  • 11. Data: 2005-10-27 06:05:06
    Temat: Re: ŚT - ulepszenie - KUP - likwidacja
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    gfox napisał(a):

    > Jesli dokupiono "czesci peryferyjne lub skladowe" za kwote >= 3500 zl to
    > wtedy jest to ulepszenie
    > a jesli za kwote 3499 to juz nie :).

    a powinno być:

    "Jeśli dokupiono "części peryferyjne za kwotę > 3500 zł to wtedy jest to
    ulepszenie..."

    3500 to też jeszcze nie ulepszenie

    AlterNative
    http://grid.livenet.pl/news.php

  • 12. Data: 2005-10-27 07:20:42
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik alterNative napisał:

    > US ostatnio nawet nie pozwala myć firmowych samochodów.... ;)

    Możesz to jakoś rozwinąć? Jakich argumentów używają?

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1

  • 13. Data: 2005-10-27 07:45:46
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Tomasz Staszewski napisał(a):

    > Możesz to jakoś rozwinąć? Jakich argumentów używają?

    Była w naszej firmie kontrola i wywalili fakturę za mycie samochodu z
    kosztów, i na dodatek z tego powodu uznali, że księgi prowadzone sa
    nierzetelne.

    Co do argumentów, czekamy na protokół...

  • 14. Data: 2005-10-27 07:51:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    > Była w naszej firmie kontrola i wywalili fakturę za mycie samochodu z
    > kosztów, i na dodatek z tego powodu uznali, że księgi prowadzone sa
    > nierzetelne.
    >
    > Co do argumentów, czekamy na protokół...

    To napisz jeszcze, który to urząd taki mądry.
    A co do meritum, to ciekaw jestem jak zareagowaliby kontrahenci jakby
    przyjechać do nich samochodem zachlapanym po dach błotem na rozmowy
    handlowe. Może z tego być ciekawa sprawa w sądzie.

  • 15. Data: 2005-10-27 08:13:48
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

> [...]

    > przyjechać do nich samochodem zachlapanym po dach błotem na rozmowy
    > handlowe. Może z tego być ciekawa sprawa w sądzie.

    US Chełm, a meritum juz było wykładane na grupie, więc nie będę kolejny
    raz komentował głupoty urzędasów... :)

  • 16. Data: 2005-10-28 10:47:55
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Rozumiem, że myc mozna a nawet trzeba, ale nie traktować tego jako KUP :))))
    Pozdr. Graszka.

  • 17. Data: 2005-10-28 10:58:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > A co do meritum, to ciekaw jestem jak zareagowaliby kontrahenci jakby
    > przyjechać do nich samochodem zachlapanym po dach błotem

    Ja jestem ciekaw jak zareagowałaby policja... Mandatem ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-10-28 11:13:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, Greg wrote:

    > KUP, jeśli SUMA ICH WARTOŚCI nie przekracza 3500 PLN. Rozumiem, że nie
    > decyduje tu wartość każdej części z osobna ale suma?

    Tu jest pewien problem o który było parę dyskusji jakiś czas temu.
    W ustawie zapisano w odniesieniu do części i peryferii (ale TYLKO
    w odniesieniu do częsci i peryferii !) - "których jednostkowa cena
    nabycia przekracza 3.500 zł"
    JEDNOSTKOWA.
    I zapisano tak że najwyraźniej *tylko* te liczy się do "sumy
    wydatków" - natomiast niezależnie jest limit "sumy wydatków"
    również wynoszący 3500 zł.
    Przeczytaj sobie art. 22g.17 i spróbuj coś wydedukować :>
    Próbowałem raz czasu w roli 'advocatus diaboli' bronić tezy
    że liczy się suma "wydatków na częsci" - IMO się nie da.

