  • 11. Data: 2011-12-27 13:24:00
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 2:10:34 PM, you wrote:

    [...]

    > podalem Ci to jako przyklad, to o czym pisze nie podlega pod DG
    > przerobilem temat dokladnie i nie pytam sie o kwalifikacje tego
    > dochodu wiec prosze i nie dyskutowanie nad ta kwestia bo nie to jest
    > istotą ,mojego watku :)

    Prosic sobie możesz - publicznie pytasz na grupie dyskusyjnej, to
    spodziewaj sie dyskusji. A jak nie rozumiesz, co to grupa dyskusyjna,
    to sprawdź, ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki -
    to powinno Ci rozjaśnić problem.

    > A wyliczenie i dane przelewu.

    Znaczy mamy zgadywać, któremu urzędowi skarbowemu podlegasz, żeby
    podać Ci właściwy numer konta?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-12-27 13:44:29
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

> [...]
    > spodziewaj sie dyskusji. A jak nie rozumiesz, co to grupa dyskusyjna,
    > to sprawdź, ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki -

    liczę się z dyskusją, ale temat był juz przerabiany na tej grupie
    przez czołowego
    grupowicza Gorfryda więc dziwi mnie że znów do tego wracamy.

    > Znaczy mamy zgadywać, któremu urzędowi skarbowemu podlegasz, żeby
    > podać Ci właściwy numer konta?

    zacytuje może moje pytanie z wątku:

    Z mojego punktu widzenia wyglada top tak. Założenie ze kwota bez vatu
    to kwota 32,41. Przed wyliczeniem zaliczki zaokraglamy do pełnego
    złotego, czyli bierzemy podstawe
    32 zł. Liczymy 18% podatku = 5,76 zł , należną zaliczke zaokraglamy
    czyli do wplaty jest do urzedu 6 zł. Płatnik puszcza to do 20
    kolejnego miesiaca
    wybierajac z lity formularz PIT-4 lub jak nie ma to PIT i wtedy w
    identyfikacji zobowiazania "podatek od wynagrodzeń-PIT-4".
    I teraz tak, jezeli jedna osoba kupi w danym miesiacu wiecej uslug to
    przed wyliczeniem podatku sumuje przychod czy osobno dla kazdego a
    tylko na przelewie sumuje? Moze kupic 10 miesiaca i pozniej 20 a 10
    nie miec swiadomosci ze kupi tez 20. Jak to wyglada? Jak pusci 2
    przelewy do US to nie bedzie problemu?

  • 13. Data: 2011-12-27 13:51:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 14:44), Przemyslaw Rokicki wrote:
    > liczę się z dyskusją, ale temat był juz przerabiany na tej grupie
    > przez czołowego
    > grupowicza Gorfryda więc dziwi mnie że znów do tego wracamy.

    Jesteś pewien że Czołowy Grupowicz uwzględniał to że o ZUSie ponoć
    decyduje komisja przy Min. Kultury?

    Bo myślę że to jest ten smakowity sucharek na który się dyskutanci
    rzucili dyskutować.

    p. m.

  • 14. Data: 2011-12-27 14:07:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 2:44:29 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wybierajac z lity formularz PIT-4 lub jak nie ma to PIT i wtedy w
    > identyfikacji zobowiazania "podatek od wynagrodzeń-PIT-4".

    Za moich czasów PIT-4 była zbiorczą deklaracją wypełnianą przez
    pracodawców w związku z zatrudnieniem pracowników. I dotyczyła podatku
    dochodowego płaconego przez pracowników - coś się zmienilo?

> [...]
    > tylko na przelewie sumuje? Moze kupic 10 miesiaca i pozniej 20 a 10
    > nie miec swiadomosci ze kupi tez 20. Jak to wyglada? Jak pusci 2

    Moim zdaniem sumujesz przychód z całego miesiąca.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-12-27 15:47:06
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-12-27 14:10, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > podalem Ci to jako przyklad, to o czym pisze nie podlega pod DG
    > przerobilem temat dokladnie

    Wyrażasz się nieprecyzyjnie.
    To czy coś podlega czy nie pod działalność gospodarczą to inna sprawa.

    W tym przypadku, to czy przychód kwalifikuje się jako przychód z
    działalności wykonywanej osobiście (a nie przychód z działalności)
    zależy od tego, czy ta czynność, która wygenerowała przychód wchodzi
    _w_zakres_wykonywanej_działalności_ czy nie wchodzi, w przypadku osoby
    prowadzącej działalność gospodarczą.

    > i nie pytam sie o kwalifikacje tego dochodu wiec prosze
    > i nie dyskutowanie nad ta kwestia bo nie to jest istotą ,mojego
    > watku :) A wyliczenie i dane przelewu.

    Jest istotą, bo od tego zależy właśnie wyliczenie podatku. I kto ten
    podatek wylicza.

    Jeżeli zleceniobiorca prowadzi działalność gospodarczą, w przypadku
    przychodu z wykonywanego osobiście dzieła (zlecenia) nie wchodzącego w
    zakres działalności gospodarczej - rozliczenie podatku (zaliczki,
    deklaracje) spada na _płatnika_ czyli zleceniodawcę.

