  • 1. Data: 2004-12-30 02:14:54
    Temat: Ryczałt a usługi informatyczne
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Trochę googlałem po archiwum, ale jednak muszę odgrzać ten temat :)

    W roku chyba 2001 albo 2002 (nie pamiętam) rozliczałem się ryczałtem -
    produkowałem urządzenia elektroniczne (PKD 30.02.Z). Niedawno przy okazji
    'uzupełniania' PKD odnalazłem na zaświadczeniu z EDG różne przedmioty
    działalności wpisane kiedyś na wszelki wypadek, m.in. 'tworzenie i sprzedaż
    oprogramowania komputerowego'.

    Od początku działalności (teraz jestem na KPiR) nigdy nie tworzyłem i nie
    sprzedawałem oprogramowania komputerowego. Czy pomimo wpisu w EDG mogłem
    rozliczać się ryczałtem?

    Innymi słowy - czy wpis do EDG oznacza dla US świadczenie usług 'w zakresie
    oprogramowania', czy też dopiero wystawiona faktura oznacza świadczenie
    takich usług?

    I dalej - czy uzupełniając PKD mogę zostawić tę pozycję (72.22) i mimo
    to kiedyś w przyszłości będę mógł przejść na ryczałt (o ile faktycznie
    tych usług świadczyć nie będę)?

    P.

  • 2. Data: 2004-12-30 02:26:53
    Temat: Re: Ryczałt a usługi informatyczne
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:
    > I dalej - czy uzupełniając PKD mogę zostawić tę pozycję (72.22) i mimo
    > to kiedyś w przyszłości będę mógł przejść na ryczałt (o ile faktycznie
    > tych usług świadczyć nie będę)?

    Dobra, na to pytanie sobie odpowiedziałem :) - Dz.U. 2003, Nr 202, poz. 1958

    Pierwsze pytanie pozostaje aktualne.

    P.

  • 3. Data: 2004-12-30 12:36:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Paszczak wrote:

    >+ Trochę googlałem po archiwum, ale jednak muszę odgrzać ten temat :)

    ...znaczy: wiesz ale chcesz jeszcze ? ;)

> [...]
    >+ sprzedawałem oprogramowania komputerowego. Czy pomimo wpisu w EDG mogłem

    Weź garść ustawę o ryczałcie.
    A raczej załącznik do niej.
    I czytaj:
    ++++
    WYKAZ USŁUG, KTÓRYCH ŚWIADCZENIE WYŁĄCZA PODATNIKA Z OPODATKOWANIA RYCZAŁTEM
    ^^^^^^^^^^^
    ----

    Nie ma AFAIK innych warunków :)
    Czyli *dopiero* kiedy się "świadczy" wylatuje się na KPiR zgodnie
    z art. 22 ustawy "ryczałtowej"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-30 13:54:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Nie ma AFAIK innych warunków :)
    > Czyli *dopiero* kiedy się "świadczy" wylatuje się na KPiR zgodnie
    > z art. 22 ustawy "ryczałtowej"...

    Tak też myślałem - tylko zastanowiło mnie, gdy ktoś napisał na tej grupie,
    że musiał uważnie wybierać 'rodzaj działalności' we wpisie EDG, żeby nie
    stracić prawa do ryczałtu.

    No ale na newsach ludzie różne rzeczy piszą :)

    P.