    Wychodzi na to że dajmy na to kupując monitor za 2500 zł
    oraz kartę grafiki za 2000 zł nie trzeba ich uznawać za
    "ulepszenie" PCta metodą sumowania.
    Ale jeśli wydatki np. na montaż jakichś dodatkowych elementów
    tokarki (dajmy na to) oraz wykonany później montaż czegoś innego
    (również nie będący wymianą/remontem) wynoszą dwa razy po
    2000 zł - to trzeba je posumować i uznać za ulepszenie (tu
    uwaga - również jeśli zostały wykonane przez własnych pracowników !).

    Oczywiście przyjęcie zasady na "sumę mniejszą niż 3500 zł
    w danym roku" jest bezpieczniejsze.
    Niemniej... tam zapisano "jednostkowa cena nabycia"...

    > Czy to znaczy, że w następnym roku mogę wrzucić bezpośrednio
    > w KUP kolejne 3400 PLN?

    IMO tak.

    > Czy teoretycznie możliwa jest sytuacja, że do ŚT
    > wartego 1000 PLN co roku przez 10 lat dokupuję części warte 3400
    > PLN (w każdym roku) a ŚT nie jest ulepszany ani razu?

    Zauważ że *praktycznie* nie ma różnicy niż jakbyś poddał
    go optymalnej amortyzacji: początkowa wartość początkowa :)
    poszłaby w KUP w ciągu 1,5 roku zaś wszystkie kolejne ulepszenia
    coraz szybciej ! - bo jak ci WP by wzrastała to i rata
    amortyzacji by rosła (po każdym ulepszeniu).
    W efekcie postanowienie ustawodawcy aby się nie wygłupiać
    i wydatki do 3,5 kzł uznawać za KUP jest IMO właściwe.

    Pamiętamy rzecz jasna że wszystkie nabycia *rzeczowych*
    składników majątku (czyli owych peryferii na przykład)
    ponad 1500 zł są wpisane do EW !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-10-28 11:18:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, Greg wrote:

    > Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    >
    > Mam jeszcze jedno pytanie. Co robić z takimi zakupami, jak np. książki
    > (wartości 30-100 PLN)?
    > Wpisywać to do EŚT i amortyzować jednorazowo czy prosto do KUP z pominięciem
    > EŚT?
    >
    > Gdzie znajduje się granica, po przekroczeniu której można stwierdzić że coś
    > jest ŚT?

    To działa na odwrót: wszystkie rzeczy co mają "przewidywany czas
    używania" większy niż rok są ST.
    Ale ustawodawca pozwolił (słowami "podatnicy mogą") aby ST o wartości
    <=3500 zł uznać "po prostu za KUP" - i nie chodzi o amortyzację
    jednorazową, tylko właśnie "wpisanie w koszty i już".
    To *SĄ* nadal ST - ale wolno je "traktować tak jakby ST nie były".
    +++
    Art. 22d.
    1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których
    wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie
    przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie
    stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu
    oddania ich do używania.
    ---

    > Bo dlaczego np. zakup długopisa wpisywać w KUP a nie traktować jako ŚT?

    Nikt ci nie broni !
    Ale MUSISZ go wpisać do EST tylko wtedy jak będzie wart >3500 zł.
    A w zakresie 1500..3500 zł *jeśli* nie wpisze się go do EST to trzeba
    wpisać do EW. Oczywiście wartość nabycia również stanowi KUP
    (nie w postaci amortyzacji a "wprost").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-10-28 13:16:11
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-10-2005 13:18, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > A w zakresie 1500..3500 zł *jeśli* nie wpisze się go do EST to trzeba
    > wpisać do EW. Oczywiście wartość nabycia również stanowi KUP

    dlaczego? podatnicy MOGA nie dokonywac odpisow amortyzacyjnych, ktorych
    wartosc nie przekracza 3,5 tys
    moga, ale nie musza
    jest gdzies powiedziane, ze uznajac dlugospis sa ST o przewidywanym
    okresie uzytkowania 5 lat, nie moge go amortyzowac przez ten okres przy
    stawce 20 %
    ale nie wydaje mi sie, by ktos gdzies zabronil mi takiej operacji -
    pomijajc jej absurdalnosc