  • 21. Data: 2005-10-28 14:21:19
    Temat: Re: ŚT - ulepszenie - KUP - likwidacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2005, gonia wrote:

> [...]
    [...]
    > dlaczego? podatnicy MOGA nie dokonywac odpisow amortyzacyjnych, ktorych
    > wartosc nie przekracza 3,5 tys
    > moga, ale nie musza

    Gonia, weź ty powyższy tekst (tam jest cytat z CAŁOŚCI mojej wypowiedzi)
    i powiedz mi czy ty się przypadkiem nie czepiasz ?
    Tak niechcący i przez nieuwagę ? :]
    Bo mi się wydaje że DOKŁADNIE to zapisałem.

    Jak rozumiesz tekst: "nie musisz" ?

    > jest gdzies powiedziane, ze uznajac dlugospis sa ST o przewidywanym okresie
    > uzytkowania 5 lat, nie moge go amortyzowac przez ten okres przy stawce 20 %
    > ale nie wydaje mi sie, by ktos gdzies zabronil mi takiej operacji

    ...to sprawdź powyższy cytat.
    Bo jak na mój rozum DOKŁADNIE tak zapisałem... !

    > - pomijajc jej absurdalnosc

    ...ależ oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2005-10-28 21:08:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > Gonia, weź ty powyższy tekst (tam jest cytat z CAŁOŚCI mojej wypowiedzi)
    > i powiedz mi czy ty się przypadkiem nie czepiasz ?
    > Tak niechcący i przez nieuwagę ? :]
    > Bo mi się wydaje że DOKŁADNIE to zapisałem.

    no nie czepiam, naprawde;-))) chcociaz mnie kusi;-)
    napisales,ze do ewidencji ST wpisujesz tylko wtedy, gdy wartosc bedzie
    wyzsza niz 3,5 - w zwiazku z tym, bardzo szybko przeskoczylam to "nikt
    ci nie broni" i uczepilam sie tego wpisu;-)
    prosze o wybaczenie, ze nie usciclilam, ze tylko tego sie czepilam:P
    mnie sie wydawac,ale moge byc w bledzie - ze jak cos uznaje za ST, to
    wpisuje do ewidencji, w ktorej wykazuje te wszystkie numerki i pozycje o
    ktorych gdzies , kiedys pisales;-) a Ty pozwalsz amortyzowac z
    pominieciem ST ;o!

    > Jak rozumiesz tekst: "nie musisz" ?

    jeszcze raz prosze unizenie o wybaczenie;-))

    > ...to sprawdź powyższy cytat.
    > Bo jak na mój rozum DOKŁADNIE tak zapisałem... !

    sprawdzilam, dalej sie kajam
    i dalej nie podoba mi sie ten brak wpisu do ST

    bp pow.3,5 nie liczac przypadkow, to juz obowiazek jest odpisow
    amortyzacyjnych, nie tylko wpisow

  • 23. Data: 2005-11-02 12:39:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ^^^^^^
    [...]
    > no nie czepiam, naprawde;-))) chcociaz mnie kusi;-)

    Oj, prawda ;)

    > napisales,ze do ewidencji ST wpisujesz
    > tylko wtedy,
    ^^^^^^^^^^^
    > gdy wartosc bedzie wyzsza niz 3,5

    Gonia, kiedy sobie ostatnio aplikowałaœ powtórkę z logiki oraz
    algebry zbiorów ? ;)
    Jak doszłaœ do tego że "musisz wpisać >3500 zł" da się przełożyć
    na "tylko >3500 zł wpisujesz" ??
    Czy ja się gdzieœ odniosłem w cytowanym tekœcie do tego czego
    NIE MUSISZ robić ? (wrr....)
    Czy może chcesz powiedzieć że <3500 zł podatnik jakoby nie
    miał wyboru ??

    > w zwiazku z tym, bardzo szybko przeskoczylam to "nikt ci nie broni"
    > i uczepilam sie tego wpisu;-)

    A nie nie, wpisu się czep :)
    W końcu jak się nie będziesz czepiać to ja się nie bedę mógł czepiać
    czepiania się wpisów, nie ?? ;)

    > mnie sie wydawac,ale moge byc w bledzie - ze jak cos uznaje za ST, to wpisuje
    > do ewidencji,

    EST (ew. ESToWNiP żeby była jasnoœć o której ewidencji mowa)

    > w ktorej wykazuje te wszystkie numerki i pozycje o ktorych
    > gdzies , kiedys pisales;-)

    Owszem.

    > a Ty pozwalsz amortyzowac z pominieciem ST ;o!

    Kiedy i gdzie ???