    I tu uwaga. RoMan ma rację - przychód wynikający z korzystania przez
    autora ze swoich praw autorskich - można zastosować 50% KUP.
    Przeniesienie autorskich praw majątkowych nie jest warunkiem koniecznym.

    Sprzedaż czy udzielenie licencji na użytkowanie 100 osobom to już jest
    prowadzenie działalności gospodarczej, nawet jeżeli taka działalność nie
    została zarejestrowana - liczy się stan faktyczny. (Definicję, a raczej
    definicje działalności gospodarczej znajdziesz w internecie).
    A przy prowadzeniu działalności gospodarczej podatki rozliczasz sam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-12-27 15:48:36
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 14:51, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Jesteś pewien że Czołowy Grupowicz uwzględniał to że o ZUSie ponoć
    > decyduje komisja przy Min. Kultury?
    >
    > Bo myślę że to jest ten smakowity sucharek na który się dyskutanci
    > rzucili dyskutować.

    to jest napisane bezposrednio z ustawie. Czolowy grupowicz
    klasyfikował dochod , do tego sie obecnie odnosilem

  • 17. Data: 2011-12-27 15:58:29
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-12-27 14:44, Przemyslaw Rokicki pisze:

> [...]
    > 32 zł. Liczymy 18% podatku = 5,76 zł , należną zaliczke zaokraglamy
    > czyli do wplaty jest do urzedu 6 zł. Płatnik puszcza to do 20

    Po pierwsze, zainteresuj się kwotą "zlecenie do 200,00 zł" - i kiedy
    można rozliczać takie zlecenia ryczałtowo.

    > wybierajac z lity formularz PIT-4 lub jak nie ma to PIT i wtedy w
    > identyfikacji zobowiazania "podatek od wynagrodzeń-PIT-4".

    A co cię interesuje, jako zleceniobiorcę (udzielającego licencję) jaki
    formularz sobie płatnik (zleceniodawca) wybierze?
    Przy okazji, PITów-4 już nie ma od dłuższego czasu.
    Ty (zleceniobiorca usługi nie wchodzącej w zakres działalności
    gospodarczej zleceniobiorcy) masz wystawić mu rachunek, a on
    (zleceniodawca) ma przysłać tobie (zleceniobiorcy) PIT-11 do końca
    lutego następnego roku.

    > I teraz tak, jezeli jedna osoba kupi w danym miesiacu wiecej uslug to
    > przed wyliczeniem podatku sumuje przychod

    Jeżeli kupi, to ma wydatek, a nie przychód.

    > czy osobno dla kazdego a
    > tylko na przelewie sumuje? Moze kupic 10 miesiaca i pozniej 20 a 10
    > nie miec swiadomosci ze kupi tez 20. Jak to wyglada? Jak pusci 2
    > przelewy do US to nie bedzie problemu?

    A po co 2? Zaliczki na podatek, płatnik płaci co miesiąc do 20-tego
    następnego miesiąca. Potem zbiorczo rozlicza to rocznym PIT-4R do końca
    stycznia następnego roku.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2011-12-27 16:21:22
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    > A co cię interesuje, jako zleceniobiorcę (udzielającego licencję) jaki
    > formularz sobie płatnik (zleceniodawca) wybierze?

    bo chce to zorganizowac jak najmniej uciazliwie dla kupujacego.

    > Przy okazji, PITów-4 już nie ma od dłuższego czasu.

    wiem co nie znaczy ze nie trzeba placic podatku a placac podatek
    trzeba wskazac jakis formularz

> [...]
    > gospodarczej zleceniobiorcy) masz wystawić mu rachunek, a on
    > (zleceniodawca) ma przysłać tobie (zleceniobiorcy) PIT-11 do końca

    nie o to pytalem, To jest oczywiste. Tylko ja ulatwiam kupno
    przekazujacwypelnione deklaracje wiec sczegolowo mnie interesuja te
    sprawy

    > Jeżeli kupi, to ma wydatek, a nie przychód.

    w tym kontekscie chodzilo przychod tego komu pobral zaliczke na
    podatek bo ten przychod zamieszcza w deklaracji PIT 11 i w zbiorczej
    PIT 4r.

    P.

  • 19. Data: 2011-12-27 16:22:54
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    > Po pierwsze, zainteresuj się kwotą "zlecenie do 200,00 zł" - i kiedy
    > można rozliczać takie zlecenia ryczałtowo.

    a widzisz a Ty sie zainteresuj dokladnie ktorych artykulow to dotyczy
    bo nie przychodu z praw majatkowych, przesledzilem do z Panną z US
    Gdyby mozna bylo pobrac zryczaltowany podatek to by byl pikus

    P.

  • 20. Data: 2011-12-27 16:31:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2011 16:48), Przemyslaw Rokicki wrote:

    > to jest napisane bezposrednio z ustawie. Czolowy grupowicz
    > klasyfikował dochod , do tego sie obecnie odnosilem

    Tj - w ustawie bezpośrednio jest napisane że o tym czy coś podlega ZUS
    czy nie, decyduje komisja przy Ministrze Kultury? Mógłbyś wskazać
    stosowny zapis?

    p. m.