  • 51. Data: 2011-12-28 22:47:45
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-28 23:30, Paulinka wrote:
    > Załóż najprostszą DG. Marketingowo wyglądasz teraz jak drwal, który
    > kijem chce rąbać drzewo.

    Ale z tego co pamiętam to on niedawno zamykał DG.

    Głównie z tego powodu, że przychody z MPA w przypadku samodzielnie
    wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.

    Tak więc prowadzenie DG w takiej sytuacji nie ma większego sensu.

    Piotrek

  • 52. Data: 2011-12-28 22:58:51
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Piotrek pisze:

    > Ale z tego co pamiętam to on niedawno zamykał DG.

    Ja jestem świeżynką na grupie.

    > Głównie z tego powodu, że przychody z MPA w przypadku samodzielnie
    > wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.

    A co to za skrót MPA? Nie obraź się, ale wśród małych przedsiębiorców
    się nie obracam, KPiR to dla mnie wyzwanie ;)

    > Tak więc prowadzenie DG w takiej sytuacji nie ma większego sensu.

    J.w.

    --

    Paulinka

  • 53. Data: 2011-12-28 23:00:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-28 23:58, Paulinka wrote:
    > A co to za skrót MPA? [...]

    Majątkowe prawa autorskie.

    Piotrek

  • 54. Data: 2011-12-28 23:06:28
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Piotrek pisze:

    > Majątkowe prawa autorskie.

    OK

    No to się czymś zrewanżuję. Miałam kiedyś taki śmieszny przypadek pana,
    który grał na trąbce hymn dla imprezy, która miała iks lat. Hymn,
    którego sam nie nie wymyślił, ale go odgrywał.
    Przez miesiąc musiałam panu wyjaśniać, że nie należą mu się w związku z
    tym prawa autorskie w jego umowie o dzieło.

    --

    Paulinka

  • 55. Data: 2011-12-28 23:58:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 00:06), Paulinka wrote:

> [...]
    > Przez miesiąc musiałam panu wyjaśniać, że nie należą mu się w związku z
    > tym prawa autorskie w jego umowie o dzieło.

    A wyjaśnij jeszcze i mi, dlaczego nie należą mu się prawa autorskie?

    p. m.

  • 56. Data: 2011-12-28 23:59:03
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Paulinka pisze:

> [...]
    > Przez miesiąc musiałam panu wyjaśniać, że nie należą mu się w związku z
    > tym prawa autorskie w jego umowie o dzieło.

    A i tak mnie najbardziej rozbroił ś.p. Get-Stankiewicz- wrocławski
    grafik i rzeźbiarz, który każdym swoim podpisem powodował, że go
    uwielbiałam, chociaż US niekoniecznie ;)
    --

    Paulinka

  • 57. Data: 2011-12-29 00:01:40
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    mvoicem pisze:

    > A wyjaśnij jeszcze i mi, dlaczego nie należą mu się prawa autorskie?

    Wg US to nie jego autorskie dzieło, nawet jeśli interpretuje je wg
    własnego uznania.
    --

    Paulinka

  • 58. Data: 2011-12-29 00:50:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 01:01), Paulinka wrote:

    > Wg US to nie jego autorskie dzieło, nawet jeśli interpretuje je wg
    > własnego uznania.

    A, czyli masz na myśli że nie przysługuje mu 50% KUP z racji przekazania
    praw autorskich ...

    ... swoją drogą dlaczego? Czy US jakoś to rozwijał? Przecież nie musi
    być 100% autorstwa dzieła (pomijając to - czy to w ogóle jest dzieło)
    żeby było przekazanie praw autorskich (majątkowych).

    p. m.

  • 59. Data: 2011-12-29 09:48:37
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:
    > przychody z MPA w przypadku samodzielnie
    > wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.

    No właśnie, a mnie cały czas zastanawia jedna rzecz: nie są, tzn.
    zostały wymienione jako osobna kategoria w ustawie i w związku z tym
    podatnik *musi* je rozliczyć w ten sposób (a w ramach DG nie wolno), czy
    też tylko *może* :)
    Taki przykład: załóżmy, że prowadzę DG, mam związane z tym koszty,
    zatrudniam programistów, którzy piszą programy, do których licencje w
    ramach tej DG sprzedaję. Jak na razie wszystko ok, bo nie ja jestem
    autorem. Ale co w przypadku gdy:
    1. zachce mi się całkowicie samodzielnie napisać jakiś programik i
    sprzedawać licencje? Jak to sprzedać i rozliczyć, jeśli przyjdzie klient
    i na jednej fakturze będzie chciał program napisany przez programistę i
    ten "mój"?
    2. niektóre fragmenty programu sprzedawanego w ramach dg będą mojego
    autorstwa.

    Co w obu przypadkach z vatem i z kosztami DG? "Mój" program w końcu
    powstanie na sprzęcie firmowym :)
    Jak w drugim przypadku wyliczyć % "mojego" przychodu?
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 60. Data: 2011-12-29 10:14:54
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 28 Gru, 23:47, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    > wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.
    >
    > Tak więc prowadzenie DG w takiej sytuacji nie ma większego sensu.

    dokladnie, bo nie ma przychodu z DG za to jest duze zobowiazanie. No i
    mozna sie wsadzic na mine jak wywala mi przychod z DG .

    Ale co tam, przypierdolic sie musi kilka osob nieznajacych tematu, co
    z tego ze wygaduja bzdury ..