    > jeszcze raz prosze unizenie o wybaczenie;-))

    > sprawdzilam, dalej sie kajam

    Ależ nie składałem wniosku o kajanie się...
    Zauważ że nie w poprzednim a *tym* poœcie piszesz nadal jakobym
    pisał że "tylko wtedy".
    A to jest CO INNEGO niż "wtedy musisz" - po prostu do 3500 zł
    podatnik ma WYBÓR, powyżej MUSI (tj. jeœli coœ spełnia kryteria ST
    to MUSI zostać wpisane do EST i tyle - a to oznacza również zakaz
    wpisania "po prostu w KUP") i tylko to napisałem.

    > i dalej nie podoba mi sie ten brak wpisu do ST

    Czekaj.
    Chyba trzeba będzie powoli i wyraŸnie sporzšdzić listę
    przypadków... bo trochę zaokršglasz moje wypowiedzi
    i jeszcze chwila a zacznie wierzyć co czytam ;)

    > bp pow.3,5 nie liczac przypadkow, to juz obowiazek jest odpisow
    > amortyzacyjnych, nie tylko wpisow

    Ależ nigdy nie twierdziłem inaczej (jeœli tak to poproszę
    DOKŁADNY cytat). Oczywiœcie odpisy mogš wynosić zero ale to inna
    sprawa.
    Obowišzek wpisu przekłada się na zakaz zaliczenia po prostu
    w koszty uzyskania (bo jest przepis).
    Zauważ że piszšc "MUSZĽ...>3500 zł" nijak nie czułem się zobowišzany
    do dopisywania co MOGĽ poniżej 3500 zł... a mogš sporo !
    A o to poszło w twoim komentarzu (IMO, jak się mylę to wyłóż o co
    poszło bo nie widzę !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2005-11-03 10:20:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 02-11-2005 13:39, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ^^^^^^

    > Gonia, kiedy sobie ostatnio aplikowała? powtórkę z logiki oraz
    > algebry zbiorów ? ;)

    probowalam po raz kolejny dzisiaj, ale nie jestem pewna, czy znowu nie
    okaze sie ze nie jestem wielbladem, wiec wszeliie aplikacje sa bez sensu
    (wszelkiego zreszta)

    > Jak doszła? do tego że "musisz wpisać >3500 zł" da się przełożyć
    > na "tylko >3500 zł wpisujesz" ??
    > Czy ja się gdzie? odniosłem w cytowanym tek?cie do tego czego
    > NIE MUSISZ robić ? (wrr....)
    > Czy może chcesz powiedzieć że <3500 zł podatnik jakoby nie
    > miał wyboru ??

    no nie.....
    pamietam, mialam czytaz ze zrozumieniem
    ale okazuje sie, ze niekoniecznie moje zrozumienie ma wchodzic w gre

    ja to rozumiem, ze nikt mi nie broni amortyzowac olowka, ale musze go
    wpisac do EST TYLKO WTEDY JAK BEDZIE WART >3500

    a jak bedzie nizsza? i bede amortyzowac? to nie musze wpisywac?

    > Kiedy i gdzie ???

    no wlasnie wyzej
    piszesz, ze nikt mi nie broni amortyzowac, ale wpisac musze tylko wtedy
    jak bedzie wart > 3500

    > Ależ nie składałem wniosku o kajanie się...
    > Zauważ że nie w poprzednim a *tym* po?cie piszesz nadal jakobym
    > pisał że "tylko wtedy".

    ale Ty tak napisales!

    jeszcze raz na spokojnie

> [...]
    > A w zakresie 1500..3500 zł *jeśli* nie wpisze się go do EST to trzeba
    > wpisać do EW. Oczywiście wartość nabycia również stanowi KUP

    tam nie jest napisane TYLKO WTEDY ?

> [...]
    > do dopisywania co MOGĽ poniżej 3500 zł... a mogš sporo !
    > A o to poszło w twoim komentarzu (IMO, jak się mylę to wyłóż o co

    a.....widzisz, skoro ja tak zrozumialam, to moze jeszcze z 1 osoba tez
    tak zrozumiec
    moim zdaniem, powinno to byc: nie bronisz, ale skoro amortyzujesz, to
    pamietaj o wpisie do EST
    natomiast musisz wpisac do EST tylko wtedy jak bedzie wiecej jak 3500
    oznacza, ze jak mniej to nie musisz- idac Twoim tokiem mozna
    stwierdzic, ze mozesz ale nie musisz - a to chyba niezupelnie tak, skoro
    jednak decydujesz sie na amortyzacje

  • 25. Data: 2005-11-04 22:45:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2005, gonia wrote:

> [...]
    [...]
    > no nie.....
    > pamietam, mialam czytaz ze zrozumieniem
    > ale okazuje sie, ze niekoniecznie moje zrozumienie ma wchodzic w gre

    Ok, ok.

