie kwestia, czy on mi odda :-)
    3. Czy mogę to wszystko zrobić w Opolu bez obecności poprzedniego
    właściciela?
    4. Wiem, że poprzednik ma wypełnić jakąs deklarację. Jaką? Czy mogę ją sama
    wypełnić?

    Agnieszka B

  • 2. Data: 2002-10-11 14:43:04
    Temat: Re: Prosze o pomoc - kupno-sprzedaz samochodu
    Od: "Paweł Michalewicz" <t...@p...onet.pl>

    On 11 paź 2002, you wrote in pl.soc.prawo.podatki:
> [...]
    > uiszczona opłata skarbowa za umowę kupna-sprzedaży między Kupującym a
    > Sprzedający, czyli między poprzednimi właścicielami.

    Jak dla mnie to wyglada na to, ze komisu w tym obiegu formalnie nie ma
    i umowa zostala zawarta miedzy poprzednim wlascicielem a Toba.
    Czyli w takim wypadku Ty placisz 2% warotsci w US, potem idziesz do WK
    i rejestrujesz na probne numery.
    Ja dokladnie tak samo kupowalem auto w komicie w Warszawie i rejestrowalem
    auto w Opolu. W umowie nie bylo najmniejszego sladu komisu, tylko poprzedni
    wlasciciel. W ten sposob cwaniaczki z komisow unikaja placenia podatkow i
    popadaja w szara strefe.

    pozdrawiam i powodzenia
    Pawel

  • 3. Data: 2002-10-11 18:04:45
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Chyba nie do końca tak jest. Bo my mamy fakturę z komisu i tutaj jest
    wszystko w porządku. Komis odkupił auto od poprzedniego właściciela. I tutaj
    też jest wszystko w porządku. Tylko poprzedni właściciel dał ciała. Nie za
    bardzo mnie interesuje szara strefa. Ja mam fakturę z komisu i chcę, aby
    wszystko zostało zapłacone. Tylko dlaczego to mam być ja :-)

    Agnieszka B

  • 4. Data: 2002-10-11 18:44:39
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardzo mnie interesuje szara strefa. Ja mam fakturę z komisu i chcę, aby
    > wszystko zostało zapłacone. Tylko dlaczego to mam być ja :-)

    Jeśli komis odkupił i Ty masz FVAT to komis powinien doliczyć opłatę i
    wykazać ją (opłatę) na FV. Jeśli tego nie chce zrobić - ja bym powiadomił US
    o tym fakcie.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-10-11 19:01:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    tutaj
    > też jest wszystko w porządku. Tylko poprzedni właściciel dał ciała.

    Czy "poprzedni" wlasciciel to ten co sprzedal samochod komisowi?
    Dlaczego w takim razie ma byc placony PCC?

    Jezeli natomiast wczesniej byl jeszcze jeden "poprzedni", to kto i w jaki
    sposob czepia sie Ciebie?
    Wydawalo mi sie, ze osobami zobowiazany do zaplacenia PCC sa strony
    poprzedniej transakcji a nie Ty.

    Karol

  • 6. Data: 2002-10-11 19:02:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli komis odkupił i Ty masz FVAT to komis powinien doliczyć opłatę i
    > wykazać ją (opłatę) na FV. Jeśli tego nie chce zrobić - ja bym powiadomił
    US
    > o tym fakcie.

    Jestes pewien?
    Komis wystawil Fakture VAT-Komis.
    Gdzie widzisz w takiej sytuacji obowiazek zaplaty PCC?

    Karol

  • 7. Data: 2002-10-11 19:32:54
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > tutaj
    >
    > Czy "poprzedni" wlasciciel to ten co sprzedal samochod komisowi?
    > Dlaczego w takim razie ma byc placony PCC?

    PCC dotyczy innych kwestii. Jeśli komis odkupił auto od poprzedniego
    właściciela - to jest to typowa sprzedaż. A nie "Faktura VAT-Komis".

    > Jezeli natomiast wczesniej byl jeszcze jeden "poprzedni", to kto i w jaki
    > sposob czepia sie Ciebie?
    > Wydawalo mi sie, ze osobami zobowiazany do zaplacenia PCC sa strony
    > poprzedniej transakcji a nie Ty.

    PCC płacą tzw. "osoby fizyczne", bądź "wyjątki". Nie wiemy jaki status
    prawny jest tej transakcji.

    > Karol

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2002-10-11 19:43:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > PCC dotyczy innych kwestii. Jeśli komis odkupił auto od poprzedniego
    > właściciela - to jest to typowa sprzedaż. A nie "Faktura VAT-Komis".

    Ok. Nieslusznie zalozylem, ze Komis dzial jaka komis :-)
    Ale mimo wszystko wydawalo mi sie, ze PCC nie placi sie, jezeli strona
    transakcji jest VATowiec.
    Nie uwierzę, że komis nie jest VATowcem.

    > PCC płacą tzw. "osoby fizyczne", bądź "wyjątki". Nie wiemy jaki status
    > prawny jest tej transakcji

    Jaki by nie byl, to co do tego ma aktualny wlasciciel?

    Chyba musimy poprosic autorke, zeby bardziej szczegolow wyjasnila łańcuszek
    transakcji.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-10-11 19:55:32
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > transakcji jest VATowiec.
    > Nie uwierzę, że komis nie jest VATowcem.

    Przy transakcji pomiędzy dwoma "VAT'owcami" nie płaci się PCC

    > jaki

    > Jaki by nie byl, to co do tego ma aktualny wlasciciel?

    Chodziło mi o stan prawny transakcji. Nic ponad to. Dopiero wówczas można
    rozważać szczegóły.

    > Chyba musimy poprosic autorke, zeby bardziej szczegolow wyjasnila
    łańcuszek
    > transakcji.

    Jeśli będzie miała takie życzenie.

    > Pozdrawiam,
    > Karol

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2002-10-11 21:39:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Ok. Nieslusznie zalozylem, ze Komis dzial jaka komis :-)

    -:)
    Wydaje mi się że autorka pytanie niekoniecznie zeznała
    *dokładnie* co ma na fakturze. Poczekamy...

    >+ Ale mimo wszystko wydawalo mi sie, ze PCC nie placi sie, jezeli strona
    >+ transakcji jest VATowiec.

    Nie, Karolu. AFAIK to decyduje czy miało miejsce naliczenie
    lub zwolnienie z VATu ! "z tytułu dokonania czynności" - czyli
    IMHO przedmiotowo, a nie podmiotowo (płatność podmiotowa jest bez
    znaczenia). Mało tego, US wcale nie był zdziwiony że jako płatnik
    VAT chciałem zapłacić PCC, natomiast wyrzucili mnie :) z tytułu
    za małek kwoty (poniżej progu PCC) kiedy próbowałem ;)
    ++++
    UoPCC 2.4 "jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu dokonania tej
    czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana podatkiem od
    towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku."
    ----
    IMO - pośrednik jako *kupujący* VATem ani nie jest obłożony ani
    z niego zwolniony...

    >+ Nie uwierzę, że komis nie jest VATowcem.

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd