  • 11. Data: 2003-07-24 08:41:09
    Temat: Re: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:bfo5dj$da7$1@news.polbox.pl...
> [...]
    NIP.

    > A jak miał bym to zrobić i czy powinienem? Ja żadnych takich akcji nie
    > wykonywałem (a już na pewno świadomie) :-)))

    No wlasnie nie powinien Pan...., dlatego Godfryd pytal,
    czy nie zostal Pan przestepca..

    Ale pisal Pan tak, ze mozna bylo miec watpliwosci...

    A przy okazji w jednym z Poprzednich postow byl blad i zamiast NIP 1
    odpowiadajacy wklepak NIP 3
    (zenie powinen Panskladac NIP3 tylko NIP3)

    Mile panie W US mowily mi, ze NIP sklada sie w urzedzie "wlasciwym",
    a US-y reszte zalatwiaja "pomiedzy soba".
    (Ale jedna mila pani w US mowila slusznie ze "zazdy odpowiad za siebie")

    Jesli mniepamiec nie myli to dla osoby fizycznej prowadzacej DG siedziba
    to miejsce zamieszkania. wiec wlasciwy urzad dla NIP 1 jest ten od miejsca
    zamieszkania.
    (ale pewny niejestem i nie mam czasu sprawdzac).

    > Do rozliczenia ulgi rementowej nie jest potrzebne? Ale jak już jest to też
    > chyba nie zaszkodzi ;-)

    Oczywisce ze nie szkodzi....
    Ale nie szkodzi tez wiedziec, ze nie jest wymagany...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-07-24 09:18:58
    Temat: Re[4]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 24 lipca 2003 o godzinie (09:58:33) napisano:
    K> Ok - zatem:
    K> - w mieście X składam (złożyłem już) NIP-3 jako osoba fizyczna

    Sorki, zrobilem literowke w swoim poscie - nie NIP-3 tylko NIP-1! Niby
    wynika to z kontekstu, ale widze, ze wprowadzilo Cie w blad.
    Przeczytaj naglowki formularzy NIP, a wszystko bedzie jasne.

    K> - w mieście A (tam mam starą DG) składam NIP-1 i informuję o zmianie
    K> zamieszkania/zameldowania
    K> - w mieście B (tam mam starą DG jako SC) składam NIP-2 i również informuję o
    K> zmianie zamieszkania/zameldowania
    K> ponadto:
    K> - w mieście A w UM składam wniosek (whatever ;-) o aktualizację wpisu -
    K> czyli informacje o tym gdzie mieszkam
    K> - w mieście B - to samo w sprawie SC
    K> i do tego:
    K> - w mieście X składam 2 pisemka, że prowadzę firmy A i B na zasadach
    K> ogólnych i księgi są w A i B

    K> Czy teraz już dobrze? :-)

    Nie do konca. Ale w tej chwili nie moge Ci odpisac, bo nie mam
    czasu. Wieczorkiem...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 13. Data: 2003-07-24 09:18:59
    Temat: Re[3]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    (...)
    KAZ> pouczeniu), a dla Ciebie jest druk NIP-3 i w nim masz zglaszac zmiany,
    (...)

    Oczywiscie NIP-1, a nie NIP-3. Boguslaw - dzieki za wylapanie
    literowki (cyfrowki?).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 14. Data: 2003-07-24 11:36:32
    Temat: Re: Re[4]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> wrote in message
> [...]
    > wynika to z kontekstu, ale widze, ze wprowadzilo Cie w blad.
    > Przeczytaj naglowki formularzy NIP, a wszystko bedzie jasne.

    Ja to oczywiście wyłapałem - w końcu ileś tych NIPów się już złożyło ;-)))
    (tylko po prostu było mi kiedyś prościej :-)
    Czekam zatem na odpowiedź - bo wydaje mi się, że powinienem zaktualizować
    zarówno swoje dane osobowe (NIP-3) i jako DG (NIP-1/NIP-2). No chyba, że
    prowadząc DG wystarczy po prostu złożyć NIP-1 i to oznacza zarówno
    aktualizację dla potrzeb DG i dla potrzeb prywatnych.

    Pozdrawiam
    KK

    PS. Dzięki, że jeszcze piszecie! Bo temat nie jest dla mnie prosty :-)

  • 15. Data: 2003-07-24 12:53:36
    Temat: Re: Re[3]: Przemeldowanie - a DG - REASUMUJĄC
    Od: "KK" <n...@n...com>

    Ok, trochę sie to rozwlekło, trochę też poczytałem :-)

    1.) Rzeczywiście składam NIP-1 - w US, w którym płacę VAT. I tu nie wiem -
    VAT płacę w mieście gdzie jest siedziba (A) czy w mieście gdzie jestem
    zameldowany (X). Ja stawiam na A zatem NIP-1 powinien być złożony w A.

    2.) Muszę złożyć NIP-2 w US gdzie mam zarejestrowaną spółkę cywilną (miasto
    B) - znowu sprawa VAT.

    3.) Muszę zaktualizować wpisy do ewidencji - i dla DG i dla SC. Tylko gdzie
    to zrobić? W miastach, które wydały mi wpisy czy w moim nowym mieście X.

    4.) A gdybym chciał przenieść siedzibę DG z miasta A do X - to gdzie się
    zgłosić?

    5.) Czy będą konsekwencje tego, że złożyłem NIP-3? Czy mam po prostu złożyć
    NIP-1 i to wszystko czy też pisać jakieś pismo w sprawie tego nieszczęsnego
    NIP-3?

    6.) Czy likwidacja DG i SC to skomplikowana procedura? W spisach z natury
    nic na stanach nie ma.

    Pozdrawiam
    KK

  • 16. Data: 2003-07-27 21:59:32
    Temat: Re[5]: Przemeldowanie - a DG - REASUMUJĄC
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Zanim zlozysz NIP, to wyprostuj sprawe w UMiasta. Jesli tam masz
    siedzibe w A, to nie mozesz zglosic w USkarbowym innego miejsca, skoro
    nie jest ono Twoja siedziba. Dlatego napierw:

    K> 3.) Muszę zaktualizować wpisy do ewidencji - i dla DG i dla SC. Tylko gdzie
    K> to zrobić? W miastach, które wydały mi wpisy czy w moim nowym mieście X.

    Tam, gdzie jest prowadzona Twoja ewidencja. Elementarna logika - nie
    mozna zmienic czegos tam, gdzie tego czegos nie ma. Jesli s.c. chcesz
    wykreslic - to tam gdzie jest wpisana! Przeczytaj uwaznie art. 88a -
    88d prawa dzialalnosci gospodarczej.

    K> 4.) A gdybym chciał przenieść siedzibę DG z miasta A do X - to gdzie się
    K> zgłosić?

    Tak samo.

    K> 1.) Rzeczywiście składam NIP-1 - w US, w którym płacę VAT. I tu nie wiem -
    K> VAT płacę w mieście gdzie jest siedziba (A) czy w mieście gdzie jestem
    K> zameldowany (X). Ja stawiam na A zatem NIP-1 powinien być złożony w A.

    W art. 4 ustawy o NIP masz wszystko napisane. Jesli masz watpliwosci,
    zloz w A, kopie w X, albo tylko w jednym z dwoch - i tak trafi tam
    gdzie powinno, bo urzad albo Ci wskaze wlasciwy urzad, albo sam
    przesle formularz.

    K> 2.) Muszę złożyć NIP-2 w US gdzie mam zarejestrowaną spółkę cywilną (miasto
    K> B) - znowu sprawa VAT.

    Ty jestes pewny, ze jeszcze ta spolke masz? Bo moze w marcu 2001 z
    mocy ustawy zostala wykreslona z EDG? Wtedy trzeba jedynie dac znac w
    USkarbowym.

    K> 5.) Czy będą konsekwencje tego, że złożyłem NIP-3?

    Tak - USkarbowy bedzie mial bajzel w dokumentach. Teoretycznie
    podpadasz tez pod drastyczny art. 233 KK p. 1 czyli 3 lata za falszywe
    zeznania. No ale jest tez punkt 5 tego artykulu - czyli sad moze
    nadzwyczajnie zlagodzic Ci kare, jezeli dobrowolnie sprostowales
    falszywe zeznanie :) A w praktyce zadnych sankcji sie nie stosuje
    (przynajmniej nie slyszalem o takich).

    K> Czy mam po prostu złożyć
    K> NIP-1 i to wszystko czy też pisać jakieś pismo w sprawie tego nieszczęsnego
    K> NIP-3?

    Pismo nie zaszkodzi, a moze pomoc szybciej wyjasnic sprawe.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 17. Data: 2003-07-31 11:50:47
    Temat: Re: Re[5]: Przemeldowanie - a DG - REASUMUJĄC
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > mozna zmienic czegos tam, gdzie tego czegos nie ma. Jesli s.c. chcesz
    > wykreslic - to tam gdzie jest wpisana! Przeczytaj uwaznie art. 88a -

    Wysłałem już do UM A informację, że likwiduję działalność gospodarczą i żeby
    mnie wykreślili - bez aktualizowania wpisu. Szczerze napiszę, że jestem już
    tym zmęczony :-((( i niech się dzieje co chce.

> [...]
    > zloz w A, kopie w X, albo tylko w jednym z dwoch - i tak trafi tam
    > gdzie powinno, bo urzad albo Ci wskaze wlasciwy urzad, albo sam

    Złożyłem w nowym mieście X - NIP-3 likwidacyjny.

    > Ty jestes pewny, ze jeszcze ta spolke masz? Bo moze w marcu 2001 z
    > mocy ustawy zostala wykreslona z EDG? Wtedy trzeba jedynie dac znac w
    > USkarbowym.

    Bez przesady :-))) rejestrowaliśmy się ponownie po tym całym zamieszaniu.

> [...]
    > nadzwyczajnie zlagodzic Ci kare, jezeli dobrowolnie sprostowales
    > falszywe zeznanie :) A w praktyce zadnych sankcji sie nie stosuje

    No to nic z tym nie robię - pożyjemy, zobaczymy ;-)

    dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    KK