    > ja to rozumiem, ze nikt mi nie broni amortyzowac olowka, ale musze go wpisac
    > do EST TYLKO WTEDY JAK BEDZIE WART >3500

    Problem w tym że powyżej mamy zdanie złożone i wywiodłas relację
    której IMHO w oryginalnym zestawie pytanie Gregora - moja
    odpowiedz nie było !

    To chyba jest cały haczyk w dyskusji... owo "ale".

    > a jak bedzie nizsza?

    Do tego se zwyczajnie nie odnosilem. Ani slowa na ten temat
    nie było w rzeczonym mailu.
    Odwrotnosć do "musisz wpisać" - czyli "nie musisz wpisać" :)

    > i bede amortyzowac? to nie musze wpisywac?

    Zadałas mi OSOBNE pytanie - na które OSOBNO odpowiedziałem.

    > ale Ty tak napisales!

    Sam wpadłem w pułapkę: w cytacie wyżej miało być >>jakobym pisał
    że "tylko wtedy wolno"<< :[
    Krótko mówiac: powinienem zostać ukarany "standardowa kara
    przewidziana dla twórców ustawy o VAT". Za niejasne wyrażanie
    się :>

    > jeszcze raz na spokojnie

    Taaa jest :) - nie zawadzi.

    > tam nie jest napisane TYLKO WTEDY ?

    "musisz tylko wtedy"
    Negujemy:
    "w przeciwnym przypadku nie musisz" !

    Zdanie które nie padło a do którego *prawdopodobnie* pijesz to IMO:
    "tylko wtedy wpisujesz"
    negujemy:
    "w przeciwnym przypadku nie wpisujesz".

    Rozumiem co zapisałem niezjadliwie... i thx za upór :)

    > a.....widzisz, skoro ja tak zrozumialam, to moze jeszcze z 1 osoba tez tak
    > zrozumiec

    No to mamy jasnosc.
    Jesli powiadasz że moja odpowiedz była na srednim poziomie ustawy
    o VAT (czyli pewien element mógł stanowić niechcacy pułapkę) to
    przystaję na takie stanowisko :)

    > moim zdaniem, powinno to byc: nie bronisz, ale skoro amortyzujesz, to
    > pamietaj o wpisie do EST

    OK

    > natomiast musisz wpisac do EST tylko wtedy jak bedzie wiecej jak 3500
    > oznacza, ze jak mniej to nie musisz

    Kiedy takie stwierdzenie dla mnie było szokiem :)

    > - idac Twoim tokiem

    ...a nie nie, to tylko przy wniosku jak wyżej :)

    > mozna stwierdzic, ze
    > mozesz ale nie musisz - a to chyba niezupelnie tak, skoro jednak decydujesz
    > sie na amortyzacje

    Oczywiscie. Wpis oznacza przymus amortyzacji i prawo zaliczania w KUP
    jedynie odpisów. Nie mam zamiaru podważać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 26. Data: 2005-11-17 21:07:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, alterNative wrote:

    > Tylko zastanawiam się reakcji kontrolerów z USu, gdy okaże się, że zestaw
    > kompterowy o wartości 1501 zł z ewidencji, ma dokupione "części składowe lub
    > peryferyjne" na kwotę 3500 zł.

    No te "częsci" prawdopodobnie załapią się na wpisanie do ewidencji
    wyposażenia :) (tj mam na myśli że nie chodzi o 10 częsci po 350 zł
    nie podlegających wpisywaniu gdziekolwiek).
    Na samym początku miałem z tym kłopot - później poczytałem przepisy
    dokładniej to widać iż prawdą jest że ST o małej wartości (<1500 zł)
    można również uznać za wyposażenie, ale nie jest prawdziwa (narzucająca
    się niejako "domyślnie") relacja odwrotna :)
    Znaczy: rzeczy wpisywane do EW nie muszą być "kompletne i sprawne".
    Rozporządzenie wyraźnie stwierdza: "rzeczowe składniki majątku
    nie ujęte w EST i przekraczające 1500 zł".
    Więc jak do PCta zakupię monitor za 2000 zł - to mogę go SAMODZIELNIE
    wpisać do EW, bez "przypisywania" do czegokolwiek :)

    > Przy dochodowym to pikuś, ale zaniżenie VAT należnego przy likwidacji...

    A to z jakiego tytułu ???
    Przecież przy zamykaniu DG masz obowiązek spisać te części,
    wykazać VAT od nich i odprowadzić !!!!
    Co za różnica czy są wpisane do EST, EW czy nigdzie ?

    > US ostatnio nawet nie pozwala myć firmowych samochodów.... ;)

    :O !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)