  • 11. Data: 2006-09-26 19:07:39
    Temat: Re: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tgh1z9eh5o25xk@tmrealit.mshome.net...

    > A miałeś już kontrolę w tym zakresie ;) ?

    Pewnie! W zakresie podatku VAT. Bezbólową. Z dochodowego jezcze w
    życiu nie miałem.

    marekz

  • 12. Data: 2006-09-26 19:24:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-09-2006 o 21:07:39 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Pewnie! W zakresie podatku VAT. Bezbólow?. Z dochodowego jezcze w
    > ?yciu nie mia?em.
    >
    > marekz

    A czemu się psuły te dyski że tak spytam z ciekawości ? :)

  • 13. Data: 2006-09-26 19:37:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > A czemu się psuły te dyski że tak spytam z ciekawości ? :)

    Bo je znajomi chciali wziac (osoby fizyczne), a ja do kasy
    fiskalnej sie nie spiesze (limit). Wiem ze mozna inaczej, wystawic
    fv na wirtualna firme, albo na rzeczywista bez wiedzy tej firmy.
    Ale nie chcialem tak. Poszedlem na calosc. ;-)))
    marekz

  • 14. Data: 2006-09-26 19:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, Herbi wrote:

    > Wyczytałem też, że Naczelnika US trzeba poinformować po dokonaniu spisu z
    > natury - w jaki sposób się to robi? Na zwykłej kartce i dołącza się ten
    > spis z natury?

    Hola, hop, stop!
    Naczelnika to się powiadamia na co najmniej 7 dni *PRZED* sporządzeniem
    spisu z natury :> - zastrzegam że na KPiR mogę pokazać palcem przepis
    w rozporządzeniu, a na ryczałcie to się znam jak kot na kwaśnym mleku,
    ale zdziwiłbym się jakby trzeba było powiadamiać a nie trzeba było
    tego robić PRZED.
    Ja rozumiem że kończysz DG, ale to też dobry czas żeby nadrobić
    zaległości i zajrzeć do ustawy i rozporządzeń ;)

    > Czy z tego spisu z natury (chyba będzie tam ta wiertarka) - trzeba
    > odprowadzić jakiś podatek (przypominam że jestem ryczałtowcem)?

    IMO pomijając VAT, to jak owo ST zostanie na stanie (w ewidencji) to
    przez 6 lat jego ew. sprzedaż będzie się liczyła jako przychód z DG.
    O to czy jest oczywiste czy przy nieprowadzeniu DG można sobie wybrać
    (przez powiadomienie naczelnika na początku roku) jaką formę opodatkowania
    się wybiera już kiedyś pytałem :>, IMO i tak ryczałt wychodzi taniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-09-27 04:42:52
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 wrz o godzinie 14:47, na pl.soc.prawo.podatki, Magdi napisał(a):

    > no tylko UWAGA, że obecnie sprzedaż taka musi przejść przez kasę fiskalną
    > jeśli jest dla osób fiz. nie prowadzących dg. A nie wiem, czy Herbi ma kasę.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060926/p
    rawo/prawo_a_1.html

    Na prawdę dla sprzedaży jednej rzeczy potrzeba by było kasę fiskalną?
    Nie było w ogóle u mnie sprzedaży dla osób fizycznych w ciągu roku.

    --
    Herbi
    27-09-2006 06:42:50

  • 16. Data: 2006-09-27 04:55:27
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 wrz o godzinie 21:59, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Hola, hop, stop!
    > Naczelnika to się powiadamia na co najmniej 7 dni *PRZED* sporządzeniem
    > spisu z natury :>

    Tutaj znalazłem takie objaśnienie:
    http://www.pit.pl/pages/i/521.php
    Nie ma tam wzmianki iż informuje się "przed".
    Z kolei tutaj: http://mojafirma.interia.pl/abc/zawieszenie?aid=2043
    3&s=2
    twierdzą iż w przypadku ryczałtu należy sporządzić remanent likwidacyjny,
    ale że tylko w przypadku KPiR należy o takowym poinformować naczelnika US.

