  • Data: 2016-04-22 20:01:54
    Temat: Re: Róznice kursowe
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Ja kiedyś jak z banku nie dostawałem zadnej informacji,
    > to liczyłem różnice nie znając kursu w ogóle :-)
    > tylko na zasadzie, że księgowałem przychód np 5000zł
    > a wpłynęło 4800zł - nigdy nie wiedziałem ile z kwoty faktury

    Rozumiem, tylko u mnie nie ma "przelewu" :) Tzn jest, ale dopiero
    po przewalutowaniu i przelew obejmuje część wartości zlecenia lub
    kilka zleceń w jednym przelewie PLN ;/ Więc się nic nie da z tego
    wywnioskować.

    To cały czas ta sytuacja z freelancerem. Problem polega na tym, że:

    1. Zrobiłem projekt dla Australijskiej firmy na X AUD.
    W międzyczasie odpaliłem jakieś płatne egzaminy i inne rzeczy
    (co skonsumowało część tych AUD ;/) i zleciłem przelew środków
    uzyskanych (tych AUD) na konto bankowe.

    No i pech chciał, że nie wszystkich pozostałych AUD (nie całej sumy
    "kontraktu")

    Mam więc kurs wymiany z AUD na PLN ale tylko części (> 85%).
    Na otrzymanie pierwszej wypłaty czekałem prawie 20 dni.
    Nie mogłem zlecić kolejnego przelewu

    2. W międzyczasie wygrałem zlecenia w INR i w EURO. Przy drugim
    serwis automatycznie wziął sobie prowizję 10% przeliczając sobie INRy.

    3. Następnie zrobiłem dla brytyjskiej firmy, serwis zabrał prowizję
    automatycznie z Euro zgromadzonego na wewnętrznym koncie (przeliczyli sobie
    na 10% wartości zlecenia w GBP) - ubyło 30% Euro.

    Dopiero jak ten przelew pierwszy wyszedł mogłem zrobić drugi i zrobiło mi
    przewalutowanie wszystkiego na PLN. GBP są ok bo całe na PLN, Euro przeliczyło tylko
    to co zostało na wewnętrznym koncie. + przeliczone zagubione 3 AUD z 1 zlecenia

    Więc mam zagwostkę czy użyć do różnic kursowych potwierdzenia transakcji Freelancera,
    ale niestety nie są na pełne kwoty, kursy są podane. Najlepiej bym tego nie księgował
    (bo tylko zwiększa to mój koszy), tylko boje się, że się ktoś przyczepi, ze nie ma
    różnić.

    W sumie zrobiłem dokumenty "różnice kursowe" (ala dowód wewnętrzny) i podpięte są do
    faktur. Głupio by było nie zaksięgować trzech, a czwarte (ostatnie) tak (a są kolejno
    numerowane).

    Tak wiem namieszałem ostro ;/

    Pozdrawiam.