    Ale w sumie, przecież złożenie takiej informacji nic nie kosztuje - lepiej
    to złożyć - tylko czy to ma być w formie:

    imie i nazwisko, NIP miejscowość, data

    do Naczelnika ........

    informuje że ze względu na likwidację DG, w dn. xx-xx-2006r. zostanie
    przeprowadzony spis z natury (remanent likwidacyjny??).

    podpis

    Czy coś w tym stylu będzie "dobre"?
    Czy nagłówek tego "spisu z natury" ma być spis z natury czy tez remanent
    likwidacyjny?
    Wiem że coś takiego trzeba sporządzić w 3 egzemplarzach. 1 dla podatku
    dochodowego, drugi dla podatku VAT, a trzeci ... nie wiem do czego ;)

    > IMO pomijając VAT, to jak owo ST zostanie na stanie (w ewidencji) to
    > przez 6 lat jego ew. sprzedaż będzie się liczyła jako przychód z DG.

    Jeżeli uda mi się sprzedać ta wiertareczkę (np. na allegro) to w spisie z
    natury .... nie będzie nic - bo nie kupowałem i nie odliczałem innych
    urządzeń.
    Wtedy wpisuje się w "spis z natury" - spis zakończono na pozycji "0" -
    wartość spisu z natury: zero złotych?

    Dzięki za kontynuację wątku.

    --
    Herbi
    27-09-2006 06:54:47

  • 17. Data: 2006-09-27 08:12:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 06:55:27 Herbi <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > twierdzą iż w przypadku ryczałtu należy sporządzić remanent likwidacyjny,
    > ale że tylko w przypadku KPiR należy o takowym poinformować naczelnika

    Tekstem źródłowym jest ustawa i rozorządzenie do niej - tam poszukaj.

  • 18. Data: 2006-09-27 14:14:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > w rozporządzeniu, a na ryczałcie to się znam jak kot na kwaśnym mleku,
    > ale zdziwiłbym się jakby trzeba było powiadamiać a nie trzeba było

    No to czas na ździwienie. Szukałem długo w ustawach i rozporządzeniach
    do ryczałtu i nie znalazłem. Może to długo to było za krótko...... ale
    chyba nie.

  • 19. Data: 2006-09-27 23:09:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, Herbi wrote:

> [...]
    > ale że tylko w przypadku KPiR należy o takowym poinformować naczelnika US.

    Pas.

    > Ale w sumie, przecież złożenie takiej informacji nic nie kosztuje - lepiej
    > to złożyć - tylko czy to ma być w formie:

    :)
    IMHO - nie ma się czego przyczepić.

    > Czy nagłówek tego "spisu z natury" ma być spis z natury czy tez remanent
    > likwidacyjny?

    Hm... ja bym się nie czepiał ;), co US na to nie wiem.

    > Wiem że coś takiego trzeba sporządzić w 3 egzemplarzach. 1 dla podatku
    > dochodowego, drugi dla podatku VAT, a trzeci ... nie wiem do czego ;)

    Ściślej rzecz biorąc, dla dochodówki i VAT powinny być *osobne*
    protokoły - bo przecież nie wszystko musi podlegać pod VAT i nie
    wszystko musi liczyć się do "dochodówki".

    > Jeżeli uda mi się sprzedać ta wiertareczkę (np. na allegro) to w spisie z
    > natury .... nie będzie nic - bo nie kupowałem i nie odliczałem innych
    > urządzeń.

    wKF: "wiertareczka" AFAIR była środkiem trwałym, tak?
    No to ST na mój gust *nie wchodzi* do spisu, również na ryczałcie!
    Pozostaje w ewidencji. Oczywiście jak zostanie sprzedana to ta
    pozycja ewidencji "kończy żywot" (acz zostaje w dokumentach).

    > Wtedy wpisuje się w "spis z natury" - spis zakończono na pozycji "0" -
    > wartość spisu z natury: zero złotych?

    Powiem standardowo: "ja tak robię". Po prawdzie nie na zakończenie DG,
    jeszcze tak daleko nie doszedłem :), ale roczny.
    Przepis każe że ma być podana ilość pozycji to IMHO nie ma zmiłuj się.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-09-27 23:59:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, jureq